BMW 540i-be milyen olajat?

augusztus 8., 11:27 Módosítva: 2018-08-08 11:28
0

Kedves Olajdoktor!

A kérdésem a következő lenne:

Adott egy 2000/12 havi BMW 540i manual váltóval (facelift utáni). A gyári olajajánlás 5w30, de olvastam már fórumokon tűtől repülőig minden olajat, amit ajánlanak bele.

Én szívem szerint 5w40 olajat tennék bele a magas hőtermelés miatt.

Mit javasol, milyen viszkozitású olajat tegyek az autóba?

Emellett komoly kérdéseket vet fel bennem az olaj minősége is, ami nem elhanyagolható egy autónál sem (főleg ezeknél). Melyik márka mely olaját tudná ajánlani, hogy nyugodtan induljak el bármikor az autóval?

Köszönettel: Artúr

Kedves Artúr!

Nyugodtan mehet bele egy BMW LL-04 teljesítményszintű, 5W40-es motorolaj. Megfelelő például a Valvoline Synpower MST C3 5W40 vagy Total Quartz Ineo MC3 5W40.

Üdv,

Olajdoki

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Milyen olajat a Mondeóba?

    augusztus 6., 14:01 Módosítva: 2018-08-08 12:09
    15

    Tisztelt Olajdoktor!

    Érdeklődnék, hogy Ford Mondeo-ba MKIII. kétezres benzines 210 ezer km-el lehet-e tölteni Valvoline Maxlife 10w40 olajat olajfogysztás csökkentése végett. Az autó csak autópályán, magasabb fordulaton eszi az olajat, városi használatban nem jellemző.

    Köszönöm a választ.

    Márk

    Kedves Márk!

    Nekem is pont ilyen autóm van :)

    Ugyancsak Valvoline olaj van benne, méghozzá Synpower FE 5W30-as. Nincs mérhető olajfogyasztás. A Maxlife olajat ehhez a típushoz azért nem javaslom, mert nem felel meg a gyári Ford előírásoknak. 10W40-es olaj ezekhez az autókhoz csak szükséghelyzetben használható, és magasabb kopást és károsanyag-kibocsátást okoz.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kis flottaüzemeletetői tapasztalatok az olajcseréről

    július 31., 11:59 Módosítva: 2018-08-06 14:01
    1

    Kedves Olajdoktor!

    Nem tanácsot kérek, hanem a tapasztalataimat szeretném közzétenni. Kis, 6 kocsiból álló flottát üzemeltetek kb. 20 éve. Az utóbbi években a Spritmonitoron vezetjük a szervizt és a tankolásokat. Minden olajcserét időben elvégeztünk, a partner szervizünk tudja, hogy a gyártó engem nem érdekel, de az olajnak teljesítményszint, és viszkozitás tekintetében a járműbe valónak kell lennie.

    Az autókat kb. 400 ezer km futás teljesítményig használjuk, mert az a tapasztalatunk, hogy eddig problémamentesek. Gyakorlatilag ilyen karbantartás mellett nem fordult elő, hogy olajfogyasztás lépett volna fel gyártótól és motor típustól függetlenül. A kollégáktól csak annyit kérek, hogy az autókat hidegen ne erőltessék, valamint ne nyomjanak padlót alacsony fordulaton, inkább forgassák leszabályzásig alacsonyabb sebességben. Szerintem a problémamentes autó titka a normális karbantartás.

    Szép napot mindenkinek.

    Kedves Levélíró!

    Részben igaza van, sok típusnál ez pontosan így működik. De vannak olyan típusok, amelyek esetében a motorokat, az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében ún. alacsony palástnyomású dugattyúgyűrűkkel tervezik, hogy a dugattyúnak működés közben kevesebb ellenállást kelljen leküzdenie.

    A kevesebb ellenállás kevesebb teljesítmény veszteséget jelent, és így jutunk el az alacsonyabb üzemanyag fogyasztáshoz. Viszont ez a konstrukciós azt is jelenti, hogy az olaj könnyebben talál utat magának a dugattyúgyűrűk mentén az égéstérbe, és így jobban fogy.

