Kadettből is lehet kívánatos sportkupé

Erőmérő: Opel GT 1.9 - 1970

2022.02.11. 08:19

Az Opel megítélésén javítani kellett abban az időben, az anyacég General Motors azt gondolta, hogy egy amerikai mintára tervezett sportkupé jó lesz. Az eredmény maradandó lett, az biztos!

Ha bejött a Corvette Amerikában, miért ne lehetne siker Európában? Persze az óceánon áthajózva, V8-as motorral drága lenne, ezért kitalálták a GM konyháján, hogy inkább megcsinálják helyben. A B Kadett műszaki alapjai jók lesznek, hozzátették a C Rekord 1,9-es motorját, és Erhard Schnell keze által összehoztak egy szép külsőt is, mely utánozza ugyan a Corvette C3 vonalait, de nem másolja. Az Opel GT mindössze 123 cm magas, remek arányokkal. Zoltán autója 1970-ben készült, egy alapos felújítás után már kb. 30000 km-t futott. A motor, váltó viszont érintetlen, mert jó állapotúnak ítélték meg a felújításkor, és azóta is szépen ketyegnek – szóval csak a jóisten tudja, mit éltek át eddig. Ötvenkét éves az autó, de talán egy görgőzést csak kibír!

Érdekes megoldásokból nincs hiány az Opel GT-ben, bár többségét a helyszűke, vagy a forma kényszerítette ki. A lámpaműködtetés csodás: tisztán mechanikus, hossztengely körül forognak el a lámpatestek. A tankbetöltő gyönyörű formaterv, a beltér is sportos, a motorok viszont kilógnak kicsit. Ugyan 1968-ról beszélünk, de az 1,1-es motor 60 lóerővel meg ilyen kicsi és könnyű autóban is csak 155 km/h végsebességre képes, ami nem volt elég. Az 1,9-es már pajkosabb: 90 Le és 185 km/h végsebesség az ígéret akkor, amikor a VW Bogár 34 lovat és 115 km/h csúcssebességet tudott. Jó, a korabeli Alfák más kasztot képeztek, az nem ér. Sőt a Fiat 124 Coupé sem!

Az 1,9-es CIH, vagyis Camshaft in Head típusú motor. A vezérműtengely nem a szelepek felett forog, mint az OHC autókban, hanem mellettük található és himbákkal mozgatja azokat. Előnye, hogy alacsonyabb a szelepfedél, de sajnos jellemezően nem keresztirányú az öblítése, vagyis a szívó és kipufogó csatornák azonos oldalon vannak, ami korlátozza a teljesítményt. Azért 88 lóerő nem is rossz, ekkora és ilyen régi gépből!

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi méréseink:

Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
Saját tervezésű és gyártású motorbelső, egyedi program, sok év munkájának gyümölcse. Tartsatok velünk ma is.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.