Fillérekért veterán Merci-kabrió?

2009.06.18. 10:18
133 hozzászólás


Vagy a világ üzlete, vagy pedig egy óriási bukás lehetősége rajzolódik ki egy internetes aukción, amely pár napon belül véget ér. Minden reggel kapom a levelet kedvenc netes aukciós portálomtól, a vatera.hu-tól, benne a nekem érdekes témakörökben előző nap, frissen feldobott tételekkel. Gondolhatják, a veteránautó be van kattintva ott, naná.

Egy Mercedes-Benz R107-es jött elő egyik reggel. A Bobby Ewing-Merci, igaz, nem pirosban, hanem valami antracit-metálban. De akkor is, ez az aukció egy, azaz 1 forintról indult, és nincs minimálár. Ez azt jelenti, hogy ha a kocsiért beajánlott legnagyobb összeg 20 forint lenne, akkor annyiért a jogszabályok értelmében az eladónak meg kell válnia autójától.

Egy a bibi, az autó Kanadában van. A képek alapján megszólal. A szöveg szerint még nem volt hozzányúlva. Egy ilyen mostanában olyan 2,5-6 millió forint között ér itthon, tipikusan három körül, magyar papírral. Az áthajózás kb. 2000 kanadai dollár, amint az eladó írja. Csak a saját fejemmel gondolkozom tovább: a németországi bevámolás pár százezer lenne, nem érdemes itthon vámoltatni, mert úgy sokkal drágább. A kocsi onnantól vámmentes EU-cuccként jön Magyarországra, szállítás, veteránvizsga, rendszám, ilyenek, másik negyed mila.

1,2-3 millió között valahol simán megéri megvenni.

Sajnos a vaterán a vevő nem léphet közvetlenül kapcsolatba az eladóval, így védik ki, hogy mindenki megkerülje a rendszert, és az egész vatera összedőljön, akár a kártyavár. Mert a magyar megkerülné, százból száz esetben, erre mérget lehet venni.

Viszont emiatt lehetetlen tiszta szívvel ilyen nagy értékű termékeket venni ott. Mert nem kérhetek további, frissen készült képeket (hátha tíz évvel ezelőttiek, amiket látok, és ma már tiszta rozsda az autó, meg horpadt), nem hívhatom fel, nem mehetek oda megnézni személyesen. Ami, kanadai importról lévén szó, mondjuk eleve lehetetlen lenne. De ha legalább azt mondhatnám, hogy Jack, küldjél kérlek egy képet, mondjuk a váltógombról és a jobb emelőbakról, az azért megkönnyítené a döntést.

Így csak a meglevő, kicsi képek alapján lehet zsákbamacskázni, végbélben tartott zabszemmel ücsörögni az LCD előtt a kocsi megérkezéséig. A fene tudja.

Most, a poszt írásakor 551 ezer forinton áll a licit, de a licittörténetből úgy látszik, az eddig összesen három darab vaterás visszajelzéssel bíró kojoko valami nagyobb rejtett összeget tett rá, mert a többiek nem tudják utolérni. Ennyit a hülyének is megér a kocsi, a dupláját is. Némi mázlival a négyszeresét is, hiszen nem holmi hathengeres, kettőnyolcas pöcsköszörű ez, hanem nagy, négyfeles V8-as, ráadásul klímás.

Mindenesetre izgalmas az ügy, nem tudom igazán, kinek kéne drukkolnom, de inkább eljátszom a szőke nőt a focimeccsen, és mindenkinek szurkolok. Nézzük, mi lesz a vége július elsején, hajnali hat órakor.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.