Villog az olajnyomásjelző

december 10., 10:32 Módosítva: 2018-12-10 10:32
0

Jó napot!

Olyan problémám van, hogy az 1.4-es, benzines VW Poló olajnyomás jelzője menet közben villog. Amint kinyomom a kuplungot és a fordulatszám 1000 alá esik, megszűnik a villogás. Amikor újra gázt adok, megint kezdi. Olajjal tele van. olajnyomás is van. mi okozhatja a problémát?

Köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Valószínűleg olajgomba hiba vagy valami egyéb elektronikai probléma. Amikor olajnyomás probléma kezd kialakulni, pont fordítva szokott lenni: alacsony fordulatszámon jelentkezik először. Mindenképp vigye szervizbe, mert egy nem megbízható visszajelzés mellett az ember a valódi hibát sem veszi észre.

Üdv, Olajdoki

  • Olajcsere az SLK-ban

    december 5., 11:29 Módosítva: 2018-12-05 11:30
    0

    Kedves Olajdoktor!

    2000-es évjáratú Mercedes SLK R170, 230 kompresszoros autóm van. A gyári specifikáció 229.1-es olajat ír elő, de ahogy látom, ebben a specifikációban a 10W40-es félszintetikus olaj a standard. Mercedeses fórumokon alapvetésként emlegetik, hogy Mobil 1 0W40-es szintetikus olajat kell beleönteni (a szervizkönyv mellé is egy Mobil 1 ajánlás van mellékelve).

    Én szeretném a lehető legjobbat használni, pár ezer forinton nem akarok spórolni. A szervizkönyv szerint korábban Liqui Moly 5W40-et használtak. Ön szerint mi a legtutibb? Igazából a 15 ezres intervallumot is inkább 10-12 ezerre lőném be, olajfogyasztása egyáltalán nincs a motornak.

    Köszönöm szépen, üdv Péter

    Kedves Péter!

    Nyugodtan választhat egy MB 229.3 vagy 229.5 teljesítményszintű olajat. Azok között már talál minőségi darabokat. Ilyen például a Valvoline Synpower 5W30 vagy az említett Mobil 1 0W40.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olajcsere az Avensis kormányművlben

    december 1., 10:30 Módosítva: 2018-12-06 06:27
    0

    Tisztelt Olajdoktor!

    Az lenne a tiszteletteljes kérdésem: Toyota Avensis 2003 2.0 D4D autómban szükséges lehet-e esetlegesen a kormányszervóban olajat cserélni? Két éve vettem, szervizkönyv szerint nem volt benne sosem cserélve.

    Olvastam sok mindent ezzel kapcsolatban! Megnéztem, fekete a színe és eléggé égett szaga van. Egyébként nincs a kormánnyal semmi probléma, talán csak annyi mintha a garázsból való kiállásnál hideg állapotban kicsit könnyebb lenne tekerni! Amennyiben szükséges lehet a cseréje, kérem írja meg nekem, hogy milyen olajat ajánlana hozzá!

    Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel és Tisztelettel: Rusz János

    Kedves János!

    Nem kell cserélni ebben a típusban a kormányszervóban az olajat. Ha mégis cserélni szeretné, egyszerű Dexron II D vagy Dexron III teljesítményszintű olaj való bele, úgyhogy könnyen talál megfelelőt bármelyik gyártótól.

    Üdv, Olajdoki

    Hidrotőke tisztítás mellé jár az olajcsere is?

    november 29., 18:11 Módosítva: 2018-12-03 06:52
    71

    Tisztelt Specialista,

    Kérdésem az lenne, hogy a Liqui Moly Hidrotőketisztító adalék használatát valóban célszerű-e olajcserével egybekötve betölteni, vagy használhatom meglévő olajam (Selenia 20k longlife) mellé, tisztítás céljából?

    Jelenségem a következő: - hangos csettegés hidegen, melegen. Szétbombázás előtt, inkább egy tisztítási folyamatot preferálnék. Mi a véleménye?

    Üdvözlettel, Dávid

    Kedves Dávid!

    Nem kell hozzá olajcsere. A termék az olajcsere periódus bármely szakaszában használható. A maximum fölé viszont ne menjen a töltet az adalék hozzáadása után sem.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Káosz van a fejemben

    november 25., 15:06 Módosítva: 2018-12-01 09:54
    0

    Tisztelt Olajdoktor!

