Hennessey nem adja fel, idén megpróbálják az 500 km/h-t

2024.02.22. 08:54

A Bugatti elengedte a végsebességek hajszolását. A Koenigsegg készül valamire, a Hennessey pedig leigazolta az AMG One főmérnökét a Venom F5-höz, hogy 2024-ben Texas autópályáinak egyikén történelmet csinálhasson.

2014 februárjában az egyébként Lotus Exige-alapú, ám biturbó V8-cal szerelt Hennessey Venom GT 270,49 mph-t, vagyis 435,31 km/h-t ért el Floridában, a NASA legendás űrsikló-kifutóján. A gond csupán annyi volt tíz évvel ezelőtt, hogy első nap az időjárás miatt nem lehetett tesztelni, a második lehetséges dátumon pedig csupán egy irányban futhatott a Venom GT, mivel a másikon a NASA épp a Marsra szánt Project Morpheus program fejlesztését végezte.

John Hennessey tehát megcsinálta, a Bugatti viszont beszólt az átlagolás hiányára, majd 2019-ben visszavette a koronát mindenkitől a 300 mph felé mászó, ám biztonsági okokra hivatkozva Ehra-Lessienben szintén csak egy irányba futó Chiron Super Sport 300+ enyhén módosított verziójával.

A Bugatti utána bejelentette, hogy a rekordkísérleteknek részükről végük is, hiszen a W16-os motor is épp utolsó óráit éli. Hogy a Bugatti-Rimac mégis mire készül a színfalak mögött, csak ők tudják. A Hennessey viszont legyártott már 23 darabot a Venom F5-ből, így miután a megrendelők igényeit kielégítették, maradt kapacitásuk a 300+ mph megkísérlésére is. Mindezt közúton, a texasi közlekedési hatóságok támogatásával.

Hogy sikerülhet-e 2024-ben, azt maga John Hennessey sem tudhatja, de azt igen, hogy a Venom F5 1817 lóerős teljesítményét szeretnék maximálisan bemutatni a világnak, és egyben a konkurenciának is. 

Egy biztos. Akármit is csinál a Bugatti, a Koenigsegg Jesko Absolut már készen áll, és tudjuk róla, hogy a végsebesség kedvéért fejlesztették, mint minden idők leggyorsabb svéd hipersportautóját. Christian von Koenigsegg tehát készül valamire, miután szintén közúton, két irányban 2017-ben már megverte a Hennessey-t, az Agera RS 447,2 km/h-s átlagával. A Jesko Absolut 1600 lóerővel, 0,278 Cd-s légellenállással és 1,88 m²-es front felülettel jóval gyorsabb lesz az Agera RS-nél.

A 300 mph feletti átlaghoz nem árt az egyik irányban sokkal gyorsabban menni, Hennessey pedig nem titkolja, hogy az 500 km/h elérése is szerepel a céljaik közt. Vagyis a V8 és a benzinégetés ünnepeként 310,8 mph a vágy, legalább a széllel jobban segített irányban. 2024, adj a texasiaknak jó időt!