Mini Cooper (2007)

Mini Cooper (2007) törésteszt

2007.05.02. 11:27
A második BMW-Mini épp-hogy, de megcsípte az öt csillagot, legalábbis ami az elöl ülők védelmét illeti. Viszont nincs híján némi gyermekgyűlöletnek, és szeret lábakat marcangolni.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 33
Frontális: 13 (81%) Oldalsó: 16 (89%) Biztonsági öv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 29 (59%)
Gyalogosbiztonság: 14 (39%)

Az EuroNCAP a szuperminik kategóriájába sorolta az új Mini Coopert. Elődjét 2002-ben törték össze, a kisautó akkor négy csillagra vizsgázott az elöl ülők védelmében. Ezúttal viszont ötre. Ez a mai mezőnyben már nem kirívó érték, a Mini csupán hozta az elvárható szintet, hiszen ugyanilyen jól szerepelt szinte valamennyi nagy gyártó aprósága az elmúlt pár évben. Ötcsillagos a Yaris, a Modus, az új Clio, a 207-es, az 1007-es, az új Corsa és a Grande Punto . Immár a legkisebbek kategóriájában is igaz: az a hír, ha egy új modell nem kapja meg a legmagasabb minősítést.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Jobbkormányos Cooperek gördültek a vágóhídra, extrák nélkül, standard felszereltségben. A műanyag utasok épségét aFront-, fej- és oldallégzsákok, az első öveken előfeszítők és erőhatárolók, a hátsókon ISOFIX-rögzítőpontok vigyázták. Kellett is, hiszen ők nem tudtak mit kezdeni az ABS, elektronikus fékerő-elosztó, kanyarodási fékhatás-szabályzó rendszer aktív biztonságával. Az 1,6-os, 120 lóerős benzines autók darabonként 1140 kilót nyomnak, a teszteredmények a WMWMF32080TTL79291 alvászszám után gyártott autókra érvényesek.

A szokásos 64 km/h sebességgel lejátszott frontális karambol szimulációján az utascella integritása nem sérült, az A-oszlop csupán 24 mm-t hajlott hátra. Ugyanennyit mozdult el a kormánykerék is balra. Meg ötöt felfelé. Komoly veszély csak a lábtérben fenyegette a próbababákat: kormányoszlop, középkonzol, kesztyűtartó-fedél, műszerfal-konzolok egy vasként - egy műanyagként vetették magukat a térdekre, lábszárakra. Ehhez képest semmiség, behúzott karmú pajkos cicajáték volt csupán a fék 92 mm-es hátrahajlása, a kuplung 49 mm-es felugrása.

Az oldalütközési próbákon nem tudott százszázalékos lenni a Mini. Említésre méltó veszélyforrásról nem számolt be az NCAP, de a balszerencsés oldalra került dummy felsőteste a rendesen eldurrogó oldallégzsákok dacára nem volt teljes biztonságban.

A Mini megkapta a maximális három pontot az övek bekötésére figyelmeztető jelzésre. Viszont ahogy eddig minden autót, a kis német-britet is elmeszelte az NCAP, amiért nem jelzi elég egyértelműen az ISOFIX meglétét. Azért is megrovást kapott, amiért a bekapcsolva hagyott első utaslégzsák, és a mögé menetiránynak háttal bekötött gyerekülés inkompatibilitására nem tízcentis, színváltós neonbetűkkel hívja fel azok figyelmét (remeték, húsz éve eltűnt hajótöröttek), akik még nem értesültek a dolog veszélyéről.

A Mini farában, a dummy-fiókák birodalmában jóval nagyobb volt a riadalom a csattanásokban, mint a végső soron azért egész biztonságos első traktusban. A két hátsó ülésre ezúttal Fair Bimbo Fix típusú gyermekülések kerültek. A másfél éves műbabáét a menetiránynak háttal, a háromévesét arccal előre rögzítették az ISOFIX-kapcsokhoz.

Az oldalütközési teszten a nagyobbik gyermekmakett ülése kifordult, a kis dummy plasztikkoponyája így a fejét védő bölcsőn kívülre került. Ugyanebben a tesztben a másik csöppség be is verte fejét a egy kárpitelembe, ami komoly gyorsulási értéket eredményezett, ami egy igazi babán valószínű fejsérülést jelentene.

 

Barátságos arc, gömbölyded forma, kedves legenda a típus mögött: egy Mininek mindenki örül, ha meglátja az utcán. Kevésbé lesz viszont boldog, akit elcsap a zebrán. A Mini Cooper lökhárítója, motorháztetejének elülső éle semmi esélyt nem ad a bamba gyalogosnak. A belecsapódó lábszár, combcsont, csípő törik, mint a ropi. A motorháztető már lágyabb valamelyest, a felsőtest, a fej kis szerencsével épen megúszhatja a balesetet, ha szerencsés helyen éri a lemezt. A gázolási teszt eredménye 39%, épp csak két csillag.