    Most vásároltam egy 2008-as 4 WD Mitsubishi Outlandert kézi váltóval, 2.4-es benzines motorral. Órájában 160 ezer km van. Tanácstalan vagyok, hogy milyen motorolajat vegyek bele. Kezelési könyv nincs. A netes olajáruházak ajánlanak 0w30-tól 10w40-ig mindent. Kérem, segítsen! Ön mit ajánl? Köszönöm.

    Üdvözlettel: B.

    Kedves B!

    Ez azért van, mert az olajok ennyire széles skálája használható ehhez a típushoz. Magam részéről egy 5W40-es olajat ajánlanék hozzá, mint például a Valvoline Maxlife 5W40.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Modern olaj régi konstrukciójú motorba

    november 20., 14:37 Módosítva: 2018-11-26 07:07
    50

    Tisztelt Olajdoktor!

    Kérdésem tárgya egy benzines 1978-as tervezésű 1983-as gyártású 2.6L-es Mitshubishi Astron 4G54 típusú 8 szelepes motor, ami igen régi konstrukció. Elég széles olajviszkozitást ír a gyártó a külső hőmérséklet függvényében.

    Az olajcsere periódusokat próbálom őszre és tavaszra időzíteni, májustól kb Eneos 10W40-es olajat használok, októbertől Total Quartz 9000 5W40-es olajjal járok. Viszonylag rövid városi és 50-100 km-távokat futok, meg is csipeget kb fél litert a 7-8000-es periódus alatt.

    A 10W40-es olajjal is nagyon magas a hidegindítás után az olajnyomás, 6-7 bar, üzemi hőfokon alapjáraton 2 bar. Ezért gondoltam télire a vékonyabb olajat. Jó lehet ez az elgondolás a motornak, vagy maradjak a vastagabb olajnál. Tervezhettek-e anno ezeknél a motoroknál abban az időben ilyen vékony olajakkal?

    Mindenki ezzel vegzál hogy ebbe jó a grafitos zsír is megmelegítve, kicsapja az olajat, meg túl vékony és nem ken, nem marad meg ahol kellene stb...hiszen még az elektromosság feltalálása előtti a motor konstrukciója . DDDDD

    Köszönettel : Imre

    Kedves Imre!

    Mind a 10W40-es, mind az 5W40-es viszkozitású olaj jó választás ehhez a típushoz. Nem szükséges két különböző olajat használnia, bőven jó bármelyik télire és nyárára is. Az olajfogyasztásra a megoldás az Ön által is említett utántöltés. És nem igaz, hogy bármi jó bele, de tény, hogy sokkal igénytelenebb, mint a mai motorok.

    Üdv, Olajdoki

    Olajcsere az S2000-ben

    november 18., 10:42 Módosítva: 2018-11-27 06:38
    0

    Kedves Olajdoktor,

    Nemréiben vettem egy 2006-os Honda S2000-es autót, szeretném lecseréltetni az olajat, de a választásnál elakadtam, pedig becsülettel utána is olvastam fórumokon.

    A gyári leírás szerint szintetikus 10w30-as olaj kell bele, azzal a kitétellel, hogy ha -20 fokban is használni szeretnénk, akkor 5w40 is mehet bele. API SL szabványt kell teljesítenie.

    Én nagyrészt nyárias időben szeretném az autót használni, de mínusz fokokban biztosan nem. Ez a típus ugye 9000-es fordulat fölé is pöröghet, így nagyon nem mindegy, hogy milyen olaj kerül bele.

    Sajnos alapos keresgélés után arra jutottam, hogy itthon szintetikus 10w30-as API SL vagy magasabb szabványt teljesítő olaj nincsen! Külföldi fórumokon javasolnak márkákat, de azok vagy nem kaphatóak itthon vagy ebben a viszkozitásban nem. Hasonló szituációban van, aki márkás 5w40 mellett tette le a voksát (de jellemzően magasabb olajfogyasztást tapasztal) és van aki 5w30-at választott, sőt 10w40-et választó is akadt bőven. De nem szeretnék netes okoskodók alapján választani, ezért kérném a tanácsát!

    Mi lenne a legjobb, ha nincs 0 fok vagy az alatt üzemeltetve, de nagy igénybevétel a 9.000+ rpm miatt biztosan lesz? Egyáltalán mi a "hivatalos" utódja a 10w30 szintetikus olajoknak, ha már egyszer kikoptak a hazai kínálatból vagy máshogy kérdezve, mi az, ami a legközelebb áll hozzá a mai kínálatban? Nem szeretnék az olajon spórolni.

    Segítségét előre is köszönöm! Üdv, Péter

    Kedves Péter!

