Nissan NV2500, a hasznos óriás

2008.12.05. 10:49

Eredetileg a januári Detroit Motor Show-n mutatkozott volna be a Nissan haszonjármű-tanulmánya, de mivel a japán gyártó úgy döntött, távol marad a rendezvénytől, csupán az interneten keresztül mutatják meg, milyennek képzelik a jövő négykerekű munkaeszközét.

Az NV2500-as tipikus amerikai furgon, és nem csak a formája miatt. A Nissan Titan pickup alapjaira épül, ami európai szemmel nézve döbbenetes méreteket jelent: a hossza 5,94 méter, a tengelytávja 3,75 méter, a szélessége kerek 2 méter, a magassága pedig 2,44 méter. Mifelénk is akadnak persze ekkora vagy nagyobb furgonok, de az NV2500 funkciója odaát inkább egy Renault Kangoo-szerű kisáruszállítóénak felel meg. A hosszú orr eleve sokat elvesz a hasznos területből - kell a hely a kötelező V8-as motornak -, és a fülke is hatalmas, de a Nissan tervezői a maradék helyet szerencsére igazán ötletesen alakították ki.

A furgon hátulján szokványos, kétszárnyú ajtókat találjuk, viszont a jobb oldali oldalfal szinte teljesen kinyitható. A vezetőfülke mögötti oldalajtó nem a megszokott eltolható kivitel, hanem előre, kifelé nyílik, ami ezúttal nem felesleges pazarlás, hiszen így a belső felületén tartórekeszeket, az oldalfal hátsó részén pedig, ahová a tolóajtó csúszna, egy másik nyílást alakíthattak ki. A felfelé nyíló panel alatt lényegében egy afféle kiadóablak bújik meg, amelyhez még egy kis asztalka is kihajtható az autó oldalából, igazán sokoldalúvá téve az NV2500-ast.

A tanulmány belső terébe építőmunkák elvégzéséhez szükséges szerszámok és egy kis mobil iroda került kényelmes bőrfotellel, asztalkával és LCD kijelzővel, de az oldalfal kialakítása számos más felhasználási területet is lehetővé tenne. Az NV2500-asból könnyű volna mozgó büfét, a vidéket járó mobil üzletet vagy guruló postahivatalt kialakítani. Emellett beépített 110/220 voltos konnektorainak és az ajtókon kialakított szerszámtartójának köszönhetően szervizkocsinak is használható, de alkalmas szörfiskolák vagy hőlégballontúrák kísérőautójának is, hogy a hivatalos közleményben szereplő példák közül is megemlítsünk néhányat.

A Nissan amerikai részlege azt tervezi, hogy az NV2500-as alapjaira szériamodellt épít két éven belül, méghozzá olyat, amelyet nem csak üres hátsó dobozzal lehet majd megvenni. A gyár vállalná, hogy a vásárló igényei szerint rendezi be a furgont, ami nyilván komoly könnyebbség lenne a megrendelők jelentős részének.