Az osztott lámpatest az új trend?

2021.02.20. 18:51
7 hozzászólás

Az ipar, a gyártástechnológia mindig az egyszerűsítésre törekszik, de ennek ellentmondani látszik az egyre gyakoribb osztott lámpadizájn: egy külön csíkba költöztetik a nappali menetfényt, és egy alacsonyabban elhelyezett egységbe a fényszóró maradékát. Bár a megoldásra példaként a Citroën ugorhat be elsőre, a terjesztéséből minden náció és márka kiveszi a részét: a Hyundainál egészen avantgard lámpákat rajzolnak manapság, a Nissannál a Juke jeleskedett, de a Mitsubishi is kezd ebbe az irányba mozdulni, lásd az új Outlandert.

Különös rettegést okozhat viszont, hogy belsős információk szerint a vagdalkozó korszakát élő BMW is ilyesmit tervez a nagykocsijain, a hamarosan bemutatkozó 7-esről és az X7/X8-asról készült kémfotók alapján legalábbis erre lehet következtetni, a konzervatívaknak érdemes jó sok Xanax-szal készülni a képekre/bemutatóra.

Hogy egyszerű dizájn-evolúcióról van-e szó, vagy a szabályozói oldalról érkezik-e nyomás, nem egyértelmű, mindenesetre Észak-Amerikában (Kanadában) 1990 óta, az Unióban pedig 2011 óta kötelező a DRL - a nappali menetfény -, elképzelhető, hogy a merészebb formatervezők külön dizájnelemként kezdték el kezelni a kötelező fénycsíkot. A BMW esetében saját tippem az egyre magasabb és keskenyebb vesék mellett szabadon maradó lemezfelület, pontosabban annak betöltésének igénye. Ha van alternatív tipped a miértekre, írd majd meg a Facebook-poszt alatt. Új trend ez egyáltalán?

Szerintem az osztott lámpatest:

  • 1767
    dizájnja válogatja.
  • 1100
    a BMW-t rég elengedtem.
  • 1019
    rút.
  • 222
    csúcs.

Képek forrásai a galériában jelölve, ahol nem, ott kollégáink a felelősek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.