    Egy teljesen szintetikus 5W40-es olaj nem csak -20 fokban, de egész évben jó választás ehhez a típushoz (ilyen például a Valvoline Synpower 5W40). Magas fordulatszámú üzemeltetéshez pont hogy inkább magasabb üzemi hőmérsékleti viszkozitású olaj való, mint alacsonyabb, tehát ha eltérnék a gyári előírástól, inkább felfelé térnék el, és egy – ugyancsak szintetikus – 5W50-es olajat használnék (pl. Valvoline VR1 Racing 5W50), semmiképp sem 10W30-at.

    Üdv, Olajdoki

    Köszönöm a választ!

    A külföldi fórumokon azzal érveltek a magasabb üzemi hőmérsékleti viszkozitás ellen, hogy minél magasabb a viszkozitás, annál kevésbé folyós (ergo sűrűbb?) az olaj, ami nem jó, mert „nem jut oda”, ahol nagyon kéne! Ez így helytálló gondolatmenet?

    Ezért javasolják a W30-as olajat, amit a gyártó is ír, de „cserébe” maximum 7500 km-enként cseréni is kell – feltételezem, mert a magas hőmérséklet és terhelés miatt hamarabb öregszik el egy W30-as, mint egy W40-es vagy W50-es. Vagy ez tévút?

    Üdv, Péter

    Kedves Péter!

    A gondolatmenet abszolút helytálló, viszont a viszkozitás nem állandó, hanem a hőmérséklet függvényében változó. A motorolaj viszkozitása nem úgy optimális a motor kenésére, ahogy a flakonban található vagy ahogy szobahőmérsékleten tapasztaljuk, hanem amikor üzemmeleg állapotban a megfelelő viszkozitásúra vékonyodik.

    Egy normál üzemi hőmérsékleten működő motor esetében valóban nem szerencsés egy 50-es olajat használni, mert a motor hőmérséklete nem emelkedik meg annyira, hogy a sűrű 50-es olaj optimális viszkozitásúra vékonyodjon. Ha pedig túl vastag az olaj, az pont azt eredményezi, amit Ön is írt: nem jut el mindenhova, ahová kell. Viszont egy magasabb fordulatszámon és emiatt magasabb hőmérsékleten üzemelő motor esetében, lehet hogy pont az 50-es viszkozitás vékonyodik optimális szintre és a 30-as vékonyodna túl vékonyra. Utóbbi sem jó, hiszen egy túl vékony olajfilm nem nyújt megfelelő védelmet a kopás ellen.

    Nem akarom rábeszélni, hogy térjen el a gyári ajánlástól, csak próbálom megértetni a dolog logikáját, és azt, hogy miért töltenek sokan 50-es olajat a motorba, ha versenyző stílusban használják az autójukat.

    A gyártó számol bizonyos átlagos terheléssel és üzemeltetési körülményekkel, amikor megadja, hogy milyen olaj való a motorba. (Feltételezhető, hogy ez az átlag egy sportos autó esetén azért magasabb, mint egy limuzinnál.)

    Ha úgy érezzük, hogy az autót a gyártói szemszögből átlagos igénybevétellel használjuk, akkor nem érdemes sokat gondolkodni, azt kell választani, amit a gyártó ajánl. Ha azonban jobban vagy sokkal jobban terheljük, mint amivel a gyártó valószínűleg számolt, akkor érdemes elgondolkodni a további opciókon, ahogy az első bekezdésben írtam.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Megfelő olajat választottam a 307-be?

    november 13., 09:40 Módosítva: 2018-11-26 07:07
    0

    Üdvözlöm

    A tanácsát szeretném kérni. Vásároltam egy 5l-es MOBIL SUPER 3000 xe 5w30-as olajat. Egy 2003-as 2.0 16v benzines 307-es Peugeot-om van. A gépkönyv szerint Acea A3 a norma követelmény, de szintén írja az ACEA A1/A2 és az API SH/SJ/SL ha nem állna rendelkezésre az A3.

    Az olajon pedig Acea c3,API SM ÉS API CF szerepel. Magasabb követelmény szint, amit a vásárolt olajam tud, és lefedi az én követelményeimet. Ön szerint lecserélhetem nyugodtan erre az olajra? Válaszát előre is köszönöm

    Kedves Levélíró!

    A Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajat nyugodtan használhatja ehhez a 307-es Peugeot-hoz.

    Üdv, Olajdoki

    Milyen olajat használjak -30 fokban?

    november 9., 16:32 Módosítva: 2018-11-18 10:44
    46

    Kedves olajdoki!

