Renault Laguna GT négykerék-kormányzással

2008.02.22. 13:51

A Genfi Autószalonon láthatja a közönség először az új középkategóriás Renault modellek sportos csúcsváltozatait. A Laguna GT-be kétféle motor kerülhet: kétliteres, 205 lóerős turbós benzines vagy kétliteres, 180 lovas dízel. Mindkét motorral kellőképp dinamikusnak tűnhet a nagy családi autó, akár kombi, akár limuzin karosszériával, de igazán félelmetes gyorsulást nyilván hiába várnánk.


Galéria - kattintson a képre

A Renault nem is a nyers teljesítménnyel próbálja magához csábítani a vezetés élményére vágyó családapákat, inkább az új hátsókerék-kormányzással, amely állítólag teljesen megszabadítja a Laguna GT-t az ilyen fronthajtású sportszedánokra jellemző alulkormányzott viselkedéstől. A rendszer a '80-as évek második felének egyes japán autóiban használt megoldásokhoz hasonlít leginkább. A hátsó kerekeket viszonylag kis szögtartományon belül egy elektronikus vezérlésű szerkezet fordítja el a kormány állásszögétől, az autó sebességétől, az oldalgyorsulástól és más paraméterektől függően. Így a Renault szerint a Laguna hosszú tengelytávja ellenére lehet fordulékony kanyarvadász a szűk hegyi szeprentineken, és ugyanakkor rendíthetetlenül stabil utazókocsi autópályán. A sportos használathoz persze nem elég az erős motor és a különleges kormányzás, ezért a GT 225 mm széles Bridgestone Potenza abroncsokat, 18 hüvelykes alufelniket és elöl 320, hátul pedig 300 mm átmérőjű féktárcsákat kap.

Szokatlan módon a legsportosabb Lagunán kívülről nem igazán látszik vérengző természete, a lökhárítókon ugyan változtattak egy keveset, de ez legfeljebb egy másik Laguna mellé állítva tűnik fel. Belül is csupán az alcantara kárpitokba nyomott GT felirat, az alumínium pedálborítások, a fém váltógomb és a szokásosnál jobb tartású ülések jelzik, hogy milyen autóban ülünk.