    Ez a motornak nem árt, sőt, a pénztárcánknak sem – hiszem többet spórolunk az üzemanyagon –, viszont azokat, akik azt hiszik, hogy olajfogyasztás = meghibásodás rendesen félrevezeti. Illetve, a témához tartozik az is, hogy még egy látszólag olajat nem fogyasztó motornál is van valamekkora olajfogyasztás. Csak mivel nem csak az olaj juthat az égéstérbe, hanem valamennyi üzemanyag is kerül a motorolajba, ezért az olajszint látszólag változatlan lehet, ha a két folyamat kiegyenlíti egymást.

    Mivel azonban az üzemanyag nem motorolaj, ezért ez a jelenség károsabb a motorra nézve, mint az ellenkezője. De normál esetben ez a folyamat sem okoz problémát mindaddig, amíg a csereperiódust betartjuk, hiszen az olaj ezzel a jelenséggel is meg tud birkózni egy bizonyos határig.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit öntsek a Hornetbe?

    július 25., 13:45 Módosítva: 2018-07-26 13:02
    0

    Kedves Olajdoki!

    Adott egy ragyogó állapotú 2004-es Honda Hornet 900-as amiben jelenleg 37 000 km van, és az olajat nem fogyasztja. Jelenleg Motul 5100 10w40-es olaj van benne ami valószínűleg megfelel neki, de én jobbat szeretnék, mert egy előző motoromnál azt tapasztaltam, hogy a Motul 10w40 7100-al sokkal szebben muzsikált a motor (CBF 1000 volt) és a váltó is finomabb működött!

    Csakhogy most jön a dilemmám: ezen típus szakértőit kérdezve azt a választ kaptam, hogy ez egy régebbi konstrukció, mások az illesztései, nem fogod tudni kivenni sebességből stb.... ebbe nem való és még sorolhatnám... tehát lebeszéltek a 7100-as Motulról !! Természetesen a gyári 10w40-es viszkozitáson nem változtatnék csak 5100 fél szintetikus helyett, én szívem szerint a 7100-as full szintetikus olajat tenném bele! Szeretek dinamikusan motorozni, ráadásul vájt fülű is vagyok meghallom az apró különbségeket! Így is gyönyörűen jár a motor, de annak ellenére hogy lebeszéltek róla, szeretném Önt megkérdezni, hogy mi a véleménye erről, valóban ebbe a típusba nem való a 7100-as Motul?

    Köszönettel és tisztelettel : Laci

    Kedves Laci!

    Mindkét olaj JASO MA2 teljesítményszintű lévén (ez garantálja a váltó számára szükséges súrlódást) elvileg nem lehet ilyen probléma a 7100-al sem. Persze ha a tanácsot adóknak van kifejezetten az 7100-al rossz tapasztalatuk, és nem csak elvi síkon állítják, amit állítanak, akkor hallgasson inkább rájuk. Előfordul ugyanis, hogy az elmélet és a gyakorlat hadilábon áll egymással.

    Üdv, Olajdoki

    Milyen csereolaj menjen a Priusba?

    július 20., 14:18 Módosítva: 2018-07-23 07:22
    127

    Tisztelt Olajdoktor!

    3-as Priusom van, amelynek a könyve 0W-20-as olajat javasol az autóba, viszont az ajtókereten lévő matrica szerint legutóbb a márkaszervizben 5W-40-est töltöttek bele, ami amúgy nem is szerepel az ajánlási listán, viszont azt is írja a könyv, hogy magasabb sebességhez a magasabb viszkozitás jobb lehet.

    Ugyanakkor a Totalcaron nemrég többször említett 1.33-as Toyota motorhoz hasonlóan itt is azt írja a könyv, hogy 0W-20-tól eltérő olaj esetén a következő csere alkalmával az legyen betöltve. Svájcban használom az autót, viszonylag keveset, (kis)városban, autópályán vegyesen. A kérdésem az lenne, hogy ragaszkodjak-e a 0W-20-as olajhoz a következő cserénél, vagy újra jó lesz magasabb viszkozitású is?

