Hat éve, töretlen lelkesedéssel fut heti szintű autóátvizsgálós műsorunk, a MűhelyPRN. 300 adás után szerkesztőségileg kis kialakultak kedvenc epizódjaink, ezeket gyűjtöttük most össze nektek.
Gulácsi Bence – Tanulságos eset olcsó autóval
Az én kedvenc epizódom a 83., azzal a bizonyos rettenetes állapotú Toyota Yarissal. Ez a rész a végére egy igazi tanmesévé alakult arról, miért olyan veszélyes a "majd én jobban tudom" attitűd, és az alaptalan magabiztosság autóvásárlás esetén. Sajnálom, hogy a tulajdonos ennyire pórul járt, azt pedig őszintén remélem, hogy mind ő, mind a nézők levonták a megfelelő tanulságot.
Pásztor Csaba – A katasztrófaturista
Az emberiség vonzódik a katasztrófa iránt. A hírek többsége is ezért “rossz hír”, mert a jó hírek nem keltik fel a figyelmet. Ugyanez igaz a MűhelyPRN-re, amiben azok az igazán “jó”, izgalmas részek, ahol egy guruló tragédiát látunk. Én sem vagyok különb, így A Phaeton a kedvencem a kismillió hibájával, a hozzá illő tulajával, dadaista csomagtartó-mechanikájával. Dániel beígérte a part 2-t, de azóta úgy tűnt el, mint ahogy a Phaetont a JSZP szerint lefoglalták.
Balogh Bence – Szerethető veterán olcsón
300 epizód közül kedvencet választani szinte lehetetlen, ezért arra az adásra böktem rá, ami veterános szívemhez közel áll. Operatőrünk, Hava Dani Zaporozsece NSU Prinz 4-ese egy mai szemmel első látásra értelmezhetetlen tárgy, de ha jobban beleássuk magunkat az apró farmotoros világába, kiderül, hogy valójában minden megvan benne a boldogsághoz, és az ismeretlensége ellenére könnyen és olcsón fenntartható. A hangulata parádés, az állapota egy-két apróságtól eltekintve példás, a faarccal ellőtt poénok szívmelengetőek. És a kerék még mindig forog tovább…
Jakusovszky Kristóf – A változatosság kedvéért egy F Astra
Nálam viszonylag egyértelmű a választás. A kedvenc MűhelyPRN részem az, amiben akedvenc autóm szerpel, vagyis egy Astra GSi. Mivel van egy szinte teljesen ugyanilyen autóm, ami momentán épp kimondottan keserves állapotban várja a felújítást. Éppen ezért ez a rész nekem egyszerre motiváló és keserédes volt.
Juhász Péter – A csirkecsontó!
Amikor a csirkecsontó Cinquecento jelentkezését a forgatás elején felolvasta Ákos, már tudtuk, hogy jó résznek nézünk elébe. A kamionos tulaj élőben is hatalmasat ment, abszolút meg tudta indokolni, hogy miért vett ilyen motoros esőkabátot, a „vettem két év műszakit, az autót meg adták ráadásba” kijelentés pedig abszolút leírja a magyar járműpiac alját.
Dr. Takács Krisztián – Szintén hazabeszél
Nekem az 1.3 Multijet Fiat Punto volt az egyik kedvenc részem. Egyrészt mert Punto, másrészt mert a tulaj és a narrátor is helyén kezelte azt az éhezőművész járgányt (piaci értéke a nulla felé konvergál, presztízse nulla, a használati értéke viszont kimagasló). A másik favoritom szintén Fiat Punto, mert hát ugye egy Punto nem elég. Itt azon szórakoztam jól, hogy az általános naivitás és a műszaki-
Csernátony Csaba – Egyet választani nem lehet
Ákos azt kérte tőlünk, hogy válasszuk ki a számunkra legkedvesebb MűhelyPRN-epizódot és fűzzünk hozzá pár mondatot. Bár ez volt a parancs, képtelen vagyok egyet kiválasztani. Egyszerűen nem megy. A két véglet és a közhelyszerű, de mégis idevaló középút lesz a felsorolásban. Az egyik legjobb műsor az"Egy igazi pilóta Mercivel jár!". Lehet róla írni, de felesleges, mindenkinek meg kell néznie, ha látni szeretné, hogyan kell vigyázni egy autóra. A tulajdonos persze még rátesz egy lapáttal.
Bár több pocsék állapotú autó is szerepet kapott a MűhelyPRN-sorozatban, de a legdurvább szerintem Életveszélyes autó, friss műszakival című adás főszereplője volt. Vendel, az avalonos üzletágvezető közlekedésre alkalmatlannak minősítette az autót, a tulaj mégis elment vele. Ijesztő, hogy az autó jogilag rendben volt, azaz volt műszakija.
És akkor jöjjön a Prius. Szerintem ez az autó tűnik a magyar használtautó-vásárlók számára a legjobb vételnek. Nem fogyaszt és megbízható. Sokan a "golyóálló" jelzővel illetik, de ezt azért érdemes a helyén kezelni. "Nagyon nehéz tönkretenni, de nem lehetetlen" - ez az adás címe, ami remekül összefoglalja a lényeget. A főszereplő a Juhász Jenő Prius-guru, aki elmeséli, miért marhaság az, hogy minden Prius vízkáros lenne vagy taxi volt. Utána megy végigmegy, hogy mire érdemes figyelni, nem sok ilyen van. Ezt bizonyítja, hogy a másik főszereplő az adásban túl van az 543 ezredik kilométerén.
Szentkuti Ákos – Tigrisbukfenc a Smart tetejéről
A MűhelyPRN megunhatatlanságának egyik titka számomra az autó és a tulajdonos közti viszonya. A műsor elég alaposan betekintést enged abba, hogy egy típusválasztás és egy pillanatnyi állapot mögött milyen mentalitás, felfogás rejlik, és ezek általában jó párhuzamban állnak egymással. Kivéve néhány esetet, mint például a Smartnál. Kornélt, az autó tulajdonosát leginkább egy Grand Cherokee-ban, esetleg egy X5-ös BMW-ben tudtad volna elképzelni, és amilyen kommandós mozdulatokat vetett be a tökéletes vágóképeinknél, annyira közvetlen személyiség volt élőben.
Amikor azt mondta, ha rosszat mondunk az autóról, felgyújtja, akkor nem tudtuk, hogy az autóra, a műhelyre, esetleg ránk gondol-e, így nem kockáztattunk, de valójában tényleg nem volt annyira rossz állapotban a ForTwo, ahogy azt előzetesen sejteni lehetett.
