A B-csoport nem véletlenül volt legendás kategória a raliban: a laza szabályok miatt annyira elmebeteg szörnyek készültek, amilyeneket azóta se látott a sportág. Ott volt a legnagyobb ikon, vagyis az Audi Quattro, a mérges Peugeot 205 T16, vagy épp a Lancia Delta S4.
Bár a szabályrendszer nem volt túl szigorú, megkövetelték a gyártóktól, hogy készítsenek a sorozatban induló versenyautókhoz hasonló, utcán is használható variánsokat. Így készült például az egyik legextrémebb Peugeot kisautó, vagyis a 205 Turbo 16.
![](https://kep.index.hu/1/0/5562/55626/556264/55626425_6a8b762251d84ee422e78e46e07b1945_wm.jpg)
A T16-nak is nevezett típusnak maximum annyi köze volt az alapjául szolgáló, sima 205-öshöz, hogy kívülről nagyjából hasonlított rá. Az agybaj ott kezdődik, hogy a T16 motorja teljesen máshol van, mint a többié: ez a 205 ugyanis középmotoros, vagyis az 1,8 literes, négyhengeres, 197 lóerős turbómotorját az első ülések mögött hordja.
![](https://kep.index.hu/1/0/5562/55626/556264/55626421_38aee710452747aa3081b29953ee02b8_wm.jpg)
A mindössze 907 kilós, apró Peugeot 6,6 másodperc alatt éri el a százat, a végsebessége pedig 220 km/h. Ezek még ma se rossz adatok. Kívülről is maximum halványan emlékeztet az alapjául szolgáló 205-ösre: hatalmas, szélesített sárvédőiről, nagy légbeömlőiről és az egyedi lökhárítóiról a mokány, utcai raliautó azonnal felismerhető.
![](https://kep.index.hu/1/0/5562/55626/556264/55626423_091a156b73186f61251c32501383b896_wm.jpg)
Mivel egyrészt összesen 200 darab 205 Turbo 16-ot gyártottak, másrészt műszaki szempontból is kuriózumnak számít a típus, talán nem meglepő, hogy nem csak ritka, de rettentő drága is. Itt van például ez az 1985-ös, sötétszürke darab, amit a közelmúltban árvereztek el.
![](https://kep.index.hu/1/0/5562/55626/556264/55626429_6a36e539a9686e86e2430bae8acd6dc9_wm.jpg)
Dacára annak, hogy lassan 40 éves lesz, a mindössze 16 ezer kilométert futott, tökéletesen dokumentált előéletű Peugeot pompás állapotban van. Látszik, hogy újkora óta nagy becsben tartották. Az előző tulaja 2021-ben vásárolta Franciaországban, onnan került át az autó Angliába, ahol levizsgáztatták és rendszámot is kapott.
![](https://kep.index.hu/1/0/5562/55626/556264/55626427_3679ad251ea5e72fbb77d35533de1b41_wm.jpg)
A színe és a beltér is teljesen gyári, minden működik, így hát okkal csillant fel a gyűjtők szeme a ritka Peugeot láttán. Egy lelkes gyűjtőnek elég sok pénzt ért ez a végtelenül menő ritkaság: valaki nagyjából – a hajszálpontos összeget nem ismerjük – 300 ezer eurót, vagyis körülbelül 120 millió forintot adott ezért a 205 T16-ért. Szerintem rohadt jó vétel volt.
Forrás: Peugeot
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)