Újabb kínai gyártó tör be a magyar piacra, egyből a legnépszerűbb szegmenst támadja

2025.02.11. 12:11

  • Hamarosan megjelenik Magyarországon a kínai Chery.
  • Az első modellje a Tiggo 7 lesz, ami egy C-szegmensbe tartozó SUV.
  • Lesz kétféle benzines és egy plug-in hibrid változat is.
  • Független szintszabályzós felfüggesztés és ZF automata váltó, illetve összkerékhajtás is elérhető hozzá.
  • A Chery csak 25 éves márka, rendesen kinőtte magát az utóbbi időben.
  • Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor lépnek be a magyar piacra, csak azt árulták el, hogy 2025-ben.

Idén megérkezik Magyarországra a Chery, és rögtön a legnépszerűbb C-SUV szegmensbe tör be Tiggo 7 nevű modelljével. A kínai márkát 1997-ben alapították, az első modellje pedig 1999-ben született meg egy licenszelt Seat alapjain. Nem sokkal később már önálló modelljeik voltak, illetve az elmúlt öt évben globális terjeszkedésbe kezdtek. Míg 2022-ben 450 ezer autót exportáltak, 2023-ra már közel egymilliót, ami a gyártásuk bő fele volt akkoriban. Napjainkra 110 országban vannak jelen és éves szinten 2,6 millió autót gyártanak.

A hazai forgalmazást a Tiggo 7-tel kezdik, ami egy bő 4,5 méter hosszú hobbiterepjáró. A dizájn bár masszív és komoly autó benyomását kelti, nincs rajta sem kirívó, sem érdekes részlet. Megszokott módon az első fényszórók teljesen LED-esek a nappali menetfénnyel együtt, a hátsó lámpát pedig egy nagy fénycsíkkal oldották meg.

A beltér a külsőhöz hasonlóan inkább a mai ismert sablonoknak megfelelően készült. A kormány mögött egy 24,6 colos táblában helyeztek el két kijelzőt, ezek a fedélzeti számítógép és a műszercsoport. Az egyetlen izgalmasabb részlet az a félig-meddig digitális klímapanel, amit a középkonzol végén helyeztek el döntve – hasonlóan ahhoz, ahogy a Land Rover csinálja. A Tiggo 7 ötcsillagos töréstesztet produkált az EuroNCAP-nál, amiben nemcsak a nagy merevségű karosszéria és a jól megtervezett gyűrődőzóna kapott szerepet, de az alapfelszereltségként elérhető 12 légzsák és számos vezetéstámogató elektronika is.

Az autó mind a négy sarkában független felfüggesztést alkalmaztak, a rugózásért és a csillapításért pedig egy adaptív, szintszabályozós rendszer felel. Opcionálisan elérhető egy intelligens BorgWarner összkerékhajtás, ami hat különböző menetmódban tudja hangolni a nyomatékelosztást. A duplakuplungos automata váltó a ZF-től érkezik, ezt szerelik majd az 1,5 literes és 1,6 literes turbómotorokhoz is.

A Tiggo 7-ben az 1,5 literes turbómotor 158 lóerőt és 230 Nm nyomatékot produkál, míg az 1,6 literes már 200 lóerőt és 290 Nm-t tud. Az előbbi csak elsőkerék-hajtással lesz elérhető, utóbbihoz azonban rendelhető lesz az összkerék. A motorokat kivétel nélkül az ACTECO nevű vállalat szállítja, ami a Chery saját motorfejlesztő cége – napjainkra már nem csak az anyavállalatnak szállítanak motorokat.

Elérhető lesz egy plug-in hibrid kivitel is, de erről egyelőre csak annyit közöltek, hogy 7,5 másodperc alatt futja majd a 0-100-as sprintet és a 60 literes üzemanyagtankjának hála 1000 kilométer fölött alakul majd a hatótáv. Ha ez ugyanaz a rendszer lesz, mint más piacokon, akkor az alapját a fent említett 1,5 literes turbómotor adja majd. Ehhez jön két villanymotor, amiket egy 19,27 kWh-s akkumulátor táplál, így 82 km az elektromos hatótáv. A közel 1,8 tonnás autót 235 lóerő mozgatja, a végsebességet azonban korlátozzák 180 km/h-ra.

Azt egyelőre nem közölték, hogy mikorra várható a pontos piaci bevezetés és hogy mennyibe fog kerülni a Tiggo 7. Valószínűleg versenyképes árral lépnek majd piacra, különben nem fogják tudni kompenzálni a márka ismeretlenségét Magyarországon.