C Vectrát három gurigáért?

Csak azt neee!

2022.08.25. 16:11

Tízből kilenc vásárló minden elképzelést mellőzve érkezik a telepre. Két fontos paramétert azonban már mindenki jó előre tud, ami az árkategória és a méret. Őket gyakran kíséri egy barát, egy szerelő, egy rokon vagy egy önjelölt állapotfelmérő. A vásárló tőlük próbál tippeket szerezni legalább a márkákat, vagy a típusokat illetően, akik ilyenkor rendszer a saját álmaikat ajánlják, vagy azt, ami nekik is van. Repkednek a szubjektív vélemények: "az Opel dízel jó, mert Isuzu!", "vegyél Volvót, mert az örök élet!", "Japánt ne mert drága az alkatrész!". A szerencsétlen vevő pedig csak kapkodja a fejét, mert már nem tudja, kire hallgasson.

Marci vagyok, autókereskedő. Évente sok száz darabot adok el és személyes benyomások, tapasztalatok alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, mert egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, és mindig vannak kivételek.

János automata váltós kombit szeretne városi és autópályás üzemre. Példaként dízel Opelt, valamint egy Volvót ajánlottak neki. A C Vectra hárommillióért banális hiba lenne, hiszen egy félresikerült múmia. A Volvo pedig bármennyire is remek, nem fér bele a keretbe, pláne, ha a fenntartási költségek is számítanak a jövőben.

Kedves Nepperűző,

szükségünk lesz hamarosan saját autóra, és fő szempont az automata váltó illetve a kombi, pakolhatóság szempontjából. Inkább a megbízhatóság a szempont, mintsem a márka. Többször lenne pályán használva hosszabb utakra, mint mindennap, általában heti 2-3x városban bevásárlásra.

A 3 millió a plafon mindennel együtt, és amit ajánlottak az Opel Vectra C 150 LE dízel, viszont ennél nem lenne baj, ha kisebb lenne. A Volvók nagyon tetszenek, és ajánlották még. Nem azonnal kellene az autó, érdemes lehet-e még várni a vásárlással inkább télig?

Segítségét előre is köszönöm!

János

Kedves János,

egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy hárommillió forintért automata dízel C Vectrát vagy Volvót vásárolnék nyugodt szívvel. Utazni persze mindkettő tökéletes lehet, sőt a Volvo egyenesen pazar, de az Opel dízelek minőségéről nem vagyok teljesen meggyőződve, ahogy a Volvóban használt Aisin automata váltó is hajlamos feladni a harcot, és javíttatásuk sokba kerül. Utóbbi esetében további adalék, hogy a Volvókhoz minden típusspecifikus alkatrész rendkívül drága.

A homlokfelület kb. 2,4 négyzetméter
A homlokfelület kb. 2,4 négyzetméter

Tehát a lehetséges hibákat és fenntartási költségeket figyelembe véve egyik sem ideális választás, ha a megbízhatóság - és leveléből feltételezem, hogy az olcsó üzem is - a célok között lebeg.

Jelenleg a 2,5-3 millió forint közötti kínálatban Peugeot 508, BMW 320d, Mercedes C 220 CDI, Opel Insignia, Citroen C5, Ford Mondeo, Renault Megane, Audi A4 és VW Passat szerepel főként. Ezek közül a BMW-t és a Mercedest merném meglépni jó szívvel, ha találnék jó állapotú példányt.

A BMW 320d váltója tartós, autópályán pedig remek vezetni nagy tempóval is
A BMW 320d váltója tartós, autópályán pedig remek vezetni nagy tempóval is

A BMW automata váltói meglepően tartósak, és az M-es kódú motor is elég jól bírja, ha megkapja a kellő törődést. Autópályán rendkívül stabil, jó vezetni akár nagyobb tempóval is. A Mercedes 2143 köbcentis motorja pedig egy a legendás "taxis dízelek” közül, de részben pont ezért óriási rizikó, hiszen sok a visszatekert, ex-repterezős példány. A Passat 2.0 PDTDI még simán lehet jó vétel a DSG váltóval, de esetében számolni kell a hatszögtengely, majd idővel a kuplung/lendkerék cseréjével. A CR TDI lenne a legjobb, de ennyiért inkább csak a kínálat alját kapni, azok lelakottak lehetnek.

A Mercedes C 220 CDI motorja tartós, de az 5G-Tronic váltó már lehet nyűgös
A Mercedes C 220 CDI motorja tartós, de az 5G-Tronic váltó már lehet nyűgös

A többiért sosem adnék szemmel látható összegeket. Szívem szerint pedig hozzáraknék még fél-1 millió forintot és vennék egy Honda Accord 2,2 dízelt, hogy nyugodtan aludjak.

Azt gondolom, hogy mindenek előtt el kell eldönteni, hogy mire használják majd az autót. Városban kényelmes az automata, de a dízelmotor előbb-utóbb hibát produkál majd. Hosszabb utakra pedig érdemes megfontolni a manuális kiviteleket (úgysem kell sokat váltogatni), így kereséskor nem szűkül majd ötödére az amúgy sem bőséges kínálat.

A legjobb választás egy dízel Accord Tourer, de ehhez még gyűjteni kell
A legjobb választás egy dízel Accord Tourer, de ehhez még gyűjteni kell

Fontos, hogy vásárlás előtt mindenképp nézesse át a kiválasztott autót, mert ez pont az az árkategória, amiben már óriásit lehet szívni egy mellényúlás alkalmával. Várni nem érdemes, az árak úgy mennek fel, ahogy talán még soha.

Üdv,

Marci

Kövesd Marcit a Facebookon!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.