Használt elektromost Svájcból?

2017.09.05. 10:25

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Kedves Nepperűző,

Érdemes-e német v. svájci elektromos autó importján gondolkodni? Mik lehetnek a buktatók? Engem egy Tesla Model S érdekel, míg a feleségemnek a városi használatra egy Nissan Leaf-et néztem ki.

Köszönettel,

Zoltán

Kedves Zoltán!

Érdemes rajta gondolkodni természetesen, de a svájci autónál a vételárra még rájön 10% vám, majd a vételár 10% vámmal és fuvarköltséggel növelt összegére az ÁFA. Ha svájci-német határon vámolja, akkor csak 19% az ÁFA, de ha itthon, akkor 27%. Ezen kívül kell még származás ellenőrzés, ez simán lehet, 4-5-6 hét, majd egy eredetiség vizsgálat. Az EU-ból történő beszerzéseknél ezek a tételek nincsenek, ott csak haza kell hozni, és forgalomba helyezni.

tesla-02

Üdv:

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.