Hirdetés
2018.10.03. 10:01 Módosítva: 2018.10.03. 10:06
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

A modern fényszórók sokkal hatékonyabbak, mint a régiek, és ez a különbség jól látszik, ha éjszaka autózunk. Az idősebb autók tulajdonosai a jelenség kapcsán jogosan tehetik fel magunknak a kérdést: vajon a régi technikán lehet javítani modern, nagy teljesítményű izzókkal? Mi is kíváncsiak voltunk, ezért utánajártunk.

Az Osram a 25. Frankfurti Autómechnaika Kiállításon mutatta be Night Breaker termékcsalád új tagjait. A Night Breaker xenon és halogén lámpák az Osram legnagyobb teljesítményű autóizzói. A termékcsalád három tagból áll: a Xenarc Night Breaker Laser-ből, a Night Breaker Laser-ből és a Night Breaker Silver-ből. A Xenarc 200*, a Night Breaker Laser 150**, a Silver pedig akár 100**%-kal több fényt képes kibocsátani hagyományos társainál, előbbi xenon, utóbbi kettő pedig halogén izzó. Míg a Night Breaker Laser az Osram legnagyobb fényerejű halogén izzója, a Night Breaker Silver élettartamra van optimalizálva.

BMW E46 Osram Night Breaker Laser izzókkal
BMW E46 Osram Night Breaker Laser izzókkal

*Összehasonlítva az ECE R98 minimum követeményekkel
**Összehasonlítva az ECE R112 minimum követelményekkel

Milyen előnyökkel jár a nagyobb teljesítményű izzó?

A nagyobb teljesítményű izzó több fényt, így jobb láthatóságot biztosít, valamint gyorsabb reagálást tesz lehetővé, mert így a veszélyek és az akadályok hamarabb felismerhetőek.

Ellátogattunk az óbudai Szereld magad műhelybe, ahol tízévesnél idősebb használt autókba szereltünk Night Breaker Laser izzópárokat, hogy lássuk, milyen különbség van a bennük lévő régebbi, hagyományos és a modern, emelt fényerejű izzók között. A Night Breaker Laser akár 150 méter hosszú fénykévét ígér, valamint akár 20%-kal fehérebb fényt – úgy véltük, ez a különbség nem csak laboratóriumi körülmények között lesz szembetűnő.

A képek bal oldalán láthatják az autókat a régi, klasszikus halogén izzókkal, jobb oldalon pedig az emelt fényerejű Osram Night Breaker Laser-ekkel. A kép közepén található csúszka segítségével tudják megnézni a teljes képeket. Nézzék a különbséget!

Volkswagen Polo 6N

A 6N a harmadik generációs Volkswagen Polo gyári kódja. Eredeti formájában 1994 és 1999 között gyártották, egy ráncfelvarrás után pedig 2002-ig maradt a kínálat része. Három-, négy- és ötajtós változatban létezett, különleges kiadása a különböző színű elemekből álló Harlequin. A legkisebb hengerűrtartalmú motorja az egyliteres, 45 lóerős benzines, a legnagyobb pedig a gyártó legendás 1,9-es dízele.

Mercedes W124

A W124 az 1984 és 1995 közözz gyártott E-osztály gyári kódja. Az autó megbízhatósága legendás, a szóbeszéd szerint ez volt az utolsó Mercedes, amit az örökkévalóságnak terveztek. A dízel változatokkal előszeretettel taxiztak, illetve taxiznak világszerte, a jobb állapotú, nagyobb motoros benzines példányokra pedig manapság hamar lecsapnak a hobbisták és a gyűjtők.
Az Mk5-ös, azaz ötödik generációs Ford Fiesta nem volt egy merőben új autó 1999-ben, van ahol csak az előd Mk4 ráncfelvarrásaként hivatkoznak rá. Összesen két évig gyártották ebben a formában, többek közt a márkánál őskövületnek számító egyhármas, 60 lóerős benzinmotorral.

A képeken is jól látható, amit vártunk - a kibocsátott fény színe, erőssége és a vetítési kép is nagy különbségeket mutat a Night Breaker Laser javára a hagyományos izzókkal szemben.

Ha október 1. és november 11. között vásárol Osram járműizzót vagy szerelőlámpát, vegyen részt a Bajnok az utakon! nyereményjátékban, melyben akár kétfős utazást is nyerhet a La Liga bajnoki mérkőzésre. További részletek az autolampa-jatek.hu oldalon.

osram-Intercars-640x640
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.