Íme az utolsó, minden eddiginél durvább Lamborghini Huracán, az STJ

2024.04.11. 12:59

A végéhez közeledik a Lamborghini Huracán életciklusa, a gyártó pedig már nagy erőkkel fejleszti az utódját. Azonban még mielőtt megérkezne az új modell, a Lamborghini bemutatta a Huracán versenypályára optimalizált végző változatát, az STJ-t.

Az ST rövidítés a Lamborghini saját versenyszériájára, a Super Trofeóra rövidítése, míg a J-betű a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályzatának J függelékére utal, melyben a versenypályára szánt autók technikai előírásai szerepelnek.


A Huracán STJ az STO továbbfejlesztett, extrémebb változata. Bár az 5,2 literes szívó V10-es nagyrészt érintetlen maradt, a 631 lóerő kizárólag a hátsó kerekekre érkezik a duplakuplungos, hétsebességes váltón keresztül.

A jelentősebb változásokat a kezelhetőség és tapadás terén találjuk. Az új aerodinamikai csomagon a Lamborghini versenycsapata, a Squadra Corse dolgozott, akik több kisebb változtatással 10 százalék plusz leszorítóerőt értek el úgy, hogy közben az autó egyensúlya tökéletes maradt. A teljes egészében állítható felfüggesztés új, már puhább rugók mellett is tökéletesen stabilan tartja az autót.



A változtatások eredménye a stopperórán is mérhető: a Huracán STJ egy másodperccel tud jobb időt a Nardò tesztpályán, mint az STO.

Az utolsó Huracán kiadásból mindössze tíz darab készül, melyeket két kivitelben rendelhetnek a tulajdonosok. Az egyik Grigio Telesto szürke, a másik a másik Blu Eliadi kék karosszériát kap Nero Noctis fekete tetővel és Rosso Mars piros és Bianco Isi fehér díszítésekkel kiegészítve. A beltér Nero Cosmus fekete Alcantara üléseket rejt Rosso Alala piros varrással.