Teljesen szétbarmolták az egykori orosz Volkswagen autógyárat

2024.01.31. 06:43

Azt írja az Economx, hogy több ezer új külföldi autót találtak a Volkswagen egykori oroszországi üzemében. Közös bennük, hogy mind nyugati márka és mindegyik Kínából érkezett, ráadásul abba a gyárba, ahol már rég új kínai autókat kellene gyártani. Kínai Volkswageneket. Mindeközben elképesztő vandalizmusról számoltak be a kirúgott dolgozók.

Az Autonews.ru tudósítója szerint a kocsik között vannak Volkswagen crossoverek, amelyek messziről a kínai Tyron modellnek tűnnek, Audi Q6-osok, amelyek szintén kizárólag Kínában készülnek és nem is tervezték más piacokra bevezetni, de bőven akad a raktárnak használt területen Toyota RAV4-esekből is.

Emellett kínai Avatr 11 elektromos autókra, GAC M8-as kisbuszokra és Chery Tiggo crossoverekre is felfigyeltek a lap újságírói. Minden autót vastag hóréteg borít, arról pedig semmilyen információ nincs, hogy mi lesz a járművek későbbi sorsa. Az óriási parkoló természetesen jól el van zárva a kíváncsi szemek elől, a tárolt autókról készült fényképeket egy közeli dombról készítették.

A Volkswagen Kaluga melletti, 2007-ben elindított gyára 2022 februárjában függesztette fel a termelést, majd a háborús szankciók miatt a márka eladta a saját részesedését és másokkal együtt kivonultOroszországból. A gyár 2023-ban került egy Art-Finance nevű céghez, és úgy volt, hogy még a tavalyi év vége előtt újraindítják. A legfrisseb ígéretek szerint ez legkorábban 2024 első felében várható.

Áprilisban vált ismertté, hogy az üzem megkezdheti a kínai Chery márkájú autók gyártását. Az Autonews szerint novemberben el is kezdődött a Chery Tiggo 7 első példányainak próbagyártása, „hogy feltárják az együttműködésben rejlő lehetőségeket”. Más kérdés, hogy ez elég nyögvenyelősen halad, és nagy valószínűség szerint csak annyit jelent majd a „gyártás”, mint az új MoszkvicsoknálKalugában csak átcímkézik majd a Cheryket. 

A hivatalos kommunikáció szerint az üzem épp az „újraindulás" fázisában van, többszáz munkás jár be nap mint nap, és kínaiakat is láttak már a környéken. Közben azonban olyan hírek is érkeztek, hogy a gyár dolgozóinak 30 százalékát már elbocsátották. Az AGR Automotive Group névre keresztelt Volkswagen Group Rus a közös megegyezésre próbálta rábírni az alkalmazottakat, ám utóbbiak szerint az új tulajdonos kényszerítette őket a gyár elhagyására. Nagyon sokan panaszkodnak a „személyzet kiszorításának piszkos módszereire”, a munkásjáratok leállítására, valamint arra, hogy a volt német tulajdonos hegesztőállomásait flexekkel feldarabolták és fémhulladéknak adták el, a felszabaduló helyiségeket pedig átalakították új kínai autók raktárának.

(via: Economx)