Alapértelmezett Totalcar kép, hero image olyan cikkekhez, ahol nincsen külön definiálva

Magyarországra is megérkezetek az új, kínai QJ túraendúrók

És ha már itt voltak, egy rövid körön ki is próbáltuk őket. A legfontosabb változás: az új Marzocchi első villák.

túraenduró Hírek
2024.09.06

Én amúgy egy kicsit sem csodálkozom azon, hogy a kínai motorokra felfigyelt a magyar vásárlóközönség, mert időről időre felvont szemöldökkel figyelem a használt motorok árát. Akinek valami ABS-es, értelmezhető motorra lenne szüksége, csak kevés kivétellel tud becsúszni az egymilliós ársáv alá. Mondjuk a használt, hatfeles V-Stromok innen indulnak és 16-18 éves motorokról beszélünk. Ami több, mint egyharmada egy új QJ-nek, 3 fokozatban állítható markolat- és ülésfűtéssel, kifelé fordított szeleppel, telefontükrözős kijelzővel, garanciával.

A QJ túraendurók a Benelli hasonló kivitelű motorjaival lehet összevetni, és szerintem kifejezetten érdekes, ahogy az új dizájnnal látványosan megpróbálják szétválasztani a két márkát, szemben mondjuk az előző modellévvel, ahol az SRT 800-at még nem volt nehéz összetéveszteni a TRK szériával. Az új 550-es és 700-as már láthatóan saját úton jár.

A felszereltséget tekintve a két modellt nem is nagyon kell, de talán nem is igazán lehet különválasztani. Műszaki természetét tekintve is inkább a teljesítmény felől lehet közelíteni. Az SRT 550-es (szerintem kicsit KTM-es) formanyelve mögött 48 lóerő és 51 Nm lakik az SRT 700 74 lóerejével és 67 newtonméterével szemben.

Csak egy rövid körre volt lehetőségem mindkét változattal a szeptember eleji kánikulában, ami alapján annyit tudok mondani, hogy a nyereg mindkét motoron keményebb tömésű lett, 130-as tempót pedig már a kicsi is kényelmesen tudja. Nyilván többet is, csak a rövid kör alapján ezt tudom biztosan elmondani. A legfontosabb viszont, hogy most már a futómű is hozza a kötelezőt.

Az SRT 800-zal szemben a legerősebb kritikám az volt, hogy az első villák olyan szinten alulméretezettek voltak, hogy egy kicsit tempósabb kanyarban, egy kicsit magyarosan rossz úton már szétcsúszott a tudomány. Az új 550 és 700-as alatt ugyanazok a 140 milliméteres rugóúttal bíró, 43-as, állítható, fordított Marzocchi villák vannak, ami jelentős előrelépés az elődmodellekhez képest.

Az SRT 700-ból két változat érhető el. Az alap, valamint a 700 SX. Utóbbi egy picit drágább, cserébe elsősorban esztétikai természetű többletet hordoz. Az öntött kereket hagyományos küllőzésűek váltják, az első mérete pedig 17-ről 19-re nő, de a futómű, a hasmagasság és a tömeg (235 kiló csurig töltve) továbbra is aszfaltos használatra predesztinálják.

Az SRT 550 magyarországi ára 2.420.000.-, az SRT 700-é 2.620.000.-, a 700 SX-é pedig 2.770.000.- mérsékelten megbízható magyar forint.