Mit NEM TARTALMAZ SOHA egy villanytöltős hír?

2019.08.09. 16:14
20 hozzászólás

Nap mint nap kapunk sajtóinfókat mindenféle cégektől, hogy hol adtak át elektromos autótöltőket. Pár kép, sok rizsa az elektromobilitás csodálatos világáról, meg persze a cégekről, állami és nem állami szolgáltatókról, akik ezt a földön túli technológiát most letelepítik neked a sarki közért parkolójába, amihez majd még E.T. is tanulmányi kirándulást szervez majd magának.

Na mi az az egyetlen infó, amit egyetlen ilyen sajtóközlemény sem tartalmaz?

Tipp?

  • 3969
    a töltő műszaki paraméterei
  • 152
    a cégek tevékenysége, forgalma, küldetése
  • 124
    a vonatkozó államtitkár/cégvezér neve, beosztása
  • 74
    fotó a mosolygó executive-okról, amint épp szalagot vágnak

Nem kertelnék, azok szavaztak jól, akik a harmadikat negyediket választották. Hiszen valójában csak demonstrálni kell a környezetbarátságot, közben meg lehet, hogy otthon gyorsabban töltesz, ha a csicsás töltőoszlop csak egy túltenyésztett konnektor. Forog a cég, a politikus neve, a villanyautóst meg ki nem sz...ja le? Legalábbis nekem ez a benyomásom. Ez kábé olyan, mintha egy benzinkút avatásánál nem árulnák el, hogy van-e LPG vagy prémium üzemanyag a kúton.

Ezek a kérdések azért fontosak, mert egy 100 kilowattos töltő is egy darab, meg egy 7 kilowattos is, csak amikor odamegy egy nagy aksis villanyautó üresen, akkor nem mindegy, hogy egy óránál kevesebbet, vagy tíz órát ácsorog ott. Az sem mindegy, milyen a csatlakozó, aki emlékszik még a "kinek van Ericsson/kispöcsű Nokia/Alcatel töltője?"- típusú kérdésekre, az érti miről beszélek: hogy milyen kábelt lehet rádugni. Egyenáram/váltóáram? Nagyon nem mindegy ám. Tudom, ez nem életbevágó ma még, de ezek a kérdések hamarosan fontosak lesznek. Ezért amikor Dalma sajtóközleménye a postafiókomban landolt a Parkl és a Greengo új töltőpontjairól, megnéztem, hogy benne vannak a fontos infók. Persze nem voltak. Amikor rákérdeztem, meglepő gyorsasággal meg is jött, hogy a következő sajtóközleményben felavatott oszlopok:

  • Teljesítmény: 7 kW
  • Váltóáramú
  • Type 2-es csatlakozó
  • Kábeles

Minden más a sajtóközleményben :)

6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo

Ingyenes e-töltőállomásokkal segíti a zöld közlekedést Erzsébetvárosban a két cég

Budapest, 2019. augusztus 6.

Új töltőállomásokat vehetnek használatba az e-autózók a Madách téren, a Verseny utcában, illetve a Dob utcában. Erzsébetváros, a GreenGo, és a Parkl együttműködésének köszönhetően a VII. kerületi lakosok Erzsébetkártyával díjmentesen használhatják a töltőket.

Budapest Főváros VII. kerület Önkormányzata a hat új töltőpontot két magyar céggel, az okosparkolás szakértőjeként is ismert Parkl mobilalkalmazással, valamint az első e-carsharing szolgáltatóval, a GreenGóval közösen adta használatba a napokban. A kerületi villanyautósok a töltőket az Erzsébetkártya és forgalmi bemutatásával ingyen használhatják, azok pedig, akik nem rendelkeznek erzsébetvárosi lakcímkártyával, a bevezető időszakban szintén ingyenesen vehetik igénybe az új e-töltőket, ehhez csak regisztrálniuk kell a GreenGo és a Parkl rendszerében.

A budapestiek az elmúlt években megtapasztalhatták, hogy jól és megbízhatóan működik a GreenGo autómegosztó szolgáltatása és volt felhasználói igény arra is, hogy a flottánkat a hétszeresére bővítsük. Idén arra összpontosítunk, hogy egyre inkább szokássá váljon és beépüljön a budapesti közlekedők mindennapjaiba a közösségi autózás. Ennek egyik feltétele, hogy ne csak e-autók legyenek, hanem töltők is, amik mindig az ügyfeleink rendelkezésére állnak. A töltőhálózat kiépítésében így fontos, hogy mindenki összefogjon, nagyon jó modellnek tartjuk, hogy egy innovatív fejlesztéshez a helyi önkormányzat is csatlakozott” – mutat rá Michaletzky Bálint, Budapest egyetlen e-autómegosztójának ügyvezetője.

Budapesten évről évre egyre nagyobb számú és egyre idősebb gépkocsi van forgalomban. Ezzel szemben az autómegosztó lehetőségek megjelenése több észak-amerikai nagyvárosban már csökkentette az autók számát. A GreenGo kezdettől fogva fontosnak érezte az e-mobilitás terjesztését. E-mobilitás ugyanakkor töltők nélkül nem létezik, ezért a cég egyrészt támogatja a töltők telepítését másrészt pedig azt, hogy a felhasználóknál a töltés szokássá váljon. Ezt elősegítendő bónuszperceket ad a usereknek a 30% alatti töltöttségű GreenGók töltéséért.

Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője elmondta: „Fontos számunkra, hogy az új töltőkkel felhasználóbarát szolgáltatást kínáljunk mindenkinek, ezért a Parkl alkalmazáson keresztül könnyedén nyomon lehet követni, hogy jelenleg szabad-e az adott töltő.” Ráadásul az egyik helyszínen, a Madách téri töltőegységnél már nem csak a töltőfoglaltságot, de az aszfaltba épített szenzornak köszönhetően magát a parkolóhely foglaltságát is lehet ellenőrizni. Ez a technológia pedig még rengeteg lehetőséget tartogat. Az ügyvezető azt is hozzátette, hogy a Parkl arra törekszik, hogy a jelen autósainak mindennapi társa legyen, de innovatív vállalkozásként az alkalmazás fejlesztői azt is tudják, hogy már a jövő igényeire is oda kell figyelni. Éppen ezért startolt el tavaly a Parkl elektromos töltési szolgáltatása, amellyel egyre több helyen kiszolgálják az autósokat. Így kínál egy komplett szolgáltatáscsomagot a Parkl a jövő autósainak is, akik nemcsak bárhol kényelmesen parkolhatnak, de az autójuk töltését is egyszerűen oldhatják meg az alkalmazásnak köszönhetően. A VII. kerületi önkormányzat számára is fontos a kerület zöldülésének aktív támogatása, amely az Erzsébetváros-GreenGo-Parkl együttműködéssel egy új mérföldkőhöz érkezett.

Közel 10 éve dolgozunk az Erzsébetvárosi önkormányzatnál a környezettudatos látásmód meghonosításán. Ezt jól példázza, hogy mára számos intézményünk energetikai felhasználását napelemekkel tudjuk biztosítani. Fontos látni, hogy a jövőnk a környezettudatos megoldásokban, a megújuló energiafelhasználásban rejlik. Olyan mindennapi dolgokhoz való tudatos hozzáállással, mint a műanyagok száműzése a háztartásból, az árammal és vízzel való takarékoskodás, vagy a biciklivel, elektromos autóval való utazás, mindannyian hozzá tudunk járulni környezetünk megóvásához. Hiszünk a GreenGo elektromos autóiban, mert kompromisszummentes megoldást nyújtanak a környezetbarát közlekedésre, a VII. kerületi városkártya tulajdonosoknak és elektromos autósóknak pedig a Parkl most átadott gyorstöltői díjmentes töltést biztosítanak.” – tette hozzá Vattamány Zsolt, a VII. kerület polgármestere.

Az új töltőpontok a következő helyszíneken vehetők igénybe:

1075 Budapest, Madách Imre út 1-5

1074 Budapest, Dob utca 45-49.

1076 Budapest, Verseny utca 2.

A Parkl-ról: A nagyvárosi parkolás a legtöbb ember számára probléma, ezzel kezdeni kell valamit... A gondolat, ami elvezetett egy immáron 3 éve sikeresen működő vállalkozáshoz. A Parkl alapítói a parkolással járó mindennapi problémák csökkentését tűzték ki célul, hozzájárulva ezzel egy élhetőbb város kialakításához. A Parkl a piac legkorszerűbb okosparkolási rendszerével modernizálja a parkolást és digitalizál már meglévő analóg parkolási rendszereket is. Az autósok így a parkolóházak mellett olyan parkolóhelyeket is igénybe vehetnek, mint a szállodák, társasházak, irodaházak kihasználatlan helyei, mivel a kiválasztott parkolóhely sorompóját egy gombnyomással tudják nyitni az applikáción keresztül. Az alkalmazás új funkciójával a felhasználók már a közterületen is kényelmesen és készpénzmentesen parkolhatnak. A Parkl e-mobilitási szolgáltatóként az elektromos töltés folyamatát is egyszerűen kezelhetővé és követhetővé teszi az applikáción keresztül a villanyautósok számára, valamint az e-töltő tulajdonosok is egy átlátható felületen, kényelmesen menedzselhetik eszközeiket és fizettethetik a töltést.

A GreenGóról: A GreenGo 2016 októberében indult budapesti autómegosztó szolgáltatás, amely akkor és máig is az egyetlen kizárólag elektromos flottával működő szolgáltatás Budapesten. 300, kizárólag elektromos autókból álló flottát üzemeltet, amelyet a felhasználók percalapú díjazás mellett egy mobilapplikációval tudnak kényelmesen használni. A mobilapplikáción keresztül a felhasználók lefoglalhatják a hozzájuk legközelebb eső autót, választhatnak a töltöttségi szintjük alapján, ha nagyobb távolságra mennének, és folyamatosan nyomon követhetik az eltelt időt és a kapcsolódó költségeket. Az applikációban a korábbi bérlések visszaellenőrizhetők, így teljesen transzparens és visszakövethető a felhasználás és a számlázás. Az ÁNTSZ légszennyezettségi adatai alapján Budapest számára fontos, hogy minél gyorsabban és minél nagyobb mértékben terjedjen el az elektromos autózás. Ennek a leghatékonyabb eszköze ma a GreenGo, amely a többmilliós egyéni befektetéssel szemben – amit egy elektromos autó megvásárlása jelent – már percenként 65 forinttól lehetővé teszi, hogy bárki élvezze a tiszta és kényelmes elektromos autózás előnyeit.