Ezrével állnak Kínában a leselejtezett villanyautók

2021.11.13. 17:25
21 hozzászólás

Kína híres arról, hogy ontja magából a villanyautókat, olyan sok apró gyártó lett náluk pár év alatt, hogy az ország vezetői szerint a mennyiség helyett ideje lenne a minőségre koncentrálni - nem csak technológiailag, de üzletpolitikailag is. Ezzel nagyjából párhuzamosan jelentek meg a világon az autómegosztó platformok is, ám ezek egyáltalán nem arattak sikert az országban. 

"Miért jelennek meg egymás után az EV-temetők?"
"Miért jelennek meg egymás után az EV-temetők?"

A csődbe ment cég flottája így a telepen, un. EV-temetőben végzi, ami egyes hírek szerint kezd társadalmi problémává válni: az autók nincsenek karban tartva, értékes területet foglalhatnak el, sőt, van hogy alkatrészenként próbálnak túladni rajtuk. A Zhejiang tartományban található Jiaxing városába látogatott el egy japán hírügynökség sanghaji kirendeltsége, ahol körülbelül 1000 kis méretű villanyautót állítottak le egy ilyen temetőben.

 (fun fact: a linkelt instagram-fiók egyébként Naoki Sakai ipari formatervezőhöz tartozik, aki a Nissan ikonikus pike carjait tervezte)

Az ok abban keresendő, hogy Kínában rövid távra inkább az (elektromos) bicikli-megosztást választják az emberek, a nagyobb városi utakra pedig a taxi olcsóbb és kevésbé körülményes, mint az autómegosztás, amelynél ráadásul a vezetéssel is a kuncsaftnak kell bajlódni.

Igaz, hogy sajátos körülményei miatt nem lehet egyértelműen párhuzamot vonni Kína és a világ többi része között, de érdemes szemmel tartani az ott folyó trendeket, mert az ország kétségkívül elöljár a villanyautók széleskörű adaptálásában, és a mi kontinensünkön is történt már hasonló eset.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.