    Köszönettel, Attila

    Kedves Attila!

    A 0W20-tól maximum 5W30-ig térnék el. Az 5W40-et már soknak tartom.

    Üdv, Olajdoki

    A hosszú élet titka

    július 12., 16:45 Módosítva: 2018-07-26 16:19
    0

    Kedves Olajdoki! 

    A kérdésem egyszerű ám mégse. Egy tavaly Decemberben vásárolt 2007-es Lexus IS250 sport (jelenleg 220 ezer km) fele fele arányban, svájci város-autópálya használat mellet mik a teendőim a hosszú élet eléréséhez a 10 ezer km olajcsere periódus mellet? Mik lehetnek a rejtett hibák amikre a neten nem bukkanok rá, amikre lassan érdemes ránézni?

    Köszönettel Robin 

    Kedves Robin!

    Ezt a kérdést inkább az autódoktornak kellene feltennie, mert nagyon ritkán múlik egy autó várható élettartama a motorolajon. Olajjal kapcsolatos rejtett hibák sem jellemzőek. Ráadásul ennek a típusnak nincsenek is nagy elvárásai az olajra vonatkozóan: egy legalább API SM teljesítményszintű, 5W30-as olajat kell bele tölteni. Megfelelő választás például a Valvoline Synpower 5W30.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Melyik a legvékonyabb 5w40-es olaj

    július 10., 14:01 Módosítva: 2018-07-16 17:07
    0

    Tisztelt Olajdoktor!

    Az ismertebb márkák közül melyik a legvékonyabb 5w40-es olaj, amely megfelel egy 2004-es benzines Volkswagen motornak?

    Köszönöm válaszát! Üdvözlettel, Tibor

    Kedves Tibor!

    Fogalmam sincs.

    Az 5W téli és a 40-es üzemi hőmérsékleti viszkozitási osztály behatárolják a nekik megfelelő olajok vastagságát, de ahhoz, hogy meg tudjuk mondani, hogy ezen viszkozitási osztályok által megadott tartományokon belül melyik a legvékonyabb olaj, ahhoz vagy kellene egy laboratórium, vagy az kellene, hogy az olaj gyártója megadja pontosan a mért viszkozitást, és nem csak az osztályt.

    És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a viszkozitási index javító adalékoknak köszönhetően lehet, hogy az egyik olaj vékonyabb hidegen, mint a másik olaj, üzemi hőmérsékleten vagy HTHS körülmények között pedig fordítva. Ha vékony olajat szeretne Volkswagenhez, válasszon inkább 5W30-as olajat. A legkorszerűbb, VW 504.00/507.00 teljesítményszintű olajok mind 5W30-asok, és ezek is betölthetők egy 2004-es Volkswagenbe. Ilyen olaj például a Valvoline Synpower XL-III C3 5W30 vagy a Mobil 1 ESP Formula 5W30.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Téves olaj került az Astrába

    július 5., 11:22 Módosítva: 2018-07-10 17:35
    0

    Kedves Olajdoki!

    Adott egy Opel Astra J B16Xer motorkóddal. Véletlenül Castrol Edge Titanium Fst Longlife 5W-30 típusú olaj került bele, amelynek nincs meg a Dexos 2 jóváhagyása. Szükséges-e soron kívül olajcsere? Fog-e kárt okozni egy periódus alatt?

    Válaszát előre is köszönöm.

    Kedves Levélíró!

    Szinte biztos, hogy egyetlen csereperiódus alatt nem fog kárt okozni ez az olaj ebben a motorban.

    Üdv, Olajdoki

    Nehezen kapcsolható az egyes fokozat

    június 25., 16:59 Módosítva: 2018-07-13 06:23
    0

    Tisztelt Olajdoktor!

    Egy 1998-as Seat Toledo AFT motorkód, manuális 5 fokozatú kézi váltó, bowdenes. Műszaki vizsgával egyidőben minden olaj, közöttük a sebesség váltó olaja is cserére került. Ez kb. egy hete történt.

