Mate Rimac szerint nincs értelme a turbós hibrideknek
- Mate Rimac kifejtette a véleményét a turbómotoros hibrid sportautókról.
- A Bugatti Rimac CEO-ja szerint a megoldásnak nincs értelme, mivel egy turbós motor önmagában is kompromisszum
- A Bugatti Tourbillon pont azért lehet azonos súly mellett erősebb az elődjénél, mert elhagyták a négy turbót, a kieső lóerőket pedig egy hibrid rendszerrel pótolták.
Mate Rimac amellett, hogy a saját neve alatt futó autómárkát terelgeti, a Bugatti Tourbillon munkálataiból is kivette a részét. Az 1800 lóerős, 1985 Nm nyomatékra képes csúcsmodellben három elektromos motor és egy önmagában is 1000 lóerős, 8,3 literes szívó V16-os dolgozik. Ez viszonylag nagy váltás a Chiron és a Veyron négy turbóval szerelt W16-osához képest.

Rimac nemrég egyértelművé tette, hogy okkal raktak szívómotort a Tourbillonba. "Vezettem az összes [turbós hibrid sportautót], de nem értem őket. Miért használnál turbómotort egy hibrid hajtáslánc részeként? A turbó motor önmagában is egy kompromisszum, ugye?" - idézi a vezetőt a motor1.com.
Rimac ezután kifejtette, hogy bár a négy turbó elhagyásával veszítettek 600 lóerőt a Tourbillonnál, a három villanymotorral 800-at nyertek, miközben maga a belső égésű motor 42 százalékkal könnyebb lett az elődjéhez képest. Így hiába a viszonylag nagy, 24,8 kilowattórás akkumulátor, a Tourbillon így sem nehezebb a Chironnál, miközben a teljesítménye jelentősen nagyobb. Igaz, a könnyű súlyhoz egy új, 45 százalékkal könnyebb első felfüggesztés is kellett.