    Van egy Ford Transit Connect 1,8 TDI kisdobozos gépkocsi. Milyen olajat lenne érdemes beletölteni? Idáig 5W40-est használtam és havi szinten kb: 3000 km-t megyek vele, de úgy vettem észre, hogy így pár dl olajat fogyaszt. 20 000 km után szoktam cserélni olajat. Norvégiában élek és itt a hőmérséklet télen - 30, nyáron +30 körül van. Használhatom 5w-40et? Előre is köszönöm.

    Kedves Érdeklődő!

    Ford M2C913-D teljesítményszintű, 5W30-as olaj való a motorba. Ez Norvégiára is vonatkozik. Ilyen olaj például a Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 vagy a Total Quartz 9000 Future NFC 5W30.

    A pár decis olajfogyasztásnak csak annyiban van jelentősége, hogy időben után kell tölteni. Az olajválasztásra nem lehet befolyással, mert a gyártó csak 5W30-as viszkozitási osztályú olaj használatát teszi lehetővé.

    Üdv, Olajdoki

    Télre másfajta olajat?

    november 7., 12:16 Módosítva: 2018-11-11 13:28
    0

    Tisztelt Olajdoktor!

    Az alany egy 1998-as Audi A3, AHF motoros 1.9 TDi. Az ön segítségének köszönhetően használok Fuchs Titan Syn 10W40 motorolajat. Több helyről is hallottam, hogy télre esetleg érdemesebb lenne a 10W40-nél finomabb olajat venni.

    A kérdésem az, hogy ez a tanács tényleg megállja a helyét? Ha igen, akkor esetleg gondolkodhatok a Fuchs más viszkozitású termékeiben? Esetleg tanácsolna is valamilyen fajtát?

    Válaszát előre is köszönöm, üdv, Gábor

    Kedves Gábor!

    A Fuchs Titan Supersyn 5W40-es olajat például nyugodtan használhatja. Télen és nyáron is egyaránt, így legalább nem kell erre külön odafigyelnie. Nem mintha a 10W40-es rossz választás lenne akár télire is, de tény, hogy az 5W40-es jobb.

    Üdv, Olajdoki

    Túl jó az olaj a Swiftbe?

    október 29., 15:19 Módosítva: 2018-11-08 15:52
    144

    Kedves Olajdoktor!

    Kisvárosban szaladgálós, '95-ös, 1l-es, 3 hengeres Swifthez ajándékba kaptam MannFilter w67/2 szűrőt, és Motul 8100 x-cess 5w-40 olajat. Szűrő katalógus szerint jó hozzá, de olajról hallottam olyat, hogy nem hozzá való, túl jó bele. Beletölthetem? Lesz bármi baja tőle a kocsinak?

    Köszönettel: Csaba

    Kedves Csaba!

    Egész nyugodtan beletöltheti ezt az olajat. Kiválóan fogja érezni magát tőle a motor.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Hybrid Auris váltóolaj

    október 26., 16:10 Módosítva: 2018-10-29 06:11
    109

    Tisztelt Olajdoki!

    Toyota Aurisban (2014-es, 73 kW) szeretnék váltóolajat cserélni. Sajnos a márkaszervizben nem tudok megbízni, még akkor sem, ha az ember több pénzért azt várja amit kér, ezért magam cserélem le az autóban az olajat.

    Ez nem a Toyota hibája, ez az adott szerviz tulajdonosán és dolgozóin múlik, természetesen tisztelet a kivételnek, kívánom mindenkinek, hogy a munkáját lelkiismeretesen és tisztességesen elvégző szerelőt fogjon ki. Melyik márkát ajánlaná az 1.8HSD CVT váltójába? Válaszát előre is köszönöm!

    Tisztelettel É. Tamás

    Kedves Tamás!

    JWS 3324 (ATF WS) teljesítményszintű olaj való a váltóba. Megfelelő például az Elf Elfmatic MV LV vagy a TOTAL FLUIDMATIC MV LV.

    Üdv, Olajdoki

    Olajcsere 30-15-10 ezrenként?

    október 14., 11:08 Módosítva: 2018-10-30 17:39
    206

    Kedves Olajdoktor,

    Most olvastam a Becsületesnepper üzenetét, amiben a VW konszern TFSI-jére azt ajánlja hogy "30 ezres olajcserét nagyon elfelejteném, és inkább 15 ezrenként cserélném, ha meg szinte csak városban mész, akkor akár 10 ezrenként." Én egy Audi A3-at hajtok, 1.4 TFSI-vel.