    A hétvégén én közlekedtem az autóval és az egyes fokozatot csak nagy erővel vagy egyáltalán nem tudtam kapcsolni. Az összes többi fokozat (2-5 és hátramenet) minden gond nélkül, reccsenéstelenül kapcsolható.

    A feleségem használja általában és neki mindegy mi a hiba, nem foglalkozik vele. Egy ismerősöm elmondása alapján ő is így járt, ki kellett cserélni a váltóban az olajat hígabbra és az megoldotta ez a problémát. Olajcsere előtt ilyen gond nem volt. Lehetséges ez a probléma? Számla van, de kíváncsi lennék a véleményére.

    Tisztelettel

    Imre, Hajdúnánás

    Kedves Imre!

    Nekem az a tapasztalatom, hogy azok a váltó problémák, amelyek csak bizonyos fokozatokat érintenek, és nem az összeset, azok nem az olajra vezethetők vissza.

    Elhiszem, hogy az ismerősének más tapasztalata van, de magam részéről nem tudom megerősíteni. Szerintem is összefüggésben lehet a dolog az olajcserével, csak nem gondolom, hogy a választott váltóolajjal lenne összefüggésben. Persze ettől még felmerülhet a kérdés, hogy megfelelő olaj került-e bele.

    Sajnos a szervizek sokszor ugyanazt a váltóolajat töltik az autók széles skálájába, és nem foglalkoznak azzal, hogy mi az előírás. Ezzel egy motorolajnál nem lehet gyorsan megbukni, mert egy nem megfelelő motorolaj általában csak sok tízezer kilométer után okoz problémát, egy nem megfelelő váltóolaj viszont akár azonnal is.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kell-e spéci olaj a gázos autóba?

    június 20., 11:35 Módosítva: 2018-06-25 17:53
    67

    Tisztelt Olajdoki!

    Szeretném a tanácsodat kérni! Vásároltam egy 2006. évi 1.6 (80kw) benzin-lpg gázos Chevrolet Lacetti kombi autót! A megkérdezettek egyik fele szerint olajválasztásnál figyelembe kell venni hogy gázüzemű is az autó! A másik fele meg azt mondja hogy nem kell figyelembe venni! Jót akarok az autónak,egy jó ár/érték arányú olajat tudnál ajánlani nekem? Köszönettel!

    Zsolti

    Kedves Zsolti!

    Személygépkocsiknál a gázüzem nem számít az olajválasztás szempontjából lényeges tényezőnek, ellentétben a haszongépjárművek esetével. Ehhez az autóhoz egy legalább API SL teljesítményszintű, 5W30-as olaj az előírás. Megfelelő például a Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 vagy a Shell Helix Ultra ECT C3 5W30.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mikor cseréljem az Octavia olaját?

    június 14., 13:47 Módosítva: 2018-06-20 17:47
    1

    Kedves Olajdoki!

    Egy 120 000 km futásteljesítményű, 2011-ben gyártott II-es Octavia (1.6 TDI, I Z, 2004-2013) motorolajának csereperiódusa felől érdeklődöm. Itt a rovatban sokszor előjön a 30 000-es, néha a változó periódusú autókkal kapcsolatban is, amilyen az én Skodám is, hogy veszélyes lehet rákényszeríteni a 30.000 kilométerenkénti cserére.

    Kérdésem, hogy ha eleve 5w30-as Castrol Edge olajat töltök bele, (Németország-Magyarország távon sokat használom, kevés városi autózással élek, szinte mindig bemelegedési távolságon kívülre autózunk) akkor kell aggódnom? Most 23 000 km-t/9 hónapot mentem a legutóbbi olajcsere óta, s igazán nem szeretnék kárt tenni benne, mert megbízható igáslóra tettem szert. Másrészt a környezetet se szívesen terhelném túl korai olajcserével. Megtisztelő válaszodat köszönöm.

    István

    Kedves István!

    Pont azért van a csereperiódus kilométerben és hónapban is megadva, hogy azok akik úgy használják az autójukat, mint például te – azaz alacsony fajlagos terheléssel –, azok kihasználhassák a hosszú csereperiódus adta előnyöket, akik pedig a városi stop-and-go-ban autóznak nap mint nap, akár már 5-10 ezer kilométer után olajcserére kényszerüljenek.

