Kicsi, gyenge, lassú, de imádjuk

2018.08.07. 17:38
20 hozzászólás

Az adott témában való nörddé válás egyik biztos jele, amikor az ember naptári napot tart számon az imádat tárgyának. Tegnap volt például augusztus 6-a, vagyis 8/6, amiből már nagyon kevés belemagyarázással levezethető, hogy ez az AE86, azaz a kicsi, könnyű, hátsókerekes Toyota Corolla napja. A hacsiroku (a 86 szám japán fonetikus átirata) úgy lett kultusztárgy, hogy se nem gyors, se nem erős, még csak nem is különösebben szép. Egy dolgot tud: félelmetesen jó vezetni. 

Ezt már kifejtette Karotta is, aki kompetens a témában, hiszen évekig volt neki, és rendeltetésszerűen nyúzta pályán.

A világ persze leginkább onnan ismeri, hogy a szintén kultikus japán autóversenyzős anime főszereplője volt. Az Initial D-t már megénekeltük, a témához való alázatos hozzáállás, az autók utolsó szögig való ismerete miatt még annak is ajánlott, akit amúgy hidegen hagy a japán popkultúra ezen vadhajtása. 

Az Initial D utolsó részének utolsó jelenetében a főszereplő, Takumi elhajt az apja Subarujával, és az Akina hegy szerpentinjén szembejön vele egy GT86.  Ennek a rendszáma 86-239, ami kiolvasva  hacsi rokü ni szan kjü -  hachi roku thank you - köszönjük 86. Ha még bírja az agyuk, akkor érdemes a GT86-tal folytatni, hiszen ez az autó ami továbbviszi a Hacsi örökségét a 2010-es években. Vályi Pista ódát írt hozzá, olvassák, és érteni fogják. 

És ha még mindig azt gondolják, hogy 300 lóerő alatt nincs élet, akkor szánjanak rá 25 percet, és nézzék meg a Totalcar TV vonatkozó adását. Mert messze nem a lóerő a legfontosabb. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.