2019.09.24. 07:26

Nagy és nehéz autó abból a korszakból, amikor a gyártók igyekeztek áttérni a nagy szilárdságú acél széleskörű használatára, aki viszont a régi korszakban rekedt, az lemaradt. Az Alfa Romeo 159 ez utóbbi kategóriába tartozik, a legtöbb motorváltozata egyszerűen kevés ehhez a kasznihoz. Mi egy olyan 2,4 JTD verziót vizsgáltunk át, amely több mint 200 lőerős, rendkívül nyomatékos, van viszont vele egy kis gond: a motor villámgyorsan meghal, ha a tulaj nem tiszteli eléggé a szükségleteit. Lássuk, Bence jól döntött-e, amikor a 2 millió forintos motorcserén átesett példányt a nevére vette! A 2008-as autót ezúttal is az Avalon Bosch Car Service-ben vizsgáltattuk át. A típussal kapcsolatban az Alfarium szervizben azt tanácsolja, hogy aki ilyen autót venne, inkább a négyhengeres, sokkal tartósabb 1,9 JTD-t válassza, megemlítették még a küszöbök rohadási hajlamát és azt, hogy a 19 colos kerékkel szerelt változatok az átlagosnál gyorsabban fogyasztják elsőfutómű-alkatrészeiket.

Korábbi epizódok:

Újként bukás volt, használtan bombavétel
A legnagyobb Suzuki jó állapotú példányai sorra érkeznek Magyarországra. Megnéztük Bencéét és elmondjuk, mire kell figyelned, ha Kizashit vennél.
A filléres, hathengeres űrhajó titka és kockázatai
A Xantia Németországból jött hozzánk, gazdája pontosan tudja, mivel jár egy ilyen autó, mi pedig ráeresztettük a gurunkat, hogy te is tudd.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.