    1 kilométer a városban, félig hideg motorral sokszorosan nagyobb terhelést ró a motorra és a motorolajra, mint ugyanaz a kilométer meleg motornál, egyenletes fordulatszám mellett az autópályán. A 30 ezer kilométeres csereperiódust neked találták ki.

    Üdv, Olajdoki

    Olaj az olaszba

    június 10., 16:56 Módosítva: 2018-06-10 16:56
    53

    Kedves Olajdoki!

    1.6-os Stilom komoly műtéten esett át, úgy mind hengerfej teljes felújítása, dugók újra gyűrűzése. Az első olajcseréhez érkeztünk, Castrol van benne jelenleg, viszont most a GTX Ultracleant vagy Magnatec 10w-40-t raknám bele, de várom tanácsodat.

    Köszönettel B. László

    Kedves László!

    A két lehetőség közül inkább a Magnatec-et választanám. Érdemes viszont elgondolkodni egy 5W40-es olajon is. Műszakilag jobb választás, mint egy 10W40-es olaj, bár utóbbi is megfelel a gyártói előírásoknak.

    Üdv, Olajdoki

    Automataváltós a Daihatsum, cseréljek váltóolajat?

    június 6., 10:50 Módosítva: 2018-06-15 07:02
    75

    Kedves Olajdoktor!

    Szeretném ha segítene. Most vásárolta egy Daihatsu Materia automata váltós autót. 2010.09. évjárat 125 500 km-rel. A motor hangja tökéletes, az automataváltó gyönyörűen, egyenletesen, nem rángatva húz. A fék szépen fog, de nem harap. A kereskedő szerint az automataváltó olajat nem kell cserélni, mert "örök életű". Viszont olvasom, hogy a váltókban is kell cserélni az olajat.

    A motorolajat, szűrőt, levegő szűrőt cserélem mert ezt mindenki javasolja. Szervizelése a papírok szerint 2014-ig van, majd lefordítom. Szeretném okos tanácsait követni, hogy ne fussak nagyobb kiadásokba.

    Köszönettel, Júlia

    Kedves Júlia!

    A korszerű váltók olajait általában nem szükséges karbantartás jelleggel rendszeresen, előre meghatározott időnként cserélni. Sokan nehezen fogadják ezt el, mint ahogy akkor is sokan tiltakoztak, amikor 5-10 ezer kilométer helyett 15 ezer kilométeres lett a jellemző motorolaj csereperiódus.

    A gyártó ismeri legjobban a saját konstrukcióját, és ha ő nem írja elő a cserét, akkor nem kell cserélni. Ez nem jelenti azt, hogy soha nem romolhat el. Az autó bármelyik alkatrésze elromolhat, mégsem cseréljük mindegyiket előre meghatározott időközönként. Ma már a váltóolaj is ezek közé tartozik.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit öntsek a Roomsterbe?

    május 30., 10:43 Módosítva: 2018-06-06 12:21
    0

    Škoda Roomsterben szeretnék olajat cserélni. 2008 1.4 benzin 65 000 km-rel. Castrol Edge 5w40 néztem ki. Megfelelő lenne ez az olaj?

    Választ előre is köszönöm.

    Kedves Levélíró!

    Normál csereperiódussal használva megfelelő ez a VW 502.00 teljesítményszintű olaj. Hosszú csereperiódushoz VW 504.00/507.00 specifikációnak megfelelő olaj az előírás, mint például a Castrol Edge 5W30 LL.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit öntsek a rókába

    május 24., 10:11 Módosítva: 2018-05-30 11:02
    0

    Tiszetelt Olajdoki!

    Párom egy éve vásárolt magának egy kis VW Fox-ot. 2006-os évjárat, 1,2 l, 3 hengeres benzinmotor BMD motorkóddal, jelenleg 140364 km-el. Nem egy erőmű de ezért szeretjük.

