- Tanácsok
- Nepperűző
- volkswagen sharan
- citroen berlingo
- használt autó
- volkswagen caddy
- ford tourneo custom
- opel combo
- toyota proace
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
húsz év után szeretnénk lecserélni immár 25 éves Volkswagen Sharanunkat. Ezúttal is hosszú távra tervezünk. Tekintettel arra, hogy idáig nem nagyon érintett meg bennünket a változás szele, eléggé járatlanok vagyunk abban, mi is az, ami a legjobb választás lenne.
Ami biztos, hogy egyterűt szeretnénk, lehetőleg 2018 utánit 200-250 ezer kilométernél kevesebb futásteljesítménnyel, dízelt dacára annak, hogy évi kb 10 ezer kilométert teszünk meg. Ha lehet, Euro 6-os legyen, megfizethető áron fenntartható, nem a dizájn számít, hanem a praktikum. Legyen kényelmes a beülés, nem baj, ha a kinézete teherautós (már elmúltam hatvan). Mindegy, hogy automata vagy manuális váltós, legyen benne légkondi, nem baj, ha van benne GPS, a többi vacak (sávtartó, guminyomás ellenőrző, távolság tartó stb nem érdekel). Jó, ha van, de nem feltétel egy szivargyújtó foglalat a csomagtartóban az autós hűtőnek.
Két konkrét típust néztem: az egyik a Volkswagen Caddy, a másik a Citroen Berlingo ( 2018 utáni, új lámpás ) A Volkswagenben jobban bízunk, a Citroen viszont olcsóbbnak tűnik. Ésszerű, alternatív javaslatot szívesen meghallgatok, a keret 4-4,5 millió forint.
Segítségét előre is köszönöm:
Sanyi
Kedves Sanyi,
Először is gratulálok a hűséghez, nem sok autó bírja ki egy családnál ilyen hosszú ideig — de úgy tűnik, a Sharan helytállt. A következő autójukhoz pedig láthatóan ugyanilyen tudatossággal és tervekkel közelítenek, ami jó kiindulási alap. A megadott szempontok alapján valóban szűkebb a mozgástér, de szerencsére léteznek olyan modellek, amelyek beleférnek a 4–4,5 milliós keretbe, és megfelelhetnek az elvárásoknak is.
Caddy vs. Berlingo
- Előny: megbízható, számos szerviz ismeri a technikát, korrekt és nem túl drága alkatrészellátás, tartós dízelek, jól tartja az árát.
- Hátrány: ebben az árkategóriában inkább a munkásautóbb kivitelű, mezítlábas darabok jönnek szóba, a „civil” használatra kihegyezett példányok normális futásteljesítménnyel, 2018+ évjárattal már ritkábbak.
- Komfortja és futása remek, de azért ridegebb lesz valamivel, mint a Sharan volt.
Citroën Berlingo (2018 utáni)
- Előny: praktikus, tágas, sok tároló, jobb a beülés, családbarátabb belső kialakítás.
- A 1.5 BlueHDi Euro 6-os dízelek csendesek és takarékosak.
- Hátrány: tipikus francia autós előítéletek — csakhogy ezúttal az újkori PSA termékek minősége részemről is kétséges, ahogy a megbízhatóságuk is.
- Fontos: figyelni kell az AdBlue rendszerre (urea tartály, pumpa).
Alternatívák, amiket érdemes lehet még megnézni:
1. Ford Tourneo Connect (2019-től)
- Gyakorlatilag a Caddy egy „testvérmodellje”, ami sokszor olcsóbb hasonló paraméterekkel.
- 1.5 TDCi dízelek Euro 6-tal takarékosak, de már nem olyan megbízhatóak, mint a korábbi 1.6 TDCI (HDI).
- Praktikus, idősebbeknek is kényelmes a beülés, minőségérzetre egy remek autó.
2. Opel Combo Life (PSA alapú, mint a Berlingo)
- Ugyanaz a technika, mint a Berlingóban (1.5 BlueHDi = 1.5 DTH), csak más a jelvény.
- Sokszor olcsóbbak, mert kevesebben keresik.
- Pakolható, kényelmes, mindent tud, csak a megbízhatóság még mindig kérdés, de nem úgy, mint az értéktartás, mert az katasztrófális.
- Megint ugyanaz a technika, mint a Berlingóban, de már Toyota emblémával.
- Az 5 év/160 ezer kilométer gyári garancia miatt gyakran cégek választották — ennek okán sok ex-cégautó vár majd önre a piacon.
- Kicsit drágább, pedig megbízhatóság szempontjából sehogy se jobb, mint a másik kettő, csak a Toyota név felárazza.

Ha az ön helyében lennék, mindenképp maradnék a már bevált márkánál, különösen akkor, ha eddig elégedett volt a Volkswagennel. Alternatívának a Ford is szóba jöhet, ha valami mást szeretne kipróbálni, de a PSA termékeket – a Citroën - Opel - Toyota triót – én személy szerint nem javasolnám. Ezek gyakran olyan platformmegosztásos, költséghatékonyságra kihegyezett konstrukciók, amelyeknél a hosszú távú tartósság és minőség számomra kérdéses. Az értéktartás viszont már előre tudható, hogy rosszabb, mint a Volkswagen esetében.
Sok szerencsét a vásárláshoz!
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.