Élhetőbb belteret kap a legnagyobb, 707 lóerős Aston Martin

2024.04.29. 06:13

Az Aston Martin DBX-et sokan kritizálták a beltere miatt. Elsősorban nem a dizájnnal, hanem a funkcionalitással volt gond: a népszerű Apple CarPlay és Android Auto miatt például nem szerencsés, hogy nincs érintőkijelzője, illetve az USB-C csatlakozók helyett is USB-A portokat találunk benne.

Mindez szőrszálhasogatásnak tűnhet, de a valóságban bizonyára bosszantó, hogy olyan funkcióknál kell kompromisszumokat kötni egy százmilliós autóban, amiket ma már egy tizedennyibe kerülő autó is tud.

Ez volt a régi beltér
Ez volt a régi beltér

Az Aston Martin és érezte, hogy ez nem oké, frissítették hát a DBX belterét. Mindenki megnyugodhat: lett érintőkijelző, és többé nem kell a gyötrelmes touchpaddel szórakozni. A dizájn is változott: a formák kevésbé ívesek, több a gomb és teljesen új a kormány. Az összkép sokkal modernebb és minden bizonnyal lényegesen jobban használható.

A 10,25 colos központi kijelzőn ezúttal már semmi akadálya annak, hogy gördülékenyen használjuk a CarPlay-t vagy az Android Autót. Annak is jut jó hír, aki inkább a gyári megoldások híve: az új kijelzőn már az Aston Martin friss rendszere fut majd. A változás nem olyan látványos, ellenben nagyon hasznos, ha leendő ügyfelek ezután nem érzik majd úgy, hogy kompromisszumot kell kötniük.

Kívülről szinte egyáltalán nem változott a DBX, de lett öt teljesen új szín. Már csak tűzokádó változat van: a gyengébbet kinyírták, egyedül a 707 lóerős csúcsmodell, vagyis a beszédes nevű DBX707 maradt a palettán. A nulla-száz változatlanul elég 3,1 másodperc, az AMG-től érkező, kétturbós V8-as ugyanúgy 707 lóerőt tud, illetve a váltó is maradt ugyanaz a kilencsebességes automata, mint az facelift előtti változatban.

A frissített DBX-et az Aston Martin 2024 második negyedévében kezdi gyártani, így az első példányok 2024 harmadik negyedévében érkezhetnek meg a leendő tulajaikhoz.

Forrás: Aston Martin