    Szorgosan cserélgetem benne az olajat, olyan 13-15 000 kilométerenként, ezzel nincs is semmi gond, épp most jön egy csere és felmerült bennem, hogy a ilyenkor is a LongLife olaj a legjobb hozzá, vagy ha már úgyis le van cserélve akkor lehet másfélét is beletölteni? Castrol Edge Titanium FST Professional Longlife-III 5W-30 szoktam hozzá venni. Egyszer kapott sima Castrol Edge Titanium FST Longlife-III-at (Nem professional) kérdésem még hogy mi a különbség a sima és a Pro között?

    Válaszodat előre is köszönöm, Üdv, Marcell

    Kedves Marcell!

    Igen, ha csak abból a szempontból nézzük, hogy melyik a legjobb hozzá, hogy melyik biztosítja a legjobb kenést, motortisztaságot, stb, és eltekintünk a csereperiódustól, akkor is egy VW 504.00/507.00 teljesítményszintű olaj a legjobb a motorba.

    Pont azért használhatók ezek az olaj hosszú csereperiódusú olajként, mert jobb motorvédelmet biztosítanak és a csereperiódus végére jobb állapotban vannak, mint az alacsonyabb teljesítményszintű olajok.

    Ebből is láthatod, hogy én nem értek egyet azzal az idézettel, amit említettél, de nincs is ezzel semmi baj, nem kell mindenkinek ugyanúgy gondolkodnia, még a tágabb értelemben vett szakmán belül sem.

    A két Castrol olaj között a te szempontodból nincs különbség, ugyanis mindkettő ugyanannak a VW szabványnak felel meg. Amennyire tudom a Professional vonalat közvetlenül szervizeknek szánják, hogy olyat tudjanak a motorba tölteni, amit te a boltból nem tudsz megvenni (marketing), de a gyakorlatban a Professional szériát és meg lehet venni a boltból, legalábbis Magyarországon.

    Üdv, Olajdoki

    Fagyállót, de milyet?

    október 10., 13:15 Módosítva: 2018-11-01 06:33
    0

    Tisztelt Olajdoki!

    Én, hogy őszinte legyek, a glicosam alu-ra vagy a glycunic organofreeze aluvédős fagyállókra gondoltam (a blokk acél, a hengerfej alu, a hűtő pedig réz ebben az autóban úgy tudom). Ezek jó választások lennének?

    Melyek minősülnek hibrid HOAT fagyállónak? Amúgy a Mitsubishi könyve annyit ír hogy használjon jó minőségű ethylene-glycol fagyállót. Erre még kérem adjon választ. Köszönöm előre is!

    Tisztelettel: Péter

    Kedves Péter!

    Hibrid OAT fagyállók például a Valvoline Maxlife Coolant AF vagy a Castrol Radicool NF.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Adalékoljam-e a Mazdát?

    október 2., 14:34 Módosítva: 2018-10-30 17:39
    70

    Kedves Olajdoktor!

    Van egy 2007-es Mazda 6-osom 1.8-as benzinmotorral. Csipegeti az olajat. Ajánlottak egy érdekesnek tűnő adalékot (Metalubs X Protect). Merjem használni?

    Köszi a választ!

    Kedves László!

    Ez a termék nem egy motortömítő adalék, tehát nincs közvetlenül befolyása az olajfogyasztásra. Továbbá pont az ilyen típusú, "felület-nemesítő” és egyéb csodaadalékoktól szoktam mindig óvni a levélírókat.

    Az olaj kenőképességét javíthatják ugyan, de negatív hatással lehetnek a motortisztaságra vagy ronthatják az olaj hőelvezető képességét. Nem tudom, hogy a csipegetés milyen mértékű olajfogyasztást jelent, de ha nagyon zavarja, használjon egy – kifejezetten erre a célra való – motortömítő adalékot.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Csipegeti az olajat az Avensis

    szeptember 28., 13:46 Módosítva: 2018-10-15 07:26
    0

    Kedves Doki!

    Van egy 2003-as évjáratú 1.8-as benzines Toyota Avensisem. Csipegeti olajat, 3000 km alatt 1 litert.  Jelenleg 5w40-es olaj van benne, de sokan mondják, hogy a Toyotába 5w30 való. Azt szeretném kérdezni, melyik viszkozitású olaj lenne jobb az autónak és melyik márka megbízható.

    Válaszát köszönöm.

    Kedves Levélíró!

    Egész nyugodtan használhat például egy 5W40-es viszkozitású olajat is. Tudom például ajánlani a Valvoline Maxlife 5W40-et vagy a MOL Essence 5W40-et.