    Elérkezett az olajcsere ideje, de nem vagyok biztos abban, hogy milyen típusú olajat kellene vásárolnunk, hogy a legjobbat kapja a kis szörnyeteg és még sokáig furikázhasson vele a párom.

    Legjobb tudomásom szerint az előző olajcserekor Castrol Magnatec 10W40 A3/B4 típusú olaj került az autóba - még az előző tulajdonos által. Érdemes erről váltani másik típusra, vagy megfelelő került bele az előző csere alkalmával? Segítségét előre is köszönöm!

    Üdvözlettel, Gábor

    Kedves Gábor!

    A típushoz tartozó minimális követelményeket teljesíti ez az olaj a maga VW 501.01 teljesítményszintjével, de azért egy VW 502.00 minőségű olaj jobb lenne bele. És inkább 5W40-est, mint 10W40-est töltenék ebbe a motorba. Megfelelő választás például a Castrol Edge 5W40 vagy a Valvoline Maxlife 5W40.

    Üdv, Olajdoki

    Mikor cseréljem a fékfolyadékot?

    május 19., 12:38 Módosítva: 2018-05-25 07:16
    103

    T. Olajdoktor!

    Fékolajat milyen időközönként/távonként kellene cserélni? Laikusként hogy lehet megállapítani, hogy a fékolaj elhasználódott?

    Üdvözlettel: Szabi

    Kedves Szabi!

    A fékfolyadék higroszkopikus, azaz a levegő páratartalmát, nedvességét megköti, így forráspontja csökken. Ez jelenti a fékfolyadék elhasználódást, ugyanis az alacsonyabb forráspontú fékfolyadék már nem tud helytállni nagyobb terhelés esetén, például amikor hegyről lefelé jövet sokat kell fékezni.

    A fékfolyadék forráspontjának bemérésére vannak eszközök, de ennél lényegesen egyszerűbb, ha az általános érvényű ajánlásnak megfelelően kétévente lecseréljük azt.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Eszi az olajat a Verso?

    május 16., 10:22 Módosítva: 2018-05-19 19:26
    0

    Tisztelt Olajdoki!

    Tavaly augusztusban vettem egy Németországból behozott, 2006-os évjáratú, benzines, 1.8-as Toyota Corolla Versot. Az autóban 200 000 km van. Múlt héten jött el az ideje az olajcserének.

    A szerelő 1,5 liter olajat engedett le csupán az autóból, tehát 20 000 km alatt 3 liter elfogyott. Az olaj nem csöpög, mert garázsban tartom, és soha nincs alatta csepegésnyom. Tisztelettel kérem válaszát arra vonatkozóan, hogy ez az olajfogyás mennyire felel meg a gyári előírásoknak, illetve milyen olaj használatát javasolja a későbbiek folyamán?

    Válaszát megköszönve, Zimányi Norbert

    Kedves Norbert!

    Ha 20 ezer kilométer alatt fogyott el 3 liter, az kb. 1,5 deci 1000 kilométerenként, ami a legszigorúbb előírásoknak is megfelel. Az olajszintet illett volna 1000 kilométerenként ellenőrizni, és időben után tölteni. Megfelelő választás ehhez a típushoz például a MOL Essence 5W30.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Váltóolaj a Mazdába

    május 12., 15:35 Módosítva: 2018-05-19 19:26
    0

    Tisztelt Olajdoktor!

    Van nekem egy 2003-as évjáratú Mazda 323 F VI 1.6 Benzines BJ, 98 LE-s ZM motorkódú autóm. Kérdezném, hogy milyen olajat ajánl nekem. Van ahol 75W-90 API GL-4 olaj van írva, van ahol 80W-90. Van aki azt mondja, hogy API GL-5 is mehet bele. Márka is érdekelne. Válaszát előre is köszönöm.

    Tisztelettel Gyula.

    Kedves Gyula!

    75W90-es és 80W90-es, akár GL-4-es. akár GL5-ös olaj is mehet a váltóba. Én a 75W90-es viszkozitási osztályú változatot ajánlom, mert télen jobb választás, nyáron meg nincs különbség. Megfelelő termék például a Valvoline Gear Oil 75W90.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olajcsere után más a hangja

    május 5., 08:37 Módosítva: 2018-05-12 20:22
    89

    Tisztelt Olajdoktor!

