Mit NEM TARTALMAZ SOHA egy villanytöltős hír?

2019.08.09. 16:14
20 hozzászólás

Nap mint nap kapunk sajtóinfókat mindenféle cégektől, hogy hol adtak át elektromos autótöltőket. Pár kép, sok rizsa az elektromobilitás csodálatos világáról, meg persze a cégekről, állami és nem állami szolgáltatókról, akik ezt a földön túli technológiát most letelepítik neked a sarki közért parkolójába, amihez majd még E.T. is tanulmányi kirándulást szervez majd magának.

Na mi az az egyetlen infó, amit egyetlen ilyen sajtóközlemény sem tartalmaz?

Tipp?

Nem kertelnék, azok szavaztak jól, akik a harmadikat negyediket választották. Hiszen valójában csak demonstrálni kell a környezetbarátságot, közben meg lehet, hogy otthon gyorsabban töltesz, ha a csicsás töltőoszlop csak egy túltenyésztett konnektor. Forog a cég, a politikus neve, a villanyautóst meg ki nem sz...ja le? Legalábbis nekem ez a benyomásom. Ez kábé olyan, mintha egy benzinkút avatásánál nem árulnák el, hogy van-e LPG vagy prémium üzemanyag a kúton.

Ezek a kérdések azért fontosak, mert egy 100 kilowattos töltő is egy darab, meg egy 7 kilowattos is, csak amikor odamegy egy nagy aksis villanyautó üresen, akkor nem mindegy, hogy egy óránál kevesebbet, vagy tíz órát ácsorog ott. Az sem mindegy, milyen a csatlakozó, aki emlékszik még a "kinek van Ericsson/kispöcsű Nokia/Alcatel töltője?"- típusú kérdésekre, az érti miről beszélek: hogy milyen kábelt lehet rádugni. Egyenáram/váltóáram? Nagyon nem mindegy ám. Tudom, ez nem életbevágó ma még, de ezek a kérdések hamarosan fontosak lesznek. Ezért amikor Dalma sajtóközleménye a postafiókomban landolt a Parkl és a Greengo új töltőpontjairól, megnéztem, hogy benne vannak a fontos infók. Persze nem voltak. Amikor rákérdeztem, meglepő gyorsasággal meg is jött, hogy a következő sajtóközleményben felavatott oszlopok:

  • Teljesítmény: 7 kW
  • Váltóáramú
  • Type 2-es csatlakozó
  • Kábeles

Minden más a sajtóközleményben :)

6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo

Ingyenes e-töltőállomásokkal segíti a zöld közlekedést Erzsébetvárosban a két cég

Budapest, 2019. augusztus 6.

Új töltőállomásokat vehetnek használatba az e-autózók a Madách téren, a Verseny utcában, illetve a Dob utcában. Erzsébetváros, a GreenGo, és a Parkl együttműködésének köszönhetően a VII. kerületi lakosok Erzsébetkártyával díjmentesen használhatják a töltőket.

Budapest Főváros VII. kerület Önkormányzata a hat új töltőpontot két magyar céggel, az okosparkolás szakértőjeként is ismert Parkl mobilalkalmazással, valamint az első e-carsharing szolgáltatóval, a GreenGóval közösen adta használatba a napokban. A kerületi villanyautósok a töltőket az Erzsébetkártya és forgalmi bemutatásával ingyen használhatják, azok pedig, akik nem rendelkeznek erzsébetvárosi lakcímkártyával, a bevezető időszakban szintén ingyenesen vehetik igénybe az új e-töltőket, ehhez csak regisztrálniuk kell a GreenGo és a Parkl rendszerében.

A budapestiek az elmúlt években megtapasztalhatták, hogy jól és megbízhatóan működik a GreenGo autómegosztó szolgáltatása és volt felhasználói igény arra is, hogy a flottánkat a hétszeresére bővítsük. Idén arra összpontosítunk, hogy egyre inkább szokássá váljon és beépüljön a budapesti közlekedők mindennapjaiba a közösségi autózás. Ennek egyik feltétele, hogy ne csak e-autók legyenek, hanem töltők is, amik mindig az ügyfeleink rendelkezésére állnak. A töltőhálózat kiépítésében így fontos, hogy mindenki összefogjon, nagyon jó modellnek tartjuk, hogy egy innovatív fejlesztéshez a helyi önkormányzat is csatlakozott” – mutat rá Michaletzky Bálint, Budapest egyetlen e-autómegosztójának ügyvezetője.

Budapesten évről évre egyre nagyobb számú és egyre idősebb gépkocsi van forgalomban. Ezzel szemben az autómegosztó lehetőségek megjelenése több észak-amerikai nagyvárosban már csökkentette az autók számát. A GreenGo kezdettől fogva fontosnak érezte az e-mobilitás terjesztését. E-mobilitás ugyanakkor töltők nélkül nem létezik, ezért a cég egyrészt támogatja a töltők telepítését másrészt pedig azt, hogy a felhasználóknál a töltés szokássá váljon. Ezt elősegítendő bónuszperceket ad a usereknek a 30% alatti töltöttségű GreenGók töltéséért.

Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője elmondta: „Fontos számunkra, hogy az új töltőkkel felhasználóbarát szolgáltatást kínáljunk mindenkinek, ezért a Parkl alkalmazáson keresztül könnyedén nyomon lehet követni, hogy jelenleg szabad-e az adott töltő.” Ráadásul az egyik helyszínen, a Madách téri töltőegységnél már nem csak a töltőfoglaltságot, de az aszfaltba épített szenzornak köszönhetően magát a parkolóhely foglaltságát is lehet ellenőrizni. Ez a technológia pedig még rengeteg lehetőséget tartogat. Az ügyvezető azt is hozzátette, hogy a Parkl arra törekszik, hogy a jelen autósainak mindennapi társa legyen, de innovatív vállalkozásként az alkalmazás fejlesztői azt is tudják, hogy már a jövő igényeire is oda kell figyelni. Éppen ezért startolt el tavaly a Parkl elektromos töltési szolgáltatása, amellyel egyre több helyen kiszolgálják az autósokat. Így kínál egy komplett szolgáltatáscsomagot a Parkl a jövő autósainak is, akik nemcsak bárhol kényelmesen parkolhatnak, de az autójuk töltését is egyszerűen oldhatják meg az alkalmazásnak köszönhetően. A VII. kerületi önkormányzat számára is fontos a kerület zöldülésének aktív támogatása, amely az Erzsébetváros-GreenGo-Parkl együttműködéssel egy új mérföldkőhöz érkezett.

Közel 10 éve dolgozunk az Erzsébetvárosi önkormányzatnál a környezettudatos látásmód meghonosításán. Ezt jól példázza, hogy mára számos intézményünk energetikai felhasználását napelemekkel tudjuk biztosítani. Fontos látni, hogy a jövőnk a környezettudatos megoldásokban, a megújuló energiafelhasználásban rejlik. Olyan mindennapi dolgokhoz való tudatos hozzáállással, mint a műanyagok száműzése a háztartásból, az árammal és vízzel való takarékoskodás, vagy a biciklivel, elektromos autóval való utazás, mindannyian hozzá tudunk járulni környezetünk megóvásához. Hiszünk a GreenGo elektromos autóiban, mert kompromisszummentes megoldást nyújtanak a környezetbarát közlekedésre, a VII. kerületi városkártya tulajdonosoknak és elektromos autósóknak pedig a Parkl most átadott gyorstöltői díjmentes töltést biztosítanak.” – tette hozzá Vattamány Zsolt, a VII. kerület polgármestere.

Az új töltőpontok a következő helyszíneken vehetők igénybe:

1075 Budapest, Madách Imre út 1-5

1074 Budapest, Dob utca 45-49.

1076 Budapest, Verseny utca 2.

A Parkl-ról: A nagyvárosi parkolás a legtöbb ember számára probléma, ezzel kezdeni kell valamit... A gondolat, ami elvezetett egy immáron 3 éve sikeresen működő vállalkozáshoz. A Parkl alapítói a parkolással járó mindennapi problémák csökkentését tűzték ki célul, hozzájárulva ezzel egy élhetőbb város kialakításához. A Parkl a piac legkorszerűbb okosparkolási rendszerével modernizálja a parkolást és digitalizál már meglévő analóg parkolási rendszereket is. Az autósok így a parkolóházak mellett olyan parkolóhelyeket is igénybe vehetnek, mint a szállodák, társasházak, irodaházak kihasználatlan helyei, mivel a kiválasztott parkolóhely sorompóját egy gombnyomással tudják nyitni az applikáción keresztül. Az alkalmazás új funkciójával a felhasználók már a közterületen is kényelmesen és készpénzmentesen parkolhatnak. A Parkl e-mobilitási szolgáltatóként az elektromos töltés folyamatát is egyszerűen kezelhetővé és követhetővé teszi az applikáción keresztül a villanyautósok számára, valamint az e-töltő tulajdonosok is egy átlátható felületen, kényelmesen menedzselhetik eszközeiket és fizettethetik a töltést.

A GreenGóról: A GreenGo 2016 októberében indult budapesti autómegosztó szolgáltatás, amely akkor és máig is az egyetlen kizárólag elektromos flottával működő szolgáltatás Budapesten. 300, kizárólag elektromos autókból álló flottát üzemeltet, amelyet a felhasználók percalapú díjazás mellett egy mobilapplikációval tudnak kényelmesen használni. A mobilapplikáción keresztül a felhasználók lefoglalhatják a hozzájuk legközelebb eső autót, választhatnak a töltöttségi szintjük alapján, ha nagyobb távolságra mennének, és folyamatosan nyomon követhetik az eltelt időt és a kapcsolódó költségeket. Az applikációban a korábbi bérlések visszaellenőrizhetők, így teljesen transzparens és visszakövethető a felhasználás és a számlázás. Az ÁNTSZ légszennyezettségi adatai alapján Budapest számára fontos, hogy minél gyorsabban és minél nagyobb mértékben terjedjen el az elektromos autózás. Ennek a leghatékonyabb eszköze ma a GreenGo, amely a többmilliós egyéni befektetéssel szemben – amit egy elektromos autó megvásárlása jelent – már percenként 65 forinttól lehetővé teszi, hogy bárki élvezze a tiszta és kényelmes elektromos autózás előnyeit.