Ha minden autós reklám ilyen lenne

2020.09.13. 12:09
6 hozzászólás

Közmondásosan az a jó reklám, ami elad. Marketing oldalról nézve, ez egy megcáfolhatatlan alapigazság, nézői oldalról viszont szerintem az a jó reklám, ahol a néző nem érzi, hogy reklámot néz. Pár hete valahogy a Mercedes Youtube-csatornáján ragadtam, ahol három, közelmúltbeli reklámba futottam – és pár órára le is ragadtam. A háromból két filmet a hozzáadott érték visz el, vagyis annyira jó a sztori, hogy tényleg elfelejtem, mi az eredeti szándék. A harmadik pedig csak szimplán őrületesen jól néz ki.

1. A látássérült szerelő története

Bart Hickey egyrészt imádja az autókat, másrészt a sorsa is arra terelte, hogy autókkal foglalkozzon. Tizenegy éves volt, amikor az apja meghalt, azzal próbálta segíteni anyját, hogy autószereléssel keresett pénzt, később ez odáig vezetett, hogy az Illinois-beli Alsipben megnyitotta a saját műhelyét, amelyet mostanra a fiával, Brendannal közösen üzemeltet. Csak hogy Bart születése óta nem lát. Hiába tehetséges szerelő, hiába élete az autó, sosem vezethetett, ami a műhely sikersztorija ellenére is szomorú. A története még 2011-ben – fia közbenjárásával – jutott a Mercedes tudomására, és pár évvel később sikerült tető alá hozni a meglepetést, Bartot meglepték egy AMG GT-R-rel, és az Alvord Lake végtelennek tűnő kiszáradt tómedrével. A filmben különösen imponáló, hogy végig őszintének hat, ahogy őszinte Bart öröme, és az is, amikor a futam után megöleli a fiát. Nem tolják túl az autót, egy technikustól ugyan elhangzik, hogy a kormány mögötti fülekkel is lehet váltani, de ennyi, itt az GT-R tényleg csak egy eszköz. És bár azt mondják, jótékonykodni úgy az igazi, hogy a kamera otthon marad, de Bart öröme miatt, amikor 200 felett megy a Mercivel, megérte. Különösen kedves gesztus, hogy még Barték műhelyének címét is megemlítik a film végén.

2. Bertha Benz első tankolása

Ha valakit nem is érdekel az autózás, Bertha Benz történetével találkoznia kellett, ha máshol nem a gimis történelemkönyvekben. Bertha 1888-ban úgy érezte, hogy férje, Carl autója már stabilan működik ahhoz, hogy megmutassa a világnak, ezért egy reggel úgy döntött, két gyerekével leküzdi a Mannheim és Pforzheim közti 106 kilométeres távot. Viszont az autó 4,5 literes tankja kevés volt az utazáshoz, ezért meg kellett állnia Wiesloch-ban, hogy feltöltse. Több, független autófejlesztő korábban is tesztelt már autó-kezdeményeket, de ezek mind rövidebb utak voltak, amelyek ugyanoda tértek vissza. Bertha túrája ezekhez képest volt roppant merész vállalás, hiszen messzire indult, segítség nélkül, vagyis elsőként használt autót úgy, ahogy ma tesszük. Felesége tervéről sem Carl, sem a hivatalos szervek nem tudtak, ráadásul útközben több műszaki problémát is leküzdött: például, amikor a féknek beépített faelemek elkoptak, egy suszterrel bőröztette be azokat, ezzel tulajdonképpen feltalálva a fékbetétet. Hogy a drogériában vásárolt lakkbenzinnel valóban így zajlott-e a tankolás, nem tudni, de a film rendkívül motiváló, ráadásul a kivitelezés bőven nagyjátékfilmes színvonalú. A film mellesleg tavaly, a nemzetközi nőnapon jelent meg, ami egy szép gesztus, ráadásul Bertha Benzzel egy valóban inspiráló karaktert mutattak meg úgy, hogy egy pillanatra sem szirupos az eredmény.

3. The Weeknd EQC-vel csapat

Az előző két reklám a hozzáadott érték miatt kiemelkedő, míg ez szimplán csak baromi jól néz ki, és jól szól. A főszereplő Weeknd etióp-gyökerű, kanadai énekes, főbb inspirációinak Prince-t és Michael Jacksont szokta megjelölni. Az idei nyár egyik slágere a Blinding lights még úgy sem fáj, hogy tényleg mindenhonnan ezt hallani. A reklámban is ennek a számnak egy újrakevert változata szól, és ugyan az EQC áll a középpontban, a reklám végigvisz a fontosabb Merciken, mindig egy jellegzetes korszellemben elhelyezve az adott modelleket. Az előző két reklámhoz képest kicsit vékony a sztori, és az üzenet sem erős, de ettől függetlenül érdemes megnézni.