Egyedi Volvók a modern kor tengerészeinek

Hirdetés
2014.10.27. 16:38 Módosítva: 2014.10.29. 12:40
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Hetvenezer kilométer, kilenc hónapos utazás a Föld öt óceánján keresztül – a Volvo idén ötödik alkalommal rendezi meg a világ legnehezebb földkerülő vitorlásversenyét, amihez most is készült egy speciális modellsorozat.

A világ autógyártói tele vannak egyedi modellkiadásokkal. Régi divat ez, régi recepttel. Mindenekelőtt kell hozzá egy fantázianév, egy stílusirány, a selling point pedig egyértelműen az egyedi, ritka és mindenekelőtt azonosulható hármasából születik. Ami ezt a három elemet ügyesen hozza, azzal már nem lőhetnek mellé. Így készülnek a gyárilag Hello Kitty-s, animés, foci vb-s és más, az autózáshoz távolról sem kapcsolható kiadások. Ugyanígy érthetetlennek tűnhet egy vitorlásversenyről modellsorozatot elnevezni, pedig a párhuzam elég analóg.

Volvo Ocean Race

A Volvo a kétezres évek elején döntötte el, hogy a világ legkeményebb vitorlásversenyének névadó szponzora lesz. A verseny elődjét 1973-ban rendezték meg először, akkor még a Whitbread szállodalánc támogatásával, World Race név alatt. 2001 óta négy Ocean Race zajlott le a svéd márka nevével, a Volvo Ocean Race pedig korunk egyik legnehezebb megpróbáltatásaként ismert a sportvilágban.

A háromévente megrendezett versenyen a csapatok kilenc hónapot töltenek a vízen, mialatt a Föld összes óceánját átszelik. Olykor hidegben, viharban, tizenméteres hullámokon át vezet a csapatok útja, a célba pedig kérges tenyérrel, nem ritkán megritkult fogsorral és ilyen-olyan törésekkel érkeznek a hajósok. Az ötödik Volvo Ocean Race éppen zajlik: október 4-én rajtolt a spanyolországi Alicantéből és 2015. június 27-én, a Volvo svéd otthonában, Göteborgban lesz a befutó. Addig még nyolc állomás van az indulók előtt a világ különböző pontjain. Az út hossza 38 ezer tengeri mérföld, azaz 71 ezer kilométer.

Nagyon távoliak már azok az idők, amikor az autózás még úri kiváltság volt, a nagy távolságok legyőzése pedig komoly kihívást jelentett.

A Földet minden irányba behálóztuk utakkal, így maradt a világűr és az óceánok azoknak, akik meg akarják mérettetni magukat a komfortzónájukon kívül. Az óceán az a terep, ahol az ember társai és a természet számára a végletekig kiszolgáltatott. Részben az egymásra utaltságából fakadóan a vitorlás, yachtos, de úgy általában a hajós szubkultúrák zárt közösségek, tele régről jövő tradíciókkal. Elsősorban ezt a zárt közeget, a hajózás szerelmeseit, a kihívások kedvelőit célozzák a Volvo speciális, óceáni kiadású modelljei.

A Volvo az idei Genfi Autószalonon mutatta be új Ocean Race modellsorozatát. Ez már az ötödik kiadáscsomag a márkánál ezzel a névvel – minden versenyhez jutott egy, mellyel a vállalat a résztvevők előtt tiszteleg. Ezúttal a V40, a V40 Cross Country, a V60 és az XC60 modellek kapták meg az óceáni stílust. „A kiadás azokat az értékeket fejezi ki, amelyeket a Volvo-vásárlók keresnek, amikor aktív életstílusukhoz és izgalmas kalandokhoz választanak autót, anélkül hogy engedményeket tennének a biztonság, a környezettudatosság és üzemanyag gazdaságosság terén.” – mondja az egyedi kiadásról Anders H. Gustavsson, a Volvo Car Group különleges járművekért felelős alelnöke.

A Volvo követte a marketingszakma ide vonatkozó szentháromságát, és nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy könnyű legyen azonosulni a termékkel. Ennek direkt motívumai az utastérben szembetűnőek, ahol több ponton előjön a földkerülő versennyel való kapcsolat. Az ilyen dizájnelemek egyike a bőrülések és a padlószőnyegek narancssárga varrással készült Volvo Ocean Race-feliratai. A verseny neve feltűnik a rozsdamentes acél küszöbsíneken is, és a legváratlanabb helyeken az autóban – olykor egészen apró méretben is. A legextrémebb utalás kétség kívül a V60 és az XC60 modellekhez adott, az útvonalat bemutató világtérkép a csomagtérrolón.

Az indirekt hajós utalások már messze szolidabbak, ám minthogy kulcselem az egyediség is, a kiadás kívül is sugallja másságát. A Volvo Ocean Race autói négyféle fényezésben kaphatók. A kínálatból nem hiányozhat a kimondottan a sorozat számára kreált óceánkék szín, de került még Inscription kristályfehér, zafírfekete és ezüst is a színpalettába. A különleges modellek 17 vagy 18 colos Portunus felniket kapnak, ablakkereteit magas fényű krómmal díszítik. A vitorláskultúra ismerőinek hagytak egy jól felismerhető elemet kívül is, ez pedig a Volvo Ocean Race emblémája a sárvédőn. A kék plaketten ívelő stilizált fehér vitorlával a világ bármely tengeri kikötőjében szívesen látott vendég lesz egy ilyen Volvo.

A speciális kiadás gyártását a verseny vége után nem sokkal, jövő ősszel állítják le. A négy Ocean Race-modelltől addig összesen 16 ezer darab értékesítését várják.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.