Hartam F500: a leggyorsabb kis Fiat

2005.08.16. 13:49

A Fiat 500-asnak látszó apróság emblémája a Ferrari címerének mintájára egy ágaskodó egér, és a párhuzam a kisautó paramétereit ismerve egyáltalán nem tűnik túlzásnak. A Hartham nevű brit sportkocsi-építő cégnél tervezték meg az apró méregzsákot, amely csak kívülről emlékeztet a Fiat 500-asra, belül viszont valódi versenytechnikát rejt.

A vázszerkezet méhsejt-struktúrával megerősített alumínium elemekből és az FIA szabályainak megfelelő króm-molibdén ötvözetű acélcsövekből épített bukókeretből áll össze, a karosszéria-lemezeket pedig szénszálas műanyagból készítik. Így az egész szerkezet mindössze 350 kilogramm tömegű, viszont a hajtásáról egy V2-es Ducati motorkerékpár-motor gondoskodik. Az utcára szánt változatba a Ducati 996-os jelzésű motorja kerül a maga 150 lóerejével, ami igazán félelmetes, 428 lóerő/tonna fajlagos teljesítményt jelent, de később készül majd egy még erősebb változat 200 lóerős Ducati 999R motorral. A Hartham becslései szerint már az alapváltozat is 4 másodpercen belül gyorsulhat 100 km/h-s sebességre, így – bár az autó rövidsége miatt a biztonság kedvéért a végsebességet 193 km/h-ra korlátozzák – az F500-as városi körülmények között akár egy Ferrarit is képes meglepni. A megfelelő úttartásról és lassulási képességekről szintén a fellelhető legmodernebb megoldások segítségével gondoskodtak a Hartam szakemberei: a 13 hüvelykes könnyűfém felnik alatt Brembo kerámia féktárcsák bújnak meg, a kerekek és a karosszéria között kettős keresztlengőkaros felfüggesztés teremt kapcsolatot elöl és hátul egyaránt, amelyekhez a versenysportból ismert nyomórudas megoldással kapcsolódnak az állítható csillapítású rugózó elemek.

A miniatűr szupersportkocsiról jelenleg már csak két dolgot nem tudunk: hogy hogyan is néz majd ki pontosan, és hogy mennyibe is kerül, az első képeket és az árakat ugyanis csak szeptemberben teszik közzé, és ekkor mutatják be az első tesztpéldányokat is.