Csúnyán rávert egy titkos Porsche Taycan változat Nürburgringen a Tesla Model S Plaidre

2024.01.03. 06:17

Akármennyire is haladunk az elektromos átállás felé, a gyártók még mindig a jól bevált Nürburgringet használják péniszméregetésre. Egy remekül megépített technikás pálya, ami nemcsak a sofőrt, de a technikát is kellőképpen megizzasztja, így a gyártóknak is jó referencia, ha le akarják nyomni a konkurenciát. Mármint a sportautó kategóriákban.

Ennek bizonyítéka a Porsche és a Tesla versenye a leggyorsabb szériagyártású elektromos szedán címért. Az első komolyabb Taycan változat, a Turbo S még 2022-ben 7 perc és 33 másodperces időt futott. Erre licitált rá nem sokkal később a Tesla Model S Plaid, tehát az 1000 lóerős változat, ami megkapta a Track Pack nevezetű pályacsomagot is. Az amerikai gyártó legerősebb modellje 7 perc 25 másodperc és 231 ezredmásodperc alatt ért körbe, és ezzel rekordot állított fel a kategóriájában.

Most erre válaszolt a Porsche egy ismeretlen kivitelű Porsche Taycannal, amiről egyelőre csak pletykák vannak. Azok szerint viszont a hajtásláncban három villanymotor dolgozik és a rendszerteljesítmény nagyjából 1000 lóerőre rúg. Feltételezhetően az akkumulátort is fejlesztették, hogy jobban bírja a magas terhelést, illetve a futóművön is reszeltek. Hogy ezekből a pletykákból mi igaz, az várhatóan majd csak márciusban derül majd ki, hiszen a Porsche akkor fogja közzétenni a teljes kör felvételeit, ezzel együtt pedig megmutatják az új Taycan kivitelt, amire szintén pletykákból fakadóan Turbo GT néven hivatkoznak.

Az új idő ezzel a konfigurációval 7 perc, 7 másodperc és 55 ezredmásodperc lett, így nemcsak a korábbi legerősebb Taycan kivitelre, a Teslára is rávertek elég rendesen. Bár a mindennapokban 18 másodperc nem sok, a versenypályán rengeteg. Azt is kiemelték, hogy a pálya egy nagyobb egyenesében, a Schwedenkreuz szakaszon az új Taycan változat 25 km/h-val gyorsabban haladt, ami szintén komoly különbség.