Nagyon kis BMW nagyon sok motorral

2021.12.21. 09:56

Amennyiben olcsó BMW-re volt szükség, sokáig volt megoldás az E36 háromajtós változata, amit lehet úgy is nézni, hogy egy alapmodell abból az időből, amikor még nem volt ennél kisebb szám a BMW matekóráján, esetleg egy furcsa összvér, nyomokban E30-as alkatrészekkel. De az egészen biztos, hogy sokaknak hozta meg az olcsó pályanapi játékszer élményét, esetleg az éjszakai hókocsizás örömét.

90-től egészen 170 lóerőig terjedt a skála, aminek a legtetején persze, egy szívó sorhatos állt. Több mint 370 ezer darab készült a Compactból, aminek simán lehetett volna M-es csúcsmodellje is, ha a BMW nem kaszálja el az ötletet arra hivatkozva, hogy a könnyű és erős autó tapasztalt pilótát kíván.

Norvégiában azonban egy elvetemült kitalálta, hogy még hat henger is kevés a kis 3-asnak, ezért egyenesen a legnagyobb BMW motorját pakolja a Compactba, a 850CSi V12-esét. Az S70B56 kódú motor 375 lóerős és 550 Nm nyomatéka van, amivel biztos könnyedén viszi a bódét, de az is biztos, hogy a súlyelosztásnak és a vezethetőségnek nem tett jót, hogy kétszer akkora vas figyel az orrában. Utasterében teljes az M-es hangulat az M3 üléseivel és az óracsoporttal, valamint a karbon dekorbetétekkel. Az M3-astól nem csak műszerfalat, hanem a futóművet is örökölte.

Z3 M-be már a BMW is pakolt 12 hengert, ami végül nyomatékos lett ugyan, de nem ment jobban, mint a hathengeres változat, ellenben katasztrofális vezethetőségről számoltak be azok, akik hajthatták kicsit. Valószínűleg ez a 104 ezer kilométert futott V12-es 3-as is épp ilyen. Különlegességnek kiváló, de hengerből is megárt a sok.

Nézd Karotta M3-asát, meg további két M3-as BMW-t a videóban itt:

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!