Gázosítanám a turbós Alfát, mit tehetek?

2019.08.27. 06:46

Kedves LPG-doktor,

Már jó pár éve gondolkozom azon, hogy gázosítani szeretném a turbó benzines Alfa 159SW autómat (motorkód 938.B1.000, 2011) mert jó lenne ezt a szép motorteljesítményt tisztességes fogyasztási költségekkel is megtámogatni.

Ha jól tudom, ehhez a modellhez szóba se jöhetnek a klasszikus LPG megoldások, csakis a DLI (Direct Liquid Injection) típusú rendszerek tevődhetnek fel, ezek viszont különösen előnyösek, hiszen teljesítményvesztés nulla és még –15°C esetén vidáman indul hideg motorral is anélkül, hogy a benzintankhoz nyúlna. Cserébe természetesen jó drága a rendszer.

Ilyen típusú rendszert tudomásom szerint sajnos csak a Prins gyárt jelenleg ehhez a típushoz: voltak kísérletek a BRC, a Vialle, a lengyel AGIS, sőt, még a szlovén Sitec részéről is (utóbbival leveleztem, de aztán megszakadt a dolog), de ha nem tévedek, ezek közül egyik sem került sorozatgyártási fázisba.

Úgyhogy a kérdéseim:

1. Meg tudja erősíteni a fenti információkat? Vagy létezik olyan életképes alternatíva a Prins méregdrága DLM 2.0-ás rendszerére, amelyik 100%-ban cseppfolyósított autógázt használ és nincs szüksége benzinre?

2. Tudtommal a Prins rendszere sem tökéletes, pl. az üzemanyag párolgása és kicsapódása miatt néha a meleg indítás problémás. Tud ön erről valami részletesebbet, esetleg ismeri a rendszer további hibáit is?

3. A Prins a DirectLiquiMax 2-es változat után piacra dobta a 3-ast is. Ez csak ráncfelvarrás, vagy kijavították az előző rendszer hiányosságait?

4. Az, hogy a rendszer master-slave alapon működik, az azt jelenti, hogy a jelenlegi chiptuningom (200 LE -> 265 LE) érvényes lesz gázüzemnél is?

Válaszait előre is köszönöm!

Zoltán

Kedves Zoltán!

Végre egy tájékozott olvasó! :-)

Kizárólag az elején tévedett, miszerint kizárólag a liquid befecskendezés jöhet számításba! Nem untatom a részletekkel az olvasókat, amennyiben ez a megoldás érdekes lehet önnek, kérem vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel telefonon! Az LPG doktor csapata széles körben kínál átalakító kitteket közvetlen befecskendezéses motorokhoz is!

Én igyekszem mindenkit lebeszélni a folyékony gázbefecskendezésről. A neves gyártók rendszerei is hajlamosak a meghibásodásra, gyakran produkálnak kellemetlen tüneteket. Ezek javítása aztán egy szabad szemmel jól látható magasságú pénzoszlop igénybevételével lehetséges. Sokszor amit megnyert a tankolással, kifizeti javításra.

A master slave üzem az ön esetében azt jelenti, hogy a beépítéskor felprogramozott gázrendszer már nem igényel újabb beavatkozást. Azonban ha ön széria motorral alakíttatja gázüzeműre az autót és utána chiptuningoltatja, akkor kénytelen lesz a beszerelő műhelyt megkérni a gáz program felülbírálatára, szükség szerinti korrekciójára! Ilyen esetekben fontos az előre gondolkodás, ugyanis a gázinjektorok hengerenkénti teljesítményre vannak méretezve. Ha a beszereléskor a gyári állapothoz igazodik a gázinjektor méretezése, a megnövelt teljesítményt egy 4 hengeres motor esetén nem tudja majd kiszolgálni üzemanyaggal! Ez pedig többlet költség szemben azzal, ha már a beszereléskor figyelembe veszik a végleges teljesítmény igényt.

Üdvözlettel:

LPG Doktor www.lpgdoktor.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.