A Volkswagen továbbra is gyárt szép szedánokat, csak nem nekünk

2024.01.17. 13:06

Amióta elindult az SUV láz, azóta egyre csökken a többi autókategória népszerűsége. Mindenki hobbiterepjárót akar, ezért pedig a klasszikus szedánok lassan kikopnak. Vagyis Európában, a világ egy másik részén viszont tárt karokkal várják többek közt a Volkswagent.

Nem véletlenül vezeti be hamarosan a kínai piacra a Magotant, ami lényegében az új Passat. Ennek a 2025-ben megjelenő változatáról kerültek most elő fényképek a helyi technológiai minisztérium jóvoltából. Ez az az autó, ami várhatóan sem Amerikában, sem Európában nem kerül a forgalomba ebben a formában.

Utóbbiban, így nálunk is a jelenleg futó Passat kizárólag kombi karosszériával elérhető. Ha valakinek ebben a méretosztályban szedánra van szüksége, akkor konszernen belül esetleg a Skoda SuperB-hez nyúlhat.

A Magotant egy kicsit a kínai ízléshez szabták, így már nem teljesen egyforma a nálunk ismert nagy Volkswagen szedánnal. Méreteiben a 2020-as Passatnál közel 20 centivel hosszabb, 4,99 méter. Szélességében és magasságában is egy nagyobb autó, ráadásul tengelytávban is ráver, bár ez a németek platformstratégiája mellett nem akkora szó. A motor valószínűleg egy 2 literes turbós egység lesz 217 lóerővel, de ez egyelőre csak pletyka.

Érdekesség, hogy Kínában elég nagy piaca van a szedánoknak. Márkánál maradva a Volkswagennek van ott szinte minden méretosztályban ilyen formájú autója. A legnagyobb például – ami a Magotan felett van – Phideon, ami valójában az Európából szintén kivezetett Phaeton széria. De emellett fut még ott a CC és a Bora, illetve olyan nevek, amik itthon már nem csengenek ismerősen: Lamando, Lavida, Sagitar vagy a Santana.

Forrás: Motor1