Ezrével állnak Kínában a leselejtezett villanyautók
Kína híres arról, hogy ontja magából a villanyautókat, olyan sok apró gyártó lett náluk pár év alatt, hogy az ország vezetői szerint a mennyiség helyett ideje lenne a minőségre koncentrálni - nem csak technológiailag, de üzletpolitikailag is. Ezzel nagyjából párhuzamosan jelentek meg a világon az autómegosztó platformok is, ám ezek egyáltalán nem arattak sikert az országban.
!["Miért jelennek meg egymás után az EV-temetők?"](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4062/40624/406240/40624013_3100093_d76011ea789571bb979bef60a104de27_wm.jpg)
A csődbe ment cég flottája így a telepen, un. EV-temetőben végzi, ami egyes hírek szerint kezd társadalmi problémává válni: az autók nincsenek karban tartva, értékes területet foglalhatnak el, sőt, van hogy alkatrészenként próbálnak túladni rajtuk. A Zhejiang tartományban található Jiaxing városába látogatott el egy japán hírügynökség sanghaji kirendeltsége, ahol körülbelül 1000 kis méretű villanyautót állítottak le egy ilyen temetőben.
(fun fact: a linkelt instagram-fiók egyébként Naoki Sakai ipari formatervezőhöz tartozik, aki a Nissan ikonikus pike carjait tervezte)
Az ok abban keresendő, hogy Kínában rövid távra inkább az (elektromos) bicikli-megosztást választják az emberek, a nagyobb városi utakra pedig a taxi olcsóbb és kevésbé körülményes, mint az autómegosztás, amelynél ráadásul a vezetéssel is a kuncsaftnak kell bajlódni.
Igaz, hogy sajátos körülményei miatt nem lehet egyértelműen párhuzamot vonni Kína és a világ többi része között, de érdemes szemmel tartani az ott folyó trendeket, mert az ország kétségkívül elöljár a villanyautók széleskörű adaptálásában, és a mi kontinensünkön is történt már hasonló eset.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)