Hatszáz köbcenti, két ütem és a síró M3...

2011.09.16. 19:11
132 hozzászólás

1

Wolfgang Ziegler neve jó eséllyel nem mond sokat nekünk, ellenben ha megnézik az alábbi kis videót, akkor sok sört nyerhetnek, hiszen ki fogadna egy kéthengeres, hatszáz köbcentis Trabantra egy E30 M3 ellenében a széles, hosszú Hockenheimringen? Senki.
 


Kivéve, aki tudja, hogy Ziegler már több, mint húsz éve Trabantozik, a német Trabant-Lada-Racing-Cup és a számunkra talán legkedvesebb, holland Youngtimer Touringcar Championship menője. Hatszáz köbcentivel és két ütemmel aláz, büntet úgy, hogy öröm nézni.

1 a

Ziegler 601-ese persze szénné van tuningolva, a gyári 26 lóerő helyett 80-at tud, ami 133 lóerős literteljesítményt jelent, 7000-et forog és a gyári váltó áttételeivel 170 a vége. Ehhez lepkefingnyi, 585 kilós önsúly társul. Aki kicsit is tisztában van az ebből adódó előnyökkel, az egyáltalán nem csodálkozik majd a tényen, hogy a kis Trabanttal sokkal komolyabb, erősebb autókat is porig aláz. A fizika csalhatatlan, a logika kikezdhetetlen: alacsony önsúlyhoz nincs szükség túlzott fékrendszerre, a Trabant független kerékfelfüggesztése, tekercsrugóssá alakítása önmagában is elég egy jó futóműhöz, a kormányváltó lehet, hogy nevetségesnek tűnik, de villámgyorsan lehet vele gangolni és mivel alig nehezedik súly az első tengelyre, így az autó szinte egyáltalán nem szenved alulkormányzottságtól.

motor

Jöhetnek a 13-as slickek és az, amit láthatunk a videón: a kis narancssárga gömbvillám (mellesleg piszok jól néz ki, mint a versenyautók többsége) még nyomja a gázt, amikor mások fékeznek, pár méteren nagyot lassul, vagy csak egyszerűen visszavált és a motorfékre bízza a munkát. Igaz, az egyenes szakaszokon elhúz mellette az M3, de korántsem ver rá annyit, mind amennyit a Trabant nyer a kanyarokban, ahol szinte helyben fordul és úgy játszik a nagyobb autókkal, ahogy nem szégyell. És még csak azt sem mondhatjuk, hogy a többiek nem nyomják, hiszen verseny van, tolja mindenki, ami a csövön kifér.

Walter Csabi mondta anno a Portugál Michelin-úton az alapigazságot: minél erősebb-gyorsabb autóban ülsz, annál több kanyar van a pályán. Szentigaz, Colin Chapman pedig csak mosolyog odafenn a bajsza alatt. Tudta már ő 50 éve, mi a trükk. Wolfgang Zieglernek pedig csak a legjobbakat, talán egyszer Magyarországon is lesz egy YTCC, bár a dolgok mostani állása szerint...