Az év első három hónapjában 125 új luxusautó kelt el Magyarországon, ami 11 százalékos - 15 darabos - csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Ezekből a számokból is látszik, hogy ez a szegmens marginális Magyarországon: idén a teljes piac 0,42 százalékát adták, tavaly ugyanebben az időszakban majdnem 0,5 százalékos volt a részesedésük. Ez egyben azt is jelenti, hogy 10 ezer eladott új autóra 42 luxuskocsi jutott - derül ki a Datahouse részletes adataiból.
Helyezés | Modell | Eladott új autók száma 2023 első negyedévében |
1 | Mercedes S-osztály | 54 |
2 | Mercedes EQS | 25 |
3 | BMW 7-es széria | 15 |
4 | BMW i7-es | 9 |
5 | Mercedes Maybach | 8 |
6 | Porsche Panamera | 8 |
7 | Audi A8-as | 3 |
8 | Bentley Flying Spur | 2 |
9 | BMW 7-es M | 1 |
Forrás: Datahouse
Az idei első negyedévben látott csökkenéssel ellentétben a múlt év egészében gömbölyödött ez a részpiac: 610 luxusautót helyeztek forgalomba, 173 darabbal többet, mint 2021-ben. A részesedésük egyébként 0,55 százalékos volt.
A tavalyi eladások alapján a Mercedesek vitték a prímet, a dobogóra csak ez a márka delegált autókat. Az S-osztályból 325 darab kelt el, vagyis a részesedésük több mint 50 százalékos. A második lett a Mercedes EQS 76 darabbal, a bronzérmes helyet a Maybach szerezte meg 55 autóval. Utánuk jön a BMW 7-es limuzinváltozata, amelyből 39-et vettek 2022-ben. Majd a Porsche Panamera, az Audi A8 és az Audi A8 S, valamint a Mercedes EQS AMG következik 16-23 darabos értékesítéssel.
A felsoroltakon kívül a tavalyi luxuspiacon szerepet kapott a BMW 7-es (10 darab) és i7-es (6 darab), Lexus LS500h (10 darab), a Bentley Flying Spur (4 darab), a Maserati Quattroporte (3 darab) és Ghibli (1 darab). Továbbá a Roll-Royce Phantomja (1 darab) és Ghostja (2 darab) is.
Megjegyzés: Az összeállításban a Datahouse módszertanát követtük, azok az autók szerepelnek a cikkben, amelyek az eladási statisztikában az "F-Luxus" kategóriában vannak feltüntetve.