Amitől leolvad a Nepperűző: THP motorosat ne, ne, ne!
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Harmadik gyermekünket tervezzük, így egy nagyobb autóra szeretnénk váltani, ebben kérném tanácsukat. Az autót túlnyomó részt városban használnánk rövid utakra. Az alábbi kritériumok szerint keresek autót:
- automata
- 7 személyes (5+2 a csomagtartóban felhajtható üléssel)
- lehetőleg 2014-nél újabbat - lehetőleg 250e km kevesebbel
- és maximum 5 millió forintért
Az adott kritériumok alapján elég kicsi a magyar piac. Az eddigi befutó, egy 2016-os Citroen C4 1.6 THP, 160 ezer kilométerrel, 4 millió forintért (a héten megyek szerelővel átnézni, hirdetés szerint hibamentes, és tökéletes állapotban van, mint minden létező használt autó… *)
Amennyiben valóban jó állapotban van, jó választás lehet, és mikre érdemes leginkább figyelni? Valamint milyen más autókat érdemes megnézni a piacon? Érdemes külföldön is körbe nézni, és ha igen, melyik oldalakat ajánlják böngészésre?
Válaszukat és segítségüket előre is nagyon köszönöm,
Márton, az információk útvesztőjében eltévedt apuka
Kedves Druszám!
Az első és legfontosabb tanácsom az 1.6 THP motor kapcsán, hogy ne vegye meg. Ez a konstrukció egy önpusztító ipari hulladék, ami egy Miniben még legalább nyújt valamiféle vezetési élményt – amíg működik –, de egy családi, bólogatós automata Citroënben már ezt sem fogja. Ez a motor gyakran még a 100 ezer kilométert sem éri el két-hárommillió forintos generál nélkül.
Alternatívát ajánlani sem könnyű, hiszen ha a kritériumok szerint szűrjük a kínálatot, akkor Ecoboostok, THP-k, 1.2 PureTech-ek, 1.4 TSI-k és egyéb, benzines időzített bombák várják azokat, akik a dízelpánik hullámait meglovagolva megérkeznek a világ legrosszabb benzinmotorjaihoz. Ne legyen köztük. Tényleg ne.
De akkor mit válasszon?
Ha ragaszkodik az automata váltóhoz – ami sajnos eleve tizedeli a választékot –, akkor vegyen inkább egy 1.8-as benzines Toyota Versót vagy egy Prius+-t. Ha pedig hajlandó engedni, és jöhet a kézi váltó is, akkor még mindig ott van egy jó Zafira (az 1.6T motor nem rossz), Dacia Lodgy, Nissan Qashqai, vagy akár több örökéletű Verso közül is válogathat.

Ha ötmillió forintért keres autót, feltételezem, hogy nem milliárdos, és nem esne jól THP-t menteni. Szóval ne vegye meg, bármilyen szépet is mond róla a szerelő.
Vegyen egy jó Versót, akármennyi kilométerrel, elégedett lesz. Sok sikert a vásárláshoz!
Üdvözlettel:
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.