A Zaporozsec veszi meg az FSO gyárat

2005.06.14. 20:44

Az ukrán AvtoZAZ képviselői aláírtak egy előszerződést, amely szerint megvásárolják a lengyel FSO gyár 20%-át. Az FSO, amelyet nálunk leginkább a Polski Fiat 125-ös, azaz a Nagypolszki és a Polonez modellek gyártójaként ismernek, a Daewoo tulajdonában volt a koreai gyártó csődje előtt.

Bár ezt az üzemet a GM-Daewoo nem vette meg, ma is gyártják itt a Lanos és a Matiz típusok régebbi változatait. Az utóbbi években az AvtoZAZ igen nagy mennyiségben vett át félkész autókat, illetve alkatrészeket az FSO-tól, hogy azután Ukrajnában szerelje össze és értékesítse azokat, most pedig úgy néz ki, az irányítást is átvennék a lengyel vállalat felett. Az FSO az ukrán megrendelések ellenére sincs igazán jó karban. Tavaly alig 43 ezer autót készítettek, így a gyár kapacitásának alig harmadrészét használják ki. Azt egyelőre pontosan nem tudni, hogy az AvtoZAZ-nak mi a célja az FSO-val, mivel nemrég saját maga is üzembe állított egy Lanosokat készítő gyártósort.

Nem elképzelhetetlen hogy az Európai Unióban való terjeszkedés szándéka áll a háttérben: lehetséges, hogy az olcsó Lanosokkal és Matizokkal a költségérzékenyebb piacokon szeretnének sikereket elérni. Ennek az elméletnek ugyanakkor ellentmond, hogy az FSO gyártmányait Lengyelországban jelenleg alig vásárolják: összesen évi egy-két ezer példány talál gazdára ezekből az autókból. A tervek szerint a végleges szerződés az AvtoZAZ és az FSO hitelezőiből álló csoport között a hónap végén jöhet létre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.