    Üdv, Olajdoki

    Fél évet állt a szalonban, kezdjek olajcserével?

    szeptember 21., 13:31 Módosítva: 2018-09-28 14:10
    112

    T.Olajdoki.

    Vettem egy Nissan Pulsar 1.6 új autót ami kb. fél évig állt a szalonban. Indokolt-e egy olajcsere hamarabb /10 000 km/mint az előírás /20 000 km/?

    Úgy tudom, hiába nem járnak az autóval, az olaj öregszik így is. Szerviz szerint hülyeség. Az autó turbós, ezért is gondolom fontos a jó friss olaj.

    Köszönöm ha válaszolnak. Üdv: Gábor

    Kedves Gábor!

    Az olajcsere periódusok hónapban és kilométerben is meg vannak határozva. De a hónapban számolt csereperiódus csak onnantól számítva él, hogy az olaj használatba lett véve. Kérdés, hogy mennyit járt a motor, ameddig a szalonban volt.

    Ha például tesztvezetésre használták az más helyzet, mintha tényleg csak állt volna, beindítás nélkül. De egyébként nincs óriási jelentősége annak, ha az első olajcsere esetleg pár hónappal később történik meg.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ingadozó olajfogyasztás a Kawasaki Ninján

    szeptember 20., 10:18 Módosítva: 2018-09-24 06:32
    0

    Kedves Olajdoki!

    Egy 2002-es karbis ZX6R boldog tulajdonosa vagyok, amivel minden nap munkába járok (40 km) és amivel elkezdtem pályázni (amatőr verseny) is. A hosszú hétvégi 1600 km-es túra végén jelzett a műszerfal és azt tapasztaltam, hogy a minimumot sem éri el az olajszint, ezért - mivel nem volt más az osztrák falu benzinkútján - 5W-30-as olajból kellett beletöltenem 8 dl-t! Pályázás után nem tapasztaltam ilyet.

    Indulás előtt még a minimum felett volt, a túra során (akárcsak pályán) sokat volt 10-12 000 körüli ford.szám tartományban. Tudtommal most 10W-40-es olaj van benne, a gyári előírás 10W-40-től 20W-50-ig terjedő "skálán" van (egész pontosan: "API SE, SF or SG; API SH, SJ or SL with JASO MA, SAE 10W-40, 10W-50, 20W-40, or 20W-50"). Kérdéseim, hogy a különböző típusok összekeverése okán cseréljek-e sürgősen olajat, illetve pályázós felhasználáshoz milyen típusú olajat javasol?

    Az olajcsere amúgy is esedékes lenne. Hozzá kell tennem, nekem a motoros szezon legfeljebb 0 celsius alatt szünetel. Nagy segítség lenne, ha konkrét termékeket is megadna, felül tudok emelkedni a reklámozás feltételezésén... :-)

    Segítségét előre is köszönöm, üdvözlettel: Levente

    Kedves Levente!

    A leírtakra való tekintettel szerintem is érdemes olajat cserélni a motorban. Figyelembe véve a használati szokásait, javaslom például a Motul 4T 10W50-es olajat használni. Ez egy teljesen szintetikus, kellően alacsony téli viszkozitású és kellően magas üzemi hőmérsékleti viszkozitású olaj, így jól fog teljesíteni a téli hidegben és a pályán is.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Váltsak-e 0W-20 olajra?

    szeptember 11., 13:46 Módosítva: 2018-09-21 06:43
    26

    Tisztelt Olajdoktor!

    Van egy 2012-es Honda Jazz-em, 100 lóerős i-VTEC motorral, és LPG-vel működik. A kezelési kézikönyvben ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ill. ACEA A5/B5 specifikációjú olajat ír elő a gyártó az autóhoz. Eddig Eneos Premium Hyper S 5W-30 olajat töltöttem bele, amely ACEA A5/B5-nek felel meg. A "Honda Genuine Oil Application Chart"-ban 0W-20-as viszkozitású olajat ajánlanak az összes Jazz-hez, viszont az Eneos által kínált Premium Ultra 0W-20 csupán az API SM és ILSAC GF-4 -nek felel meg, nincs ACEA minősítése. Ön szerint használjam-e ennek ellenére a Premium Ultra 0W-20 olajat, vagy maradjak inkább a Premium Hyper S 5W-30-nál?

    Kedves Érdeklődő!

