Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo

2025.03.17. 15:07

  • A Renault bemutatta az R5 Turbo végleges, gyártásra kész változatát, amely hű maradt a koncepcióhoz, megtartva a széles karosszériát és a látványos formatervet.
  • A hátsó kerekekbe épített két villanymotor összesen 536 lóerőt és 4800 Nm nyomatékot biztosít, így az autó 3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége pedig 270 km/h.
  • A 70 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv 400 km, az autó tömege pedig 1450 kg, ami villanyautók között jónak számít. Az 800 voltos rendszer akár 350 kW-os töltést is lehetővé tesz.
  • Csak 1980 darabot gyártanak belőle, az első példányokat 2027-ben szállítják. Az ár egyelőre nem ismert, de várhatóan magas lesz.

A megújult Reanult 5, 4 és Twingo elég nagy népszerűségnek örvendenek, pedig még nem kaphatók. A franciák annyira biztosak a sikerben, hogy korábban bemutatták az R5 Turbo koncepcióját, amit ígéretük szerint limitált számban, de legyártanak. Tartják a szavukat, most bemutatták a végleges, gyártásérett verziót.

Az R5 Turbo hű maradt a koncepcióhoz, szerencsére alig változtattak rajta. A széles karosszéria és túlnyúlásai megmaradtak, a 4,08 méter hosszú autó 2,03 méter széles (a sima R5 1,77 méter széles és 3,92 méter hosszú). 

Az R5 Turbo egy teljesen új platformra épült, aminek a hajtáslánca is különleges. A hátsó kerekekbe épített két villanymotor egyenként 268 lóerőt (200 kW) tud, így a teljes rendszerteljesítmény 536 lóerő. 4800 Nm nyomaték leadására képes, de eléggé biztos, hogy ez a kerekeken mért érték, a tényleges motorból jövő nyomaték ennél lényegesen kevesebb.

A menetdinamika is méltó az elődökhöz: 0-100 km/h három másodperc körül futja, végsebessége 270 km/h. A 70 kWh-s akkumulátorral a WLTP hatótáv 400 kilométer, ami egy ilyen teljesítményű autótól tiszteletreméltó - a 84 kWh-s Ioniq 5 N WLTP hatótávja 450 km. Egyedül az autó tömege változott jelentősen, de elektromos mivolta miatt ez nem meglepő, villanyautóhoz képest pedig egészen jó: 1450 kilogrammjával megegyezik a normál Renault 5 nagyobbik, 52 kWh-s akkus verziójával. A karbonszálas anyagok és a hátsó ülések elhagyása segített kordában tartani a kilókat, és a Renault még dolgozik a további fogyókúrán.

A 800 voltos rendszer hatalmas előrelépés a normál 100 kW-os töltéshez képest: akár 350 kW-tal is tölthető, így ideális esetben 15 perc alatt 15-ről 80 százalékra lehet húzni az akkut. Az Alpine A290 már megmutatta, hogyan lehet sportosabb a Renault 5, de a Turbo 3E egy másik szint. A raliautós kézifék, az Alcantara borítás, a bukókeret és a hatpontos övekkel szerelt kagylóülések mind egy sportosabb autó karakterét hangsúlyozzák.

Az előrendelés hamarosan indul, amivel nem árt sietni, ugyanis összesen 1980 darabot készítenek belőle és az első darabokat 2027-ben szállítják ki. Az ára egyenlőre titok, de tekintve, hogy egy limitált szériás autóról van szó, nem lesz olcsó.