A BYD azon dolgozik, hogy Kína tudjon elég autót exportálni

2024.03.11. 06:10

Mikor idén januárban kifutott Kínából a BYD első járműszállító hajója, többek közt arról is írtunk, hogy az Explorer No.1 hétezres kapacitását további hét ilyen hajó flottába állítása követheti. Végre az is világos, miért érdemes a BYD-nek akár 56 ezer járművet is szállítania egyszerre. Kína egyelőre nem rendelkezik elég ilyen hajóval, az export pedig rohamosan növekszik.

A BYD 2023 utolsó negyedévében azért vált a világ legnagyobb villanyautó-gyártójává, mert a hazai piac sikeressége mellett 242 765 autót tudott exportálni is, így 334 százalékkal megnövelve külföldi eladásait 2022-höz képest. Őrületes ugrás, csakhogy ahogy azt a Nikkei Asia jelenti, a BYD hét további óceánjárója nem csupán azért készül aktívan Guangzhou-ban, mert a cégvezér Vang Csuan-fu szerint saját hajókkal olcsóbb szállítani.

Az igazi probléma, hogy roll-on/roll-off, vagyis Ro-Ro-hajókból nem áll jól a Népköztársaság. Miközben a kínai járműexport 4,9 milliós darabszámot ért el 2023-ban, a brit Clarksons Research nevű cég szerint az ipari nagyhatalom csupán 40 ilyen hajót üzemeltet, a flotta teljes kapacitása pedig 110 000 jármű. Eközben Japán 1,6 millió, Norvégia 930 ezer, Dél-Korea pedig 490 ezer autó tengeri szállítására képes.

BYD-1

Egyelőre csak két új hajó készül az Explorer No.1 testvéreként, de az biztos, hogy idővel nyolc BYD Ro-Ro óriással, 56 ezer járműves kapacitással és többek közt a szegedi BYD gyár akkumulátor-nyersanyagainak Európába szállításával a kínai cég derekasan kiveszi majd részét a kommunista nemzet export törekvéseiből.