- Visszaáll az Audi egy korábbi névadási stratégiájához.
- Eredetileg a páros számú A és Q modellek lettek volna az elektromosak, a páratlanok pedig a belső égésű motorosak.
- Visszaállnak arra a logikára, aminél a betű után érkező szám az autó méretosztályát jelöli.
- Elengedik a teljesítményszint jelölést is.
- Maradnak a TFSI, TFSIe, TDI és e-tron jelölések is.
Az utóbbi időben elég nehéz kiigazodni az Audi névadási logikáján. Nemrég kitalálták, hogy a páros számmal jelölt autók lesznek az elektromos, a páratlannal jelöltek pedig a belső égésű motoros modellek. Ez egybecsengett a német vállalat azon tervével, hogy az Audi 2033-ra teljesen átáll elektromosautó gyártásra. Azonban a piac alakulása miatt nemrég úgy döntöttek, hogy újraterveznek, lelassítják az elektromos átállást és a hibridekre fókuszálnak. Ennek fényében az a névadási rendszer sem maradhatott, ami kifejezetten az elektromos autókra fókuszál, így most ezt is elengedik.
Vagyis nem teljesen, hiszen az új Audi A5 már ennek a szellemében kapta a nevét, így lényegében jelenleg nincs a piacon Audi A4 – és az elektromos átállással kapcsolatos bizonytalanság miatt egy ideig valószínűleg most nem is lesz. Az új névadási stratégia pedig lényegében a régi: az A jelölés továbbra is marad a Sedan, Avant és Sportback formáknál, míg a Q az SUV-knál. A betű után érkező szám pedig ismét csak az autó méretosztályát jelöli majd, nem a hajtóanyagát. A hajtásláncról a TFSI (turbó-benzin), TFSIe (plug-in hibrid), TDI (dízel) és e-tron (elektromos) jelölések árulkodnak majd.
A régi-új jelölési rendszerrel az Audi egy másik őskáoszt is elkaszál, mégpedig a teljesítményszintek jelölését. A motor típusa elé írt szám (55 TFSI vagy 40 TDI) végre eltűnik, bár azt egyelőre nem tisztázták, hogy mi lesz helyette. Az új rendszer a hamarosan érkező új A6-oson fog megjelenni – amit a jelenlegi logika szerint ugye át kellett volna nevezni A7-re –, azonban érdekes lépés, hogy az A5 néven bevezetett új A4 már nem kapja vissza a nevét ebben generációban.
Forrás: Motor1
