Egy dízel BMW, ami nem olyan, mint a híre

MűhelyPRN: BMW 318d (F30/F31) – 2014.

2021.12.15. 16:09

Sok rosszat hallani a BMW két- és háromliteres dízelmotorjairól, amelyek költséges problémát okozhatnak. A skála a motorfelújítástól az autó leégéséig terjed, ami elég rosszul hangzik. Péter az idén vette a 318d-t, és azért hozta el az Avalon szervizbe, mert gyanús, hogy semmi baja sincs.

kigyulladási hajlamot mutató N47D20, N57D30 és B47 sorozatú motorokról igen sokat cikkeztünk. Úgy tűnik, hogy a BMW eleinte nem vett tudomást róla, majd félrekezelte a problémát, most pedig már nagyon-nagyon sok dízelen kell elvégezni a visszahívást, ami nyilvánvalóan azt okozza, hogy elnyúlik a folyamat, hisz több millió autóról beszélünk 2011-2017 között. Ám mégis gyanús, hogy a bűnösnek kikiáltott EGR-hűtő szivárgása (EGR= kipufogógáz-visszavezetés) nem önmagában okozza a bajt, a szívócsatorna kokszlerakódásai, de még az EGR-modul megkerülő csappantyúja is szerepet játszhat a tüzek kialakulásában. Vagyis akinek ilyen autója van, érdemes időnként alaposabban átnézetnie a gyanús helyeket.

Ha pedig a korábbi 130 MűhelyPRN epizódot is megnéznéd, itt találod a lejátszási listát.

Korábbi epizódok:

Létezik megkímélt állapotú Type-R Civic?
Mindannyian vágyunk rá, de tudjuk, hogy a legtöbbet széthajtották, összetörték, elhanyagolták.
Bamakóról az Avalonba jött a kétütemű!
Az autó, amivel valószínűleg újkorában sem akartál volna elindulni Afrikába, de 36 évesen mégis büszkén megcsinálta, mi pedig megnézzük, mi baja lett.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.