    Szerintem maradjon az Eneos Premium Hyper S 5W30-nál. Nem gondolom, hogy az átállással komolyan veszélyeztetné a motor állapotát, de az ACEA A5/B5-öt én fontosabbnak tartom, mint az ILSAC GF-4-et, ami elsősorban az üzemanyagtakarékosságnak rendel alá mindent. Az ACEA szabványok pedig általában többet követelnek meg, mint az API szabványok.

    Üdv, Olajdoki

    Nagy teherbírású olaj személygépjárműbe?

    szeptember 3., 14:33 Módosítva: 2018-09-08 11:08
    0

    Kedves Olajdoktor!

    Érdeklődésem tárgya, milyen problémát okoz illetve mik lehetnek a hátrányai, ha egy VW505.00 jóváhagyású motorolajat igénylő személygépkocsiba ACEA E4/E7 besorolású (Total Rubia 8600 10W40) olajat töltök? Tudom, hogy nem ilyen jellegű motorokhoz fejlesztették, gondolok itt fordulatszám vagy hőterhelésbeli különbségekre. Válaszát köszönöm szépen!

    Üdvözlettel, Jobbik Marcell

    Kedves Marcell!

    Ahogy Ön is utalt rá, a Total Rubia 8600 egy haszongépjárművekhez szánt motorolaj. A haszongépjármű motorok fordulatszáma és fajlagos terhelése (literteljesítmény) kisebb, mint a személyautó motoroké. (Haszonjármű motor 2000 fordulat / perc személyautó motor 4-5000 fordulat / perc.)

    Egy személyautó motorban az égéstérbe jutott motorolaj jobban elég. A magasabb detergens tartalmú haszongépjármű olajok a személyautó motorokban úgy égnek el, hogy több hamumaradvány keletkezik, és ezek lerakódnak a szelepeken. Olyan mértékig akár, hogy az adott szelep nem tud majd zárni rendesen.

    Üdv, Olajdoki

    Olajcsere a Dmaxba

    augusztus 25., 13:44 Módosítva: 2018-09-24 06:32
    57

    Helló Olajdoki!

    2013-as, 2,5-ös Isuzu D-maxba keresem a megfelelő olajat. A kereskedő Castrol Vectron long drain 10W40 (E6/E9) olajat ajánl, de ez nekem erősen tgk olajnak tűnik.

    DSC02462

    Az autó 215 000 km-t ment és szeretném ha elmenne még legalább ugyanennyit ezért új korától 15 000 km-enként eldobom az olajat, de ezt nem merem belerakni csak ha tanácsolod. Ha ez nem, akkor mi a javaslat?

    Üdv Rozsda

    Kedves Rozsda!

    Mehet bele a kereskedő által ajánlott olaj. Szinkronban van a gyári ajánlásokkal.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem belevalót öntöttek a Focusba

    augusztus 23., 16:37 Módosítva: 2018-09-12 06:24
    0

    2 hónapja vásárolt 2010-es 1.6 74kw Ford Focus-om nemrég lett szervizelve és egy Motul fél szintetikus 10W-40 lett beletöltve (előtte nem tudom milyen olajat használtak).

    Hidrotőkéknek vagy talán egy hajtókar csapágynak van hangja, gázadásra megszűnik ezért gondolok inkább a hidrotőkékre a magasabb olajnyomás miatt nagyobb terhelésnél, plusz a vékonyabb olaj hátha elhallgattatná őket.

    Ezt szeretném majd egy szintetikus 5w30-ra cserélni ami megfelel a Ford előírásoknak, de vajon 10 000 km-t mehet vele vagy cseréljem le mihamarabb?

    Válaszát előre is köszönöm

    Üdv, Krisztián

    Kedves Krisztián!

    Egy 10W40-es olaj használata mellett jobban kopik a motor, mint a gyárilag előírt 5W30-as olajjal. Ennek hatása hosszú távon jelentkezik, és sajnos nem lehet pontosan megmondani, hogy ez a 10 ezer kilométer lesz-e az utolsó csepp a pohárban vagy sem. Sok múlik azon, hogy 2010 óta milyen olajat kapott, mennyi időnként cserélték, stb.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    BMW 540i-be milyen olajat?

    augusztus 8., 11:27 Módosítva: 2018-08-23 17:48
    0

    Kedves Olajdoktor!

    A kérdésem a következő lenne:

    Adott egy 2000/12 havi BMW 540i manual váltóval (facelift utáni). A gyári olajajánlás 5w30, de olvastam már fórumokon tűtől repülőig minden olajat, amit ajánlanak bele.

    Én szívem szerint 5w40 olajat tennék bele a magas hőtermelés miatt.