    Adott egy 2008-as Corolla. Ha hosszabb ideig áll (több órát, de nem kell hozzá egy nap sem), akkor indításkor csörgősebb a hangja. Nem lánc hang. A hengerfej felől hallható. Egy másodperc után elmúlik. Tényleg mintha csak az első pár fordulat lenne ilyen. Ha melegen van indítva akkor nem zajos. Gondolom lefolyik az olaj és azt hallom amíg eljut fentebb a hengerfejbe. De ez normális jelenség?

    Az autóban új kora óta 5w30 van szervizkönyv szerint. Vásárlás előtt nem volt meg ez a jelenség. Nyilván ezért is vettem meg. Olajcsere után pedig csattogósabban indul. Nem volt meg ez a jelenség. Jelenleg Fuchs 5w30 van benne. Lehet, hogy előzőleg 10w-s volt beenne? 186 ezer km van az autóban. 1.4 benzin, Corolla. 2008-as. Kellene vastagabb olaj?

    Kopott lenne a motor, csak elhallgatták, hogy 5w helyett mást öntöttek bele eladás előtt? Vagy annak nincs köze ehhez? Teszem hozzá nem fogyaszt semmi olajat. Ez az 5. autóm. Eddig nem tapasztaltam ilyet. A láncos vezérléshez lehet köze? Régebben csak szíjas autóim voltak. Előre is köszönöm a válaszát!

    Üdvözlettel: Tivadar

    Kedves Tivadar!

    Valószínűleg a hidrotőkék hangját hallja. Ők kapnak utoljára olajat, ezért jellemző, hogy egyes autóknál hidegindítás után pár másodpercig hallassák a hangjukat. Ártalmatlan jelenségről van szó. Nem kell vele foglalkozni.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olaj bevizsgálása

    április 24., 13:06 Módosítva: 2018-05-17 06:18
    1

    Tisztelt Totalcar!

    Azzal tiszteletteljes kérdéssel fordulok Önökhöz, hogy meg tudnák esetleg adni az vagy azon cégek elérhetőségét akik használt olaj bevizsgálásával foglalkoznak! Írásaikban többször olvastam az olajcsere periódussal kapcsolatos tanácsaikat és az olaj bevizsgálásának lehetőségét bizonyos megtett km után, az ott leírtakból merítve bátorkodtam levelem megírására! Fáradozásukat ezúton is köszönöm pozitív válasz reményében!

    Tisztelettel és üdvözlettel hű olvasójuk, Zsolt

    Kedves Zsolt!

    Köszönjük a gratulációt! Javaslom, hogy a MOL Wearcheck szolgáltatásának nézzen utána. Nem tudom, hogy magánszemélyek számára is biztosítják-e a szolgáltatást, és ha igen, milyen feltételekkel, de biztosan elmondják majd.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Váltóolaj az automata Picantoba

    április 20., 15:53 Módosítva: 2018-05-07 06:26
    0

    Drága Doktor Úr!

    A 2005-ös évjáratú 1.1-es benzines 64 pónis Kia Picanto automatikus váltójában esedékes az olaj csere. A helyi márkakereskedésben még nem hallottak ilyet és az árajánlat is késik. Van ugyan műhely amelyik vállalja, de ahogy Ön is írta nem egyszerű az eset. Mekkora költségekkel számolhatok egy tízes skálán 7-es 8-as minőségű olaj esetén? Kérem az olaj márkájának a kiválasztásában is segítsen!

    Válaszát előre is megköszönve maradok tisztelettel József U. I.

    Minden egyéb az ügyhöz kapcsolódó tanácsot szívesen veszek, illetve ha valami adatra szüksége van az autóról azonnal küldöm!

    Kedves József!

    Ebbe a váltóba JWS 3314 teljesítményszintű olaj való a váltóba, mint amilyen például a Castrol Transmax Z. Árral kapcsolatban én nem tudok segíteni, de a teljesítményszint és a termék alapján biztosan könnyebben kap ajánlatot.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Cseréljem-e a váltóolajat?

