Mint Szellő István egy néniknek fenntartott szeretetotthonban, úgy érezte magát nálunk a Panda. Csupa kedvesség és vastag fénykévékben áradó rokonszenv vette körül, legfeljebb a háta mögött súgtunk össze, hogy "a te térded se fér el a középkonzoltól?". De csak egészen halkan, nehogy meghallja és megbántódjon, mert igazából mind szerettük.
![]() |
A tesztautót Égő Ákos webszerkesztő hozta el, aki szerint - idézem
-: kiválló. Ettől rögtön rossz előérzet fogott el, Axa ugyanis az
autóipar elesettjeinek istápolója, azonnal gondoskodó,
szerető aggodalom ébred a lelkében, ha egy igazán nyomorult
autóba kerül. Minél szerencsétlenebb szörnyűséget vezet, annál
ösztönösebben látja meg benne a fikarcnyi jót. És szerinte a Panda
kiválló. Aj-aj.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A külső
nagyon barátságos, és semmi több. A Fiat a dizájn
szempontjából a kora 90-es évek kudarckerülő, félénk japán
filozófiáját követi, azaz nem mer érdekeset rajzolni, nehogy
lecsúnyázzák. Ahogy a Stilo is meglehetősen ingerszegény külsejűre
sikeredett, úgy a Panda sem lesz a formanyelvújítás Kazinczyja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ettől még lehetne szép, de nem az, hanem arányosan hasábos.
Persze ahol konszernen belül van egy Lancia, egy Alfa Romeo, egy
Maserati meg egy Ferrari, ott elfér egy konformistább tömeggyártó.
A Panda külsejét könnyű befogadni és kedvelni, lényegesen könnyebb,
mint lelkesedni érte. Ez nagy megcélzott eladási volumen esetén jó
ómen, Swiftből se azért vettek százezreket nálunk, mert szép.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az orr kedélyes szögletessége a test dobozságába torkollik, de
kellemes részlet az ablakok felső íve, meg a sehova sem passzoló
hátsó kisablak. Hátulról egy kis csípőtáji vaskosodás is látható,
ami jól megy a masszív városi kisautó imidzshez.
Idővel tán megszereti az ember, ahogy az az ilyen félénk
formatervekkel történni szokott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A dobozság miatt felrémlik a Wagon R+, aminél négy centivel
hosszabb, de kettővel keskenyebb és tizenhattal alacsonyabb. Ennél
még sokkal érdekesebb, hogy messze könnyebb is; az 1,3-as Wagonnál
az 1,2-es Panda 140 kilóval, ami eleve kicsike autóknál óriási
különbség. Ennek ellenére meglepően masszív kis dög benyomását
kelti, azt a kevés anyagot nagyon jó helyre tették benne.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A belsőre ugyanaz áll, ami a külsőre, azaz a mindennapi kenyérért
fohászkodás kicsit elnyomta a kreativitást, kivéve a furcsa
középkonzolt. Ez utóbbi remek helyre teszi a váltót, kár, hogy
mosógépszerű az összbenyomás. Nagy, alaktalan izé, ami pont
oda türemkedik be, ahova normális méretű férfi a jobb térdét tenné.
Alapvetően kedveltük, mert pultnak jópofa, csak a Multiplában lenne
mérethelyes, nem itt. A műszerfal kiemelkedően érdekes megoldása a
fényszórómagasság beállításának visszajelzője, ami nem is annyira a
jelzőfényt, inkább a műszerfalat minősíti.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kárpitok a kategóriában normálisak, a műanyagok szintén -
még szerencse, hogy a kategóriaátlag annyira szörnyű, hogy némelyik
műszerfalon látni, hogy tegnap még öblítősflakon és kólásüveg volt.
A Panda ezeknél jobb, de ami a legeslegjobb az egész autóban, az az
összeszerelés minősége.
