A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
- Wankel-motort épített egy második generációs Toyota Rav4-be egy ausztrál tuningműhely.
- A kétrotoros egységet hosszában építették be, amihez más váltó is kellett.
- A Wankel-motor nevetségesen kicsinek látszik a Rav4 motorterében.
- Az ausztrál műhely gyakran épít Wankel-motort különböző autókba, lehet, hogy hamarosan a Rav4-ről is lesz alaposabb videó.
A Toyota Rav4 második generációja egy unalmas családi SUV a 2000-es évek elejéről, azonban egy jó Wankel-motor simán feldobhatja. Valószínűleg ezért szerelt bele egy dupla rotoros egységet az ausztrál Low Standards tuningműhely is.

Azt nem tudni, hogy a kétrotoros egységet miből szedték, de a műhely TikTok videójában jól látni, hogy sokkal kisebb, mint az eredetileg ide tervezett motor. Ráadásul több ponton módosíthatták a hajtásláncot, mivel a Rav4 eredetileg keresztmotoros, ehhez passzoló váltóval és első- vagy összkerék-hajtással. A felvételen a motort hosszában helyezték el, tehát valószínűleg más váltót használtak és hátsókerekesre alakították az autót.
@lowstandardsjay Rotary everything…#Lowstandards #Toyota #Rav4 #Rwd #Rotary #13B #Bridge ♬ Mechanic - Gmac cash
A Wankel-motor egyik nagy előnye, hogy nagyon kicsi és ez a Rav4 motorterében is érzékelhető – simán beállna még mellé két felnőtt ember. Ellenben hátránya, hogy feltöltés nélkül nyomatékszegény az alacsonyabb fordulatszám tartományokban, ezért forgatni kell érdemi teljesítmény eléréséhez. Éppen ezért különösen mókás lehet, amikor megjelenik egy látszólag teljesen átlagos, háromajtós Rav4, amiből fordulaton üvölt egy Wankel-motor.
Az ausztrál műhely egyelőre csak a TikTok-csatornájára töltött fel videót az átépített Rav4-ről. Azonban Youtube-csatornájukon gyakran jelennek meg olyan projektek, ahol Wankel-motort építenek különböző autókba, így lehet, hogy hamarosan a Rav4-ről is kapunk bővebb infót. Más építéseik során a Mazda 13B motorjának különböző változatait használják, esélyes hogy ilyet tettek a 2000-es évek elejei hobbiterepjáróba is.
