2008.05.15. 15:00

Egyelőre csak Dél-Amerikában lesz kapható a Palio Weekend Adventure Locker az igazi összkerékhajtású terepjárók olcsó alternatívájaként. A kompakt kombiból már kilenc éve gyártanak magasított változatokat Brazíliában, de ezek az Adventure utónevű autók eddig szokványos, fronthajtású, nyitott differenciálműves hajtáslánccal készültek.


Galéria - kattintson a képre

A most bemutatott új változat - amellett, hogy külsőleg is átalakult egy kissé - ugyanakkor már nem csak földúton életképes, de vendégmarasztalóbb talajon is van esélye tovább jutni speciális differenciálművének köszönhetően. Az ELD, azaz elektronikusan zárható differenciálmű az önzáró differenciálmű olcsó és egyszerű alternatívája: bekapcsolva merev kapcsolatot létesít a két első kerék között, így az autó akkor is járóképes marad, ha az egyik első kerék egyáltalán nem tapad. Ugyanakkor a rendszert burkolt úton nem tanácsos használni, mivel kanyarban veszélyesen alulkormányzottá teszi az autót, és nagyon megterheli a hajtáslánc elemeit. A biztonság kedvéért 20 km/h-s sebesség felett automatikusan ki is kapcsol, ha a sofőr megfeledkezne erről.

Az új Palio Weekend Adventure 1,4 és 1,8 literes benzinmotorral készül, és a Fiat arra számít, hogy az ELD-nek köszönhetően még népszerűbbé válik majd, mint közvetlen elődje. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy a típust Európába is exportálnák, így egyelőre valószínűbb, hogy nálunk nem lesz kapható.