Miért hideg abroncsnál?

2011.01.20. 12:19

Üdv Doki,

a múlt héten kérdeztem ugyenezt, de nyomát sem látom, ezért újraküldöm, hátha most célba ér.

1. Számos helyen olvasható, hogy a megfelelő nyomásértéket hideg gumiabroncsnál kell ellenőrizni.

De az autót ritkán használjuk álló helyzetben, és ha meg megyünk vele, akkor melegedni fog. Tehát a meleg a normál üzemi állapota. Akkor miért nem a felmelegedést követően kell a pontos nyomásértéket beállítani?

2. Mi a helyzet a nitrogéntöltettel? Mivel kevésbé hőtágul, ezért azt túl kell fújni?

Kedves Levélíró,

1. A "hideg állapotot" értse úgy, hogy nem 100 km autópályázás után állítsa be a nyomásértékeket. Ha elgurul a sarki benzinkútig, vagy gumisig, közel sem fogja elérni az abroncs az üzemi hőfokot, azaz nyugodtan beállítható benne az előírt nyomás.

2. A tiszta nitrogéngáz nyomása kevésbé változik hő hatására, mint a levegőé (aminek egyébként több mint háromnegyede eleve nitrogén). Igazából véleményem szerint nincs olyan előnye, ami miatt normál utcai gumiban érdemes legyen használni...

Üdv,
Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.