2009.05.29. 10:55
61 hozzászólás


Ismerik? Hallottak már róla? Bevallom, amíg be nem gyűrűzött a Nürburgring körrekord-mánia, addig nem is hallottam róla, pedig az 1969-ben született holland pilóta elég komoly versenyzői múlttal rendelkezik. A LeMans Series LMP2-es kategóriájában bajnok lett 2006-ban, egy évvel később harmadik, a Formula Ford 1600-ban szintén harmadik 2008-ban. A professzionális versenyzést valamikor a nyolcvanas évek végén kezdte.

Karrierjét elnézve talán feltűnik, hogy inkább a könnyű, de erős gépek vonzották, így tán nem véletlen, hogy annak idején, 2005-ben őt kérte fel a Radical Sportscars, hogy az utcára gyártott SR8-ast hajtsa meg a Nordschleifén. Persze tudjuk, hogy a 2.6-os V8-assal hajtott 363 lóerős (mostanra már 380) és 650 kilós Radical inkább versenyautó, ami csak véletlenül keveredett az utcára, de mégis, a tények azok maradnak: 6:55-el azóta is övé a szériagyártású autók leggyorsabb köre. Ez három másodperccel jobb idő, mint amivel Niki Lauda kvalifikálta magát a rajtrács első helyére az 1975-ös Német Nagydíjon.

Hatvanezer font, majdnem 20 millió forint, ennyibe kerül a nyitott koporsó, amivel ez a zseni ilyen kört ment. Kicsit fura és igazságtalan, hogy a nagy időhajszolásban mindenki csak az autókat emlegeti, a pilótákat alig-alig. Pedig a legjobb sportgép is csak egy darab hasznavehetetlen alkatrész, amíg nem ül bele ember. Kár, de mi igyekszünk legalább e módon dicsőíteni nem csak a gépet, hanem az azt alkotó és mesterien kezelő embert is. A Radical honlapján saját kommentárját is hallhatják a körhöz.

Szép volt, Michael.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.