Kivételes helyzetben van a BYD Magyarországon, közben kopogtat az elektromos Vitara
Automotive Summit 2025 - autóipari konferencia
Azzal, hogy a BYD Szegeden épít gyárat és itt hozza létre az európai fejlesztési központját, nagyon ismert márkának számít, ez komoly előnyt jelent az értékesítésben is - derült ki az Automotive Summit 2025 délutáni kerekasztal-beszélgetésén.
Antal Péter, a BYD-ket is forgalmazó AutoWallis kiskereskedelmi üzletág-igazgatója azt mondta, hogy a kínai márka értékesítése teljesen másképp működik a többi márkához képest. Például a kínai partner alkalmazottai mintha állandóan dolgoznának, időzónától függetlenül bármikor telefonálhatnak és el is várják, hogy elérjék az európai, jelen esetben magyarországi partnert.

Horváth Attila, a Magyar Suzuki osztályvezetője arról beszélt, hogy a stagnáló piac ellenére a Suzukinál nem merült fel a hálózatszűkítés. Szerinte annak, hogy sok kereskedés érhető el, egyértelmű piaci haszna van. Beszélt arról is, hogy nem érdemes egyetlen irányt választani, az elektromos autókra és hibridekre is van igény. Előbbire válasz az elektromos Suzuki Vitara megjelenése.
Tíz év kevés lesz ahhoz, hogy az elektromosok átvegyék az uralmat. Rajnai Tamás, a Pappas Auto személyautókért felelős vezetője azt mondta, hogy bár megszülettek a szabályok, miszerint 2035-től már csak villanyautót lehet majd eladni, szerinte ezzel az a probléma, hogy a határidő meghatározásakor nem kérdezték meg magukat a vásárlókat, ez pedig fontos lett volna.
Négyesi Tamás, a Mediator reklámügynökség vezetője idézett egy felmérést, hogy az elmúlt két évben a lakosság közel 23 százaléka vásárolt autót és alig 5 százalékos volt az újautó-vásárlók aránya. A vevőjelöltek nagy részének a service design a fontos, ami lényegében az, hogy jó lesz-e használni? Mekkora a kijelző, mennyire kényelmes a használat, mennyire könnyű összekapcsolni a telefonnal és milyenek a különböző alkalmazások.

A felsorolt tényezők felértékelődése miatt számos vásárlónak kevésbé fontos az, hogy hány köbcentis vagy lóerős autóról van szó - mondta Négyesi Tamás. Reklámpiaci felmérésekre hivatkozva azt mondta, hogy az európai újautó-vásárlók 28 százaléka akár ismeretlen elektromosautó-márka modelljét is megvásárolná. Az európai lakosság 31 százaléka eddig kitartott egy-egy márka mellett, de villanyautó esetében hajlandóak lennének váltani.
AI: pro és kontra
A konferencián külön kerekasztal-beszélgetés témája volt a mesterséges intelligencia (AI) járműipari és autókereskedelemben betöltött szerepéről. Nagy szerepet játszik az adatfeldolgozásban és sokkal hatékonyabbá teszi a logisztikai tevékenységet.

Ugyanakkor kihívást jelent, hogy hogy a mesterséges intelligencia alkalmazásával kapcsolatban van egy piaci bizalmatlanság, amely részben a szolgáltatás- és kiberbiztonságot is érinti. A piaci szereplőknek azon kell dolgozniuk, hogy ez eltűnjön a képletből.