    Mit javasol, milyen viszkozitású olajat tegyek az autóba?

    Emellett komoly kérdéseket vet fel bennem az olaj minősége is, ami nem elhanyagolható egy autónál sem (főleg ezeknél). Melyik márka mely olaját tudná ajánlani, hogy nyugodtan induljak el bármikor az autóval?

    Köszönettel: Artúr

    Kedves Artúr!

    Nyugodtan mehet bele egy BMW LL-04 teljesítményszintű, 5W40-es motorolaj. Megfelelő például a Valvoline Synpower MST C3 5W40 vagy Total Quartz Ineo MC3 5W40.

    Üdv,

    Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Milyen olajat a Mondeóba?

    augusztus 6., 14:01 Módosítva: 2018-08-08 12:09
    15

    Tisztelt Olajdoktor!

    Érdeklődnék, hogy Ford Mondeo-ba MKIII. kétezres benzines 210 ezer km-el lehet-e tölteni Valvoline Maxlife 10w40 olajat olajfogysztás csökkentése végett. Az autó csak autópályán, magasabb fordulaton eszi az olajat, városi használatban nem jellemző.

    Köszönöm a választ.

    Márk

    Kedves Márk!

    Nekem is pont ilyen autóm van :)

    Ugyancsak Valvoline olaj van benne, méghozzá Synpower FE 5W30-as. Nincs mérhető olajfogyasztás. A Maxlife olajat ehhez a típushoz azért nem javaslom, mert nem felel meg a gyári Ford előírásoknak. 10W40-es olaj ezekhez az autókhoz csak szükséghelyzetben használható, és magasabb kopást és károsanyag-kibocsátást okoz.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kis flottaüzemeletetői tapasztalatok az olajcseréről

    július 31., 11:59 Módosítva: 2018-08-06 14:01
    1

    Kedves Olajdoktor!

    Nem tanácsot kérek, hanem a tapasztalataimat szeretném közzétenni. Kis, 6 kocsiból álló flottát üzemeltetek kb. 20 éve. Az utóbbi években a Spritmonitoron vezetjük a szervizt és a tankolásokat. Minden olajcserét időben elvégeztünk, a partner szervizünk tudja, hogy a gyártó engem nem érdekel, de az olajnak teljesítményszint, és viszkozitás tekintetében a járműbe valónak kell lennie.

    Az autókat kb. 400 ezer km futás teljesítményig használjuk, mert az a tapasztalatunk, hogy eddig problémamentesek. Gyakorlatilag ilyen karbantartás mellett nem fordult elő, hogy olajfogyasztás lépett volna fel gyártótól és motor típustól függetlenül. A kollégáktól csak annyit kérek, hogy az autókat hidegen ne erőltessék, valamint ne nyomjanak padlót alacsony fordulaton, inkább forgassák leszabályzásig alacsonyabb sebességben. Szerintem a problémamentes autó titka a normális karbantartás.

    Szép napot mindenkinek.

    Kedves Levélíró!

    Részben igaza van, sok típusnál ez pontosan így működik. De vannak olyan típusok, amelyek esetében a motorokat, az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében ún. alacsony palástnyomású dugattyúgyűrűkkel tervezik, hogy a dugattyúnak működés közben kevesebb ellenállást kelljen leküzdenie.

    A kevesebb ellenállás kevesebb teljesítmény veszteséget jelent, és így jutunk el az alacsonyabb üzemanyag fogyasztáshoz. Viszont ez a konstrukciós azt is jelenti, hogy az olaj könnyebben talál utat magának a dugattyúgyűrűk mentén az égéstérbe, és így jobban fogy.

    Ez a motornak nem árt, sőt, a pénztárcánknak sem – hiszem többet spórolunk az üzemanyagon –, viszont azokat, akik azt hiszik, hogy olajfogyasztás = meghibásodás rendesen félrevezeti. Illetve, a témához tartozik az is, hogy még egy látszólag olajat nem fogyasztó motornál is van valamekkora olajfogyasztás. Csak mivel nem csak az olaj juthat az égéstérbe, hanem valamennyi üzemanyag is kerül a motorolajba, ezért az olajszint látszólag változatlan lehet, ha a két folyamat kiegyenlíti egymást.

    Mivel azonban az üzemanyag nem motorolaj, ezért ez a jelenség károsabb a motorra nézve, mint az ellenkezője. De normál esetben ez a folyamat sem okoz problémát mindaddig, amíg a csereperiódust betartjuk, hiszen az olaj ezzel a jelenséggel is meg tud birkózni egy bizonyos határig.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még