2020.06.26. 17:03
8 hozzászólás

A koronavírus járvány első hulláma után végre feloldották a határzárat, és ki tudtam menni Németországba autóért. A határokon semmi különös nem volt, simán tudtunk haladni, csak a szokásos migráns-ellenőrzés volt tapasztalható a kisteherautóknál, buszoknál. 

Roadmovie9

Mintha kisebb lenne a forgalom az autópályán, négy nap alatt egyetlen dugóba sem futottunk bele. Máskor, az Essen-, illetve Dortmund-környéki agglomerációban, a munkaidő vége környékén szinte teljes biztonsággal kerülsz dugóba vagy komolyabb forgalomlassulásba. Ez most teljesen kimaradt, normális tempóval lehetett haladni reggel 8-kor és este 7-kor is. A városokban az esti forgalom szintén drasztikusan csökkent, nem volt ritka az olyan pillanat, amikor az akár egy kilométeres belátható útszakaszon nem volt egyetlen autó sem.

Emberek olykor lézengenek az utcákon, de jellemzően nem látni gyalogost. Volt olyan hotel, ahol felvették a telefont, de mondták, hogy a COVID-19 miatt nem fogadnak vendéget. Más hotelben fogadtak, de ugyanebből az okból nem tudtak reggelit adni. A döneresek egy részénél fel voltak téve a székek az asztalokra, csak elvitelre szolgáltak ki. A maszk viselése természetesen mindenhol kötelező.

Az egyik autókereskedő mesélte, hogy náluk nyolc hétre teljesen be kellett zárni, csak az élelmiszerüzletek, drogériák és gyógyszertárak lehettek nyitva. A rendőrök folyamatosan járőröztek az utcán, és nézték, hogy mindenki be van-e rendesen zárva.

Ennek a kereskedőnek az egyik partnere, akitől szokta venni az autókat, egy Mercedes-márkakereskedés, amely még most is be van zárva. Annyira lecsökkent a forgalom az eladótérben és a szervizben, hogy olcsóbb nem kinyitni. Egy szintén ottani ismerősöm egy Seat autóházban dolgozik, náluk 90%-kal esett az újautó-értékesítés, a szerviz egy-egy napon teljes gőzzel megy, máskor tíz órakorkor hazaküldi őket a tulajdonos. Azt tapasztaltam, hogy a németek jóval nagyobb féket húztak mint mi, és jóval lassabban ébrednek.

Ezen a turnén sokkal rosszabb minőségű autókat találtam mint általában, sokkal többet kellett otthagynom a nem megfelelő minőség miatt. Arra tudok gondolni, hogy a kereskedők nem tudták feltölteni még fel a készleteiket, mert az autóházaknál (márkakereskedéseknél) is drasztikusan esett a forgalom, így kevesebb a beszámított autó is, a jobbakat pedig már elvitték az elmúlt időszakban. Remélem, a következő úton már jobb átlaggal tudok dolgozni, mert ez kritikán aluli volt. Erről szól a Roadmovie sorozat legújabb epizódja:

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.