Elkészült a BMW Z4 kupé

2005.09.12. 15:50

Galéria - kattintson a képre

Frankfurtban már látható a csukott sportkocsi-tanulmány, amely hamarosan gyártásba is kerülhet. A BMW másodszor már nem követte el azt a hibát, mint a Z3 esetében: nem kísérleteznek a közönséget megosztó, bár kétségtelenül praktikus kombiszerű kabinformával. A Z4 csukott változata erőteljes ívű tetőt kapott, amely jól illik a hosszú orrhoz és az autó jellegzetes oldalvonalaihoz. A legtöbb Chris Bangle tervezte BMW-re jellemző kacsafarok-szerű hátsó légterelőt persze itt is megtaláljuk, de a sajátos megoldás a kétüléses sportkocsin messze nem tűnik olyan idegennek, mint mondjuk egy nagy limuzinon vagy túrakupén. Részben a farrész érdekes kialakításának is köszönhető, hogy a Z4 Coupé meglehetősen tágas csomagteret kínál, amelybe az alkotók szerint két telipakolt golftáska gond nélkül elfér.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmányautó hosszú orrába a BMW hagyományaihoz méltóan egy erős soros hathengerest építettek: a 265 lóerős motor igazán vehemensen képes gyorsítani a kompakt kupét: a gyári adatok szerint 5,7 másodperc kell a 100 km/h-s sebességhatár átlépéséhez, és a végsebesség is csak az elektronikus korlátozás miatt nem haladja meg a 250 km/h-t. A tanulmányautóra igen látványos, 19 hüvelykes felnik kerültek igen alacsony profilú gumiabroncsokkal, bár valószínű, hogy a leendő szériamodellen ennél ésszerűbb kompromisszumot kötnek a mérnökök. A mai elvárásoknak megfelelően a Z4 kupéba is került menetstabilizáló program - a BMW-nél DSC a neve -, valamint elektromos szervokormány. A tanulmány belülről egyszerű, de anyagait tekintve a legjobb minőséget képviseli: mindenütt bőr kárpitozást, valamint fa és alumínium kezelőszerveket és díszítőelemeket látni a Z4 Coupéban.

A Z4 csukott változata - nyilván itt-ott átalakított, de alapvetően a tanulmányautóhoz hasonló kivitelben - 2006 közepén, a roadster felújításával egy időben kerülhet piacra. A BMW részéről egyértelműen a Porsche Cayman ellenfelének szánt sportkocsi ismereteink szerint a tanulmányban is használt háromliteres motorral érkezik, de később várható egy még erősebb változat az M3-asban használt több mint 340 lovas, 3,2 literes hathengeressel is.