Írj helyettünk cikket

2018.04.13. 17:17

Mint az köztudott, az autós újságíró az élet császára. Ez itt pedig a te ostromlétrád, amit nekitámaszthatsz a Connolly-bőrrel borított, magnézium Campagnolókon gördülő, Roots-fúvókkal szellőztetett karbontrónusnak, hogy aztán diadalmasan beleülhess.

marea

Tudjuk, hogy rajtunk kívül más is él ebben az országban, aki tudna és szeretne autókról írni. Vagy forgatni. Vagy rajzolni. Vagy bármi. Ezért időnként pályázatot hirdetünk, és az ügyesek alkalmi vagy állandó szerzőink lehetnek. Komoly dolgok ezek, hogy mást ne mondjak, így került hozzánk Stump "Telós" András, aki pár évvel később a szerkesztőségi Rulettkerék-Mareával verethetett a Nürburgingen egy fizetett "munkanapon"*.

Mi a feladat?

Készíts tartalmat! Írj, fotózz, forgass, illusztrálj, csinálj valami olyat, amilyet tudnál és szeretnél akkor is, ha itt dolgoznál. Nem kell a fentiekből mindet, csak azt, amit szívesen csinálsz.

- De honnan szerezzek én egy Bugatti Chiront, hogy megírhassam nektek, és főúri ülepem örökre a trónusba gyökerezhessék? - kérdezed most.

Nem kell Chiron. Nem kell teszt sem. Ha csak azért szeretnél újságíró lenni, hogy minden nap másik új autóba ülj, ez nem a te állásod. Akit keresünk, elsősorban írni tud és szeret.

A szerzőjelöltek nem azon szoktak elcsúszni, hogy nem tudják körbedriftelni a Hősök terét, hanem hogy nem tudnak klasszul fogalmazni, vagy nem szeretnek dolgozni (utánaolvasni, ellenőrizni, megkérdezni mást, megszólalókat gyűjteni, adatokat keresni és értelmezni, forráskritikával élni, és így tovább).

Az újságírás ebből a szempontból pont olyan, mint a rockzenészség; nagyon sokan szólóznának szívesen a Wembley színpadán, de nagyon kevesen élvezik, ha ezért napi 12 órán át gyakorolhatnak gitározni húsz évig.

A mi munkánk sem az autózás, hanem az olvasás, értelmezés, feldolgozás, tartalomgyártás. Nem az a foglalkozásunk, hogy vezetünk, hanem hogy megtanuljuk és megértjük azokat a dolgokat, amiket a normális emberek nem akarnának, mert nem érnek rá, vagy nem érdekli őket eléggé, és aztán megpróbáljuk úgy tálalni az általunk összeszedett információt, hogy attól az olvasó tájékozottabb legyen, de közben úgy érezze, hogy szórakozott.

Szóval az itteni munka nem autós, hanem tartalomgyártási természetű, amelynek az autó csak az alanya/tárgya. Akkor ajánlom, ha olvasni és írni/beszélni szeretsz autókról, nem akkor, ha csak vezetni.

Milyen műfajokban alkothatok?

Bármilyenben. A TC-n minden műfaj elfért már, és a jövőben is el fog, és a tematikus merítés is nagyjából végtelen. De nagyon örülünk, ha a szokásos tesztelősdin kívül esetleg az alábbi tematikából is megtetszik valami:

  • Villanyosság és gépkocsi
  • Műszaki ismeretterjesztés
  • Használtautó-típusismertetés, buyer's guide
  • Riport, tudósítás
  • Interjú élő személlyel
  • Fotóriport (szöveggel kísért, de képalapú anyag)
  • Adatbányászat, adatvizualizáció
  • Videó

Ha zseniális vagyok, muszáj utána nálatok dolgoznom?

Nem. Ha csak nagy néha írnál nekünk, az is lehet nagyon klassz. Lehetsz külsős szerző, vagy egy számodra speciális alterület külsős gazdája, ilyesmi. De keresünk főállású munkatársat is, szóval abszolút ér ezzel a hátsó szándékkal is jelentkezni.

Lehetek-e tök kezdő? Fiatal? Nő?

Naná!

Baj-e, ha nem tudok angolul?

Igen. Ha nincs erős írott és beszélt szakmai angolod, akkor az állás részére ne is jelentkezz. Ha véletlenül zseniális szerző lennél egyébként, akkor külsőzni, alkalmi bedolgozni esetleg tudsz, de mindenképpen komoly hátrány. Egyetlen dologgal válthatod ezt ki: erős szakmai német nyelvtudással.

Lebonyolítás, formátum, anyagleadás

1: ne küldj nekünk fájlokat

Amit írtál, fotóztál vagy videóztál, tedd fel ügyesen, önállóan a netre valahova, és küldj hozzá linket itt lent. Ha cikket csinálsz, a végeredmény lehet például egy Google-doksi, aminek elküldöd a megosztható linkjét. Ha videó, legyen Youtube, vagy bármi, amit ismersz és szeretsz. Arról is csak linket küldj. Ne küldj ZIP-et, toldacuccot, wetransfert, kizárólag linket. Az interneten ezerszám vannak erre alkalmas ingyenes megoldások, válassz közülük.

2: ne várj azonnali választ

Mert tudjuk, hogy sok anyag fog jönni. Arról mindenképp kapsz majd visszajelzést, hogy valaki látta. Részletes reakciót nem tudunk minden esetben ígérni.

3: Készülj fel rá, hogy amit küldtél, egyben vagy részleteiben publikálhatjuk

Ha ez nem fér bele, ne küldj nekünk semmit.

4: A leveledbe írd bele, hogy alkalmi külsőznél-e, vagy jönnél valódi állásra is.

CV, motivációs levél és hasonlók nem kellenek, ha annyira menő a tartalmad, hogy ez felmerül egyáltalán, majd kérünk tőled külön.

Határidő

A postafiók ezennel nyitva. Küldeni bármikor lehet. A pályázat 2018. április 22-én zárul. Aki előbb küld, kevésbé merül el az özönvízben.

Fontos

  • Ne rontsd el az emailcímed, amit megadsz, mert máshogyan nem tudunk kapcsolatba lépni veled
  • Be kell pipálnod, hogy elfogadod a feltételeket, különben nem tudsz küldeni (nem szpemmelünk, nem adjuk el az adataidat a Cambridge Analyticának)

Másold be ide a műved linkjét:
Add meg az emailcímed, ahol elérünk:
Állásra is jönnél, vagy csak külsőzgetnél?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.