Minden gyorsulási versenyek őse

2018.07.10. 13:11
6 hozzászólás

Egészen felemelő látvány, ahogy egy Ford T-modell és egy A-modell küzd a győzelemért a 66-os úton. A két matuzsálem összesen legalább 170 éves, bár úgy tűnik itt a kor nem számít. Henry Ford állítólag azt mondta, hogy az autóversenyzés történelme a világ második autójának elkészültével kezdetét is vette. Akárhogy is történt, az biztos, hogy a történelmi modellek izgalmas versenyt futnak.

Az egész videó hangulata hamar magával ragad. Ahogy az indítás előtti pillanatokban még ráérősen átsétál a pályán két öregúr. Ahogy a videó készítője megjegyzi, hogy erről örökké beszélni fognak. Ahogy lengén öltözött hölgyek helyett, egy pocakos bácsi indítja rutinosan a versenyt. Aztán kezdetét veszi a száguldás. Eleinte nehéz eldönteni, hogy haladnak-e már a gépszörnyek, de amint egyértelművé válik, hogy itt bizony verseny zajlik, a közönség ujjongani kezd. A nagyjából tizenhatod mérföldes (100 méteres) versenytávot feszülten húzódó másodpercek alatt végül leküzdik az indulók. A kamera előtt elhaladva bőven marad időnk tisztelettel adózni a kormányra hajoló, kockásinges hősnek.

A 20. század elején 15 millió T-modellt értékesített a Ford. Soros négyhengeres, 20 lóerős motorjával 70 km/h volt a végsebessége, míg közvetlen utódja, az A-modell már 40 lóerővel akár 105 km/h-s sebességig gyorsulhatott. Ennek megfelelően a fiatalabbik versenyző autóhossznyival megelőzte elődjét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.