Miért zörög Tamás Audija?
Jóllehet a negyedik generációs Audi A4-ek magyarországi kínálatában kifejezetten kevés a benzines példány, ezek zöme éppen olyan motorral készült, mint a MűhelyPRN mai epizódjában látható 1,8 TFSI, esetleg a kétliteres verzió. A két motor gondjai közösek: a dugattyúk és a gyűrűk tervezési problémái miatt akár százezer kilométer után jöhet az olajfogyasztás. Amíg nem éri el az 1 litert ezer kilométerenként, elvileg nincs gond, gyakorlatilag viszont bőven lehet. Ezek a közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorok ugyanis telerakják olajkoksszal a szívórendszerűket, ráadásul a vezérműlánc és feszítője is gyenge, a felsorolt problémákat viszont csak a 2013-as évjárattól javította az Audi, illetve a Volkswagen. Azért mutatjuk be ezt a keveset futott, látszólag megkímélt A4-est, hogy mindenki legyen nagyon éber aki ilyen autóra vágyik és persze azért is, mert Tamást rettentően zavarja az első futómű ropogása, melyet a korábbi szervizeknek nem sikerült megszüntetniük. A 2008-as autót a sorozat új helyszínén, az Avalon Car(e) Services Bosch Car Service-ben néztük át alaposan.
Korábbi epizódok:
- A fiatalok kedvence a 90-es évekből!
- Nagyon sokan vágynak ilyen autóra, de sajnos a legtöbbet már széthajtották, összetörték, vagy csak hagyták elrohadni. Megnézünk egyet, ami szerető gazdánál van.
- Megszavaztátok, behívtuk
- Ez az egyik legolcsóbb módja a nyári kabriózásnak, de vajon a franciás megoldások milyen szervizköltségekkel járnak? Kiderül!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