    április 18., 11:28 Módosítva: 2018-04-20 15:53
    0

    Tiszteletem,

    Most vásároltam egy Octaviát (2003 1.4 75 le) 121 000 km van benne, vezérlés, görgők, vízpumpa, szíj, olajcsere megvolt. A kézi váltóban kell-e olajat cserélni?

    Köszönöm.

    Kedves Levélíró!

    Élettartam kenésre szánt, speciális olaj van a váltóban, amelynek a rendszeres, előre meghatározott időnkénti cseréjét a gyártó nem írja elő.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit tegyek a Yamahába?

    április 8., 00:18 Módosítva: 2018-04-20 10:35
    0

    Tisztelt Olajdoki!

    Kérdezném, hogy öreg 1991-es Yamaha XTZ 660-as (egyhenger, öt szelep, vízhűtés) motoromba milyen olajat érdemes tenni. Gépkönyvében 10W30 vagy 20W40 szerepel, kiváltható-e 15W40-re?

    Köszönettel, Géza

    Kedves Géza!

    Ha egy vékonyabb olaj is jó bele, meg egy vastagabb olaj is, akkor egy olyannak is jónak kell lennie, ami a kettő között van. Tehát – legalábbis viszkozitás tekintetében – a 15W40-es megfelelő. Ha még van más előírás is, azt sem árt figyelembe venni.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Gyári vagy másik japán?

    március 29., 11:30 Módosítva: 2018-04-08 00:23
    0

    Kedves Doki!

    Egy 2004-es 2.0 dízel Mazda 6 tulaja vagyok. Olvasom a véleményeket, hogy Eneos Sustina ilyen jó meg olyan jó (halkabb motor, kevesebb fogyasztás, stb...). A gyártó honlapján a leírásban nem szerepel a dízel motor, a magyar oldalakon igen (megtévesztő számomra). Illetve a gyártó oldala típus szerint egy másik Eneos-t ajánl, de 10w40-et, a motor gyártói előírása pedig 5w30.

    Kérdés: Mehet bele a Sustina, vagy maradjak a gyári olajnál?

    Kedves Levélíró!

    5W30-tól 10W40-ig különböző viszkozitási osztályú olajok mehetnek ennek az autónak a motorjába. Én egy 5W40-es olajat választanék.

    Tudomásom szerint az 5W30-as és 5W40-es Sustina dízel motorba is jó, míg a 0W50-es csak benzinesbe. De meg kell nézni a flakonon, mert ugyanannak az olajtársaságnak a különböző országokban forgalomba hozott, akár azonos nevű olajai között is lehetnek minőségbeli és jóváhagyásbeli különbségek.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Olajnyomás-bajos a Passatom?

    március 28., 11:46 Módosítva: 2018-04-18 17:57
    54

    Üdvözletem!

    Adott egy VW Passat 1,8T közel 370 ezer km-el a háta mögött. Az utóbbi időben tartósabb főúton való használat mellett, amikor áthaladtam a falvakon rendre világítani kezdett az olajnyomás lámpa. Kicsit kísérleteztem és úgy néz ki, csak kb. 2 ezres fordulat alatt csinálja, akkor ha már több mint fél órája autózok.

    Kedves Levélíró!

    Az olajnyomás problémára jellemző, hogy általában először meleg motornál, alacsony fordulaton jelentkezik. Ugyanis a hideg olaj nyomása magasabb, és a magasabb fordulatszám is megemeli az olajnyomást.

    Ha a két tényező egyike sem áll fenn, akkor szokott megjelenni a kezdődő nyomásprobléma. A legjobb eset az, ha az olajszűrő okozza, ami előfordul néha, főleg utángyártott szűrőknél. Ha nem, akkor lehet érzékelő hiba, olajgomba hiba, olajszivattyú hiba. Ami szinte kizárt az az, hogy az olaj hibája legyen.

    Üdv, Olajdoki

    Távolról sincs